• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-07 12:02:18 följande:
    Här kommer ett deppigt inlägg.. Måste skriva av mig lite känner jag! Idag fyller jag år, 28 år, inget märkvärdigt alls! Men känner mig otroligt deppig och ensam! Är trött, helt yr och slut i kroppen.. Orkar inte ens resa mig upp ur soffan och gå ut med hunden! Känner mig helt tom i huvudet och kroppen, vill gråta, men det kommer inga tårar.. Har ingen jag kan ringa och prata med och min sambo kommer inte hem förrän 17.30 ikväll.. Tror det har varit för mycket den senaste tiden (senaste två månaderna), har inte haft tid att stanna upp och slappna av förrän nu! :S

Grattis på födelsedagen. Vet inte om du kommer ihåg men jag mådde likadant när jag fyllde år 27 november. Det är hormonerna just nu som spökar runt. Sen är det ju aldrig kul att vara själv på sin födelsedag. Försök titta på en film & koppla av så ska du se att din sambo fixat något fint eller gott till dig när han kommer hem.
  • Mortisfru83

Hej tjejor!! Nu e jag tillbax men med nytt nickname.. Blev nåt konstigt så jag har inte kunnat logga in på ett bra tag. Hette förut nyfniken83. Kan någon vara en raring å ändra till mitt nya nick i bf-listan? Hur mår ni alla? Jag mår förvånandsvärt bra. Vecka 37 imorgon. Kram på er. Har saknat er ??

• zizuna

Jo det rullar på vecka 37 imorgon som sagt så här hinkas det hallonbladste och köpte idag färsk ananas. Gör allt för att få ut sonen liiite tidigare ja inget som skadar så klart men all hockus pockus kurer ;)

• ananas86
    MagdalenaZ skrev 2014-02-07 12:06:40 följande:
    Känner igen mig oerhört! Visserligen fyller jaginte år idag men jag fförstår din känsla!

Lägg dig i soffan, kolla på Mannen som talar med hundar .. sen kollar du på film medan du äter något riktigt enkelt och så ska du se att din sambo är hemma! Be om att få ligga och bara kramas.

Sist men inte minst, Grattis på födelsedagen!! :)

Tack för grattiset och omtanken! :)

Dagen har faktiskt gått förvånansvärt fort ändå! Men man blir lite knäpp när man sitter hemma själv, oavsett om man fyller år eller inte!

Är inte van vid att bara vara hemma och ta det lugnt, är alltid i farten annars, så börjar grubbla för mycket när jag sitter själv!

Min fina sambo kom hem för en liten stund sen nu med blomma, presenter, choklad och smörgåstårta! :)

Ikväll tänkte vi inviga vårt nya badkar också, så det kan nog bli en riktigt bra födelsedag, trots allt! :)
  • ananas86
    MagdalenaZ skrev 2014-02-07 12:14:40 följande:
    Jag har sagt att denna månad ska jag unna mig sånt som jag sen inte kommer ha tid för..

Jag fixade naglarna, vaxat brasilianskt, igår var det ansiktsbehandling, har pedikyr och ögonfransar kvar.. får se om jag hinner :)

Vagnen och sängen har kommit!!

Jag skruvade ihop vagnen så den är i sambons verkstad och lägger upp bilden i bildtråden så snart jag kommer hem (sitter på bussen).. :D

Tycker du gör helt rätt i att unna dig, det är man helt klart värd som höggravid! :)

Man får faktiskt passa på att tänka på sig själv och göra sånt man tycker är roligt nu!

Snart kommer all fokus ligga på den lilla/lille som snart kommer kika ut ur magen! :)
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-07 13:25:20 följande:
    Grattis på födelsedagen. Vet inte om du kommer ihåg men jag mådde likadant när jag fyllde år 27 november. Det är hormonerna just nu som spökar runt. Sen är det ju aldrig kul att vara själv på sin födelsedag. Försök titta på en film & koppla av så ska du se att din sambo fixat något fint eller gott till dig när han kommer hem.

Ja, just det..

Minns att du skrev något liknande när du fyllde år också.

Det är aldrig roligt att sitta själv på sin födelsedag nej! :(

Det är mycket tankar som snurrar i huvudet, det börjar ju snart ett helt nytt liv! Samtidigt som man längtar ihjäl sig efter att få se vem som gömt sig i magen är det också lite läskigt! Tänk att vi snart är mammor allihopa! :)

Mycket som ska bearbetas i huvudet, man blir lite knäpp av att sitta själv och grubbla!

Tack för grattiset förresten!

Skönt att vi har varandra här i tråden, så man kan få skriva av sig ibland!

Kramar till er tjejer!
  • Hallonpaj88
    ananas86 skrev 2014-02-07 17:57:31 följande:

Tack för grattiset och omtanken! :)

Dagen har faktiskt gått förvånansvärt fort ändå! Men man blir lite knäpp när man sitter hemma själv, oavsett om man fyller år eller inte!

Är inte van vid att bara vara hemma och ta det lugnt, är alltid i farten annars, så börjar grubbla för mycket när jag sitter själv!

Min fina sambo kom hem för en liten stund sen nu med blomma, presenter, choklad och smörgåstårta! :)

Ikväll tänkte vi inviga vårt nya badkar också, så det kan nog bli en riktigt bra födelsedag, trots allt! :)
    Stort grattis på din födelsedag!

Åh försökte få sambon att köpa hem smörgåstårta men han var INTE sugen på det, haha typiskt.

Ha en mysig kväll!
  • flowers

Hur tänker ni gällande era bebisar om att köpa rättvismärkta produkter alt. ekologiska?
    Det är ju dyrare och då kanske det blir svårt att köpa så mkt till den lille...
    Har själv väldigt snäv ekonomi men försöker i största möjliga mån att köpa så giftfritt som möjligt.
    Gäller skötbädd, madrasser, kuddar, lakan, täcken och filtar, osv. osv.
    Kläder undviker jag att köpa nytt.

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2014-02-08 10:07:36 följande:
    Hur tänker ni gällande era bebisar om att köpa rättvismärkta produkter alt. ekologiska? Det är ju dyrare och då kanske det blir svårt att köpa så mkt till den lille... Har själv väldigt snäv ekonomi men försöker i största möjliga mån att köpa så giftfritt som möjligt. Gäller skötbädd, madrasser, kuddar, lakan, täcken och filtar, osv. osv. Kläder undviker jag att köpa nytt.

Köpt tvättmedel utan parfym neutral heter det. Kör inte på våtservetter då det är mycket dåliga ämnen där i. Har köpt vanliga torra tvättservetter. Köpt oparfymerade babyolja & krämer. Tvättar allt som ska användas till bebisen. Tänkt på att leksaker inte ska va farliga plaster i. Köpt en del kläder i ekologisk bomull.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014