• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-02-05 20:54:04 följande:
    Det är väl ingen fara att få sammandragningar eller? Jag får det jätteofta men bryr mig inte så mycket om det utan håller igång nästan som vanligt.

Nej ingen fara. Övergår det till smärtsamma & regelbundna så bör man dra öronen åt sig.
  • j3nnyy

Usch jag verkar ha åkt på nån himla förkylning, hostar och har super ont i halsen :/ kan inte sova på natten bara hostar o hostar. Vet någon om man kan ta nått mot hostan? Killar i hela halsen typ som rethostan men är lite slemmig oxå haha förlåt för ingående beskrivning.
    Jag har märkt att bebisen har mindre plats att röra sig, är alldeles öm på vissa ställen i magen, verkar som hon sparkar o trycker på samma ställe hela tiden haha. Har superont runt naveln, nästan som man har ett blåmärke fast på insidan av kroppen

• zizuna

Haha ja Jag Hade så med min yngsta svin ont brevid navelen kändes som hon peta på samma ställe Jämt höll på bli galen av smärtan va så öm!!

Vet ej varför det va så men är super lycklig att sluppit denna graviditeten den navel smärtan..he he

j3nnyy skrev 2014-02-05 21:43:03 följande:
    Usch jag verkar ha åkt på nån himla förkylning, hostar och har super ont i halsen :/ kan inte sova på natten bara hostar o hostar. Vet någon om man kan ta nått mot hostan? Killar i hela halsen typ som rethostan men är lite slemmig oxå haha förlåt för ingående beskrivning.

Jag har märkt att bebisen har mindre plats att röra sig, är alldeles öm på vissa ställen i magen, verkar som hon sparkar o trycker på samma ställe hela tiden haha. Har superont runt naveln, nästan som man har ett blåmärke fast på insidan av kroppen

• majsa88

Jo jag sa det till min bm i början, men hon sa att man gör inte sånt längre o att man utgår med att jag kan föda vaginalt. Missförstå mig inte, vill inte föda annat än vaginalt, MEN vill att mitt bäcken inte hindrar det så att man är beredd på ett eventuellt snitt om det skulle vara några problem.

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-02-05 21:43:03 följande:
    Usch jag verkar ha åkt på nån himla förkylning, hostar och har super ont i halsen :/ kan inte sova på natten bara hostar o hostar. Vet någon om man kan ta nått mot hostan? Killar i hela halsen typ som rethostan men är lite slemmig oxå haha förlåt för ingående beskrivning. Jag har märkt att bebisen har mindre plats att röra sig, är alldeles öm på vissa ställen i magen, verkar som hon sparkar o trycker på samma ställe hela tiden haha. Har superont runt naveln, nästan som man har ett blåmärke fast på insidan av kroppen

Är nog bäst att fråga på apoteket angående hostmedicin. Jobbigt att hosta! Har också ont runt naveln som ett blåmärke. Men när jag trycker där jag har ont så flyttar sig en liten fot eller häl hihi
  • Emelie e

Är det någon mer som börjat bli illamående nu i slutet?? Jag blev illamående igår kväll o känner fortfarande av det idag..vad kan det bero på?

• zizuna

Ja jag har haft till och från nu sen vecka 33 till nu antar att det måste vara bebisen som trycker mot något. För jag vet att man kan bli lika trött som i början nu mot slutet oxå.

• Lovely90

Sen i söndags har jag haft ont under rumpan, fattar inte riktigt vad det kan vara. Någon som känner igen sig? Har haft ischias nerven i kläm tidigare så den vet jag att det inte är. Har läst lite om foglossning men får inte det att gå ihop heller.

• Evelinaan
    Emelie e skrev 2014-02-06 11:20:39 följande:
    Är det någon mer som börjat bli illamående nu i slutet?? Jag blev illamående igår kväll o känner fortfarande av det idag..vad kan det bero på?
    Jag har med börjat må lite illa nu på morgonen så som det var för mig i början av förlossningen... antar att det kan komma tillbaka, nu ser man ett slut på det iallafall..snart snart!
  • Evelinaan
    Evelinaan skrev 2014-02-06 13:29:58 följande:
    Jag har med börjat må lite illa nu på morgonen så som det var för mig i början av förlossningen... antar att det kan komma tillbaka, nu ser man ett slut på det iallafall..snart snart!
    haha inte förlossningen, graviditeten menar jag ju... herregud har läst alldeles förmycket om förlossning att det är det enda jag har i huvudet.. .
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014