• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e
    Evelinaan skrev 2014-02-06 13:32:51 följande:
    haha inte förlossningen, graviditeten menar jag ju... herregud har läst alldeles förmycket om förlossning att det är det enda jag har i huvudet.. .
    Evelinaan skrev 2014-02-06 13:32:51 följande:
    haha inte förlossningen, graviditeten menar jag ju... herregud har läst alldeles förmycket om förlossning att det är det enda jag har i huvudet.. .

Haha ja så kan det vara, man vill ju vara så förberedd som möjligt men jag känner ändå att det är svårt att förbereda sig när man inte vet vad som väntar. Längtar så mycket, vill att det ska sätta igång nu :)
  • Tinapina

Längtan. Har du en kompis som jobbar här på neo? Då kanske hon har haft hand om min lilla tjej under veckan:)

• Saltad

Varit hos barnmorskan nu. 35+0 idag och tydligen håller inte den lilla riktigt sin kurva längre. Förra gången var det en cm under, men nu var det minst tre. Hade inte ökat mer än en cm sedan sist. Kan ha att göra med hur han ligger, då han är fixerad långt ner tydligen. Får dock se vad hon säger nästa vecka när jag ska tillbaka för att mäta igen.
    Är inte orolig då han rör sig ordentligt och verkar må bra :) Man vill klart bara veta att allt står rätt till.

• Saltad
    Lovely90 skrev 2014-02-06 11:51:42 följande:
    Sen i söndags har jag haft ont under rumpan, fattar inte riktigt vad det kan vara. Någon som känner igen sig? Har haft ischias nerven i kläm tidigare så den vet jag att det inte är. Har läst lite om foglossning men får inte det att gå ihop heller.
    Min syster hade jätteproblem med nerver i kläm som kändes just under rumpan, är säkerligen det som spökar på dig med. Men om det inte ger med sig kan du ju fråga barnmorskan nästa gång du är där.

Annars har du kanske utfört någon annan akrobatisk övning som tagit lite märkligt? ;)
  • Ziiah

Lillen har legat med huvudet ner i fem veckor nu och är trots det helt rörlig fortfarande. Jag inbillar mig att jag känner hur han försöker trycka ner huvudet och fixera sig, men han har ännu inte lyckats. Undrar om han ens får plats? Han har ju liksom legat på samma sätt länge, inte vänt på sig eller något, men han är ju inte fixerad än... Gör de något om han inte fixerar sig eller låter de honom vara bara för att han har huvudet ner? Han har ju åtta dagar på sig minst, men jag tycker det är lite konstigt att han inte är fixerad än.

• Melt77

Jag mår oxå illa av och till och mina kräkreflexer har blivit mycket starkare under grav. Mådde illa och kräktes mkt typ v6-16. Sen blev det bättre men illamåendet kom tillbaka för fyra-fem veckor sen. Speciellt om jag äter youghurt till frukost. Konstigt. Äter jag smörgås går det bättre.

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-06 17:19:57 följande:
    Min syster hade jätteproblem med nerver i kläm som kändes just under rumpan, är säkerligen det som spökar på dig med. Men om det inte ger med sig kan du ju fråga barnmorskan nästa gång du är där.

Annars har du kanske utfört någon annan akrobatisk övning som tagit lite märkligt? ;)
    Jag har på båda sidorna, eller hur man skall förklara, under båda skinkorna därför känns det lite konstigt om det skulle vara en nerv. Men får väl kolla med BM på måndag när jag skall dit. Hjulade ju i söndags så jag sträckte mig kanske. Haha. Känns dock konstigt att det fortfarande skall sitta i..
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2014-02-06 17:48:39 följande:
    Lillen har legat med huvudet ner i fem veckor nu och är trots det helt rörlig fortfarande. Jag inbillar mig att jag känner hur han försöker trycka ner huvudet och fixera sig, men han har ännu inte lyckats. Undrar om han ens får plats? Han har ju liksom legat på samma sätt länge, inte vänt på sig eller något, men han är ju inte fixerad än... Gör de något om han inte fixerar sig eller låter de honom vara bara för att han har huvudet ner? Han har ju åtta dagar på sig minst, men jag tycker det är lite konstigt att han inte är fixerad än.
    Jag tror inte det gör något om de inte fixerar sig om de ligger med huvudet ner. Om barnet däremot ligger med rumpa ner så brukar de göra vändningsförsök men annars så kommer den ju med huvudet först oavsett. En del barn fixerar sig inte förrän det är dags att födas. Min lillebror fixerade sig aldrig, men han är född som vanligt efter att vattnet gått :).
  • Evelinaan
    Lovely90 skrev 2014-02-06 18:08:52 följande:
    Jag har på båda sidorna, eller hur man skall förklara, under båda skinkorna därför känns det lite konstigt om det skulle vara en nerv. Men får väl kolla med BM på måndag när jag skall dit. Hjulade ju i söndags så jag sträckte mig kanske. Haha. Känns dock konstigt att det fortfarande skall sitta i..
    Du kanske är öm på  "sittbenen". Tror att man även kan bli öm där vid foglossning :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014