• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett
    j3nnyy skrev 2014-02-03 20:42:47 följande:
    Har ni köpt amningsbhar? Alltså jag har rätt små bröst, och dom jag sett är typ "sladdriga" eller jättetunn vaddering. Skulle vilja ha nån som är lite mer push up i och som inte förminskar brösten ännu mer. Har ni nått tips eller så kanske det är jag som e lite ytlig..
    Jag har köpt amningsbhar fr HM o tycker deras vaddering är bra. Inte lika nöjd med modellen men det får duga. Tänk på att försöka ha så bekvämt som möjligt ist för att det ska vara så snyggt som möjligt. Man ska ju undvika bygelbh till exempel eftersom körtlarna kan hämmas av att bli "strypta" av bygeln. Du är fin som du är! =)
  • MagdalenaZ

Hahah är det bara jag som blev SÅ less på håret där nere och bokade tid på brasiliansk vaxning. 
    Jag kör på och har kört på med epilator på benen, mest för att jag är och simmar 1 gång i veckan... vet inte hur bekväm jag hade varit med massa hår på benen!
    Jag kommer nog vaxa mig en gång till i mitten på mars! 

• MiCorazon

Blir brasilian här med. Brukar köra det plus vaxning av ben var sjätte vecka.

Tänkte häromdagen att det var längesen jag såg mitt underliv pga magen :)) så ställde mig framför spegeln och sa Hej hej till fiffi :)) hiHihi kanske lite knäppt.... :D

• Joma

Jag har kunnat raka mig själv fram tills i helgen, dock har de ju inte blivit bra men ändå så de har känts fräscht liksom.. Nu i helgen fick jag dock hjälp av min sambo å de var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde. Är dock väldigt bekväm med honom så kan ju va därför :)

Mina ben har jag inte kunnat raka själv på jättelänge, haha. Hur gör ni liksom? Jag kan inte böja mig ner för de tar helt stopp med andning å allting :/ En tjejkompis har hjälpt mig med de så de känns ändå okej :) haha

• Mia86gbg

Jag har rakat mig hittills men det ser ut som skit! Benen har jag fixat när jag har badat fötterna! Blir inte så noga dock.. Jag har förvarnat min man om att han snart får ta över uppgiften

• Zobeideh

Här e det samma jag bara rakar och så får de se ut som de vill haha. Tur de inte e sommar i alla fall

• Lovely90

Jag har inte kunnat raka mig på jätte långe, inte pga att magen är för stor utan för att jag får sammandragningar när jag böjer mig framåt. Det har därför blivit sambons jobb och faktum är att det faktiskt är ganska roligt. Vi har skrattat och skojat mycket om det.

• Hallonpaj88

Jag har inte heller kunnat raka så bra eftersom man inte ser något haha. Har tänkt köpa en liten spegel men har inte blivit av. Jag rakar lite på känn, mest där det brukar klia. Benen behöver jag som tur är inte raka så jätteofta. I vanliga fall rakar jag benen var tredje dag men nu är det knappt en gång j veckan. Verkar inte växa lika mycket nu :S

Sambon kunde inte bry sig mindre, det är nog mest jag som vill känna mig fräsch. Att raka mig inför förlossningen är inget jag bryr mig om :)

• Emelie e
    j3nnyy skrev 2014-02-03 20:42:47 följande:
    Har ni köpt amningsbhar? Alltså jag har rätt små bröst, och dom jag sett är typ "sladdriga" eller jättetunn vaddering. Skulle vilja ha nån som är lite mer push up i och som inte förminskar brösten ännu mer. Har ni nått tips eller så kanske det är jag som e lite ytlig..
    Jag har planerat att köpa amningsbh:ar och amningslinnen på hm, men tänkte vänta ett litet tag. Är ju svårt att veta storlek då brösten kommer bli större av amningen men man får väl ta en eller två storlekar större.
  • Emmlala

På tal om rakning så känner jag mig som världens djungel-kvinna just nu! Men efter att ha klippt tånaglarna inser jag att mannen minsann får ta och raka mina ben! Höll på att svimma och kräkas, fick inte luft när magen pressades ihop och var helt slut efteråt! Det är inte lätt med den där magen i vägen! ;)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014