• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Tror säkert det kan ligga en del ekonomi bakom landstingen att neka snitt in i det sista. Har för mig att jag såg en "prislista" för vad diverse olika ingrepp kostade sjukvården där både snitt och vanlig förlossning fanns med. Tråkigt om det ska vara anledningen till deras ovilja.

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-02-09 13:06:06 följande:
    Tror säkert det kan ligga en del ekonomi bakom landstingen att neka snitt in i det sista. Har för mig att jag såg en "prislista" för vad diverse olika ingrepp kostade sjukvården där både snitt och vanlig förlossning fanns med. Tråkigt om det ska vara anledningen till deras ovilja.

Ja alltid denna ekonomi. Dock påpekade läkaren att det inte var därför man inte beviljar snitt. Hur är det med dig & flickan? Har hon fått något namn? Har ni kommit hem? Mår du bra igen från operationen?
  • Tinapina

Längtan. Dagarna består av amma,sonda, pumpa och byta. Och massa mys! Men schemat är späckat var tredje timme dygnet runt.

Jag mår bra och känner inte av op mer än lite känselbortfall och att snittet är inte lika slätt o fint denna gången men det hade jag inte räknat med heller. I morgon ska vi till ortopeden för att kontrollera hennes höfter och jag fasar för att det blir skena för henne och det orkar jag verkligen inte med:( får vi det beskedet i morgon så bryter jag nog ihop.

Flickan mår bra och växer, ska även vägas på neo i morgon. Hennes namn är klart sedan länge, tom fyllt i papperna till Skatteverket:)

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-02-09 18:34:00 följande:
    Längtan. Dagarna består av amma,sonda, pumpa och byta. Och massa mys! Men schemat är späckat var tredje timme dygnet runt. Jag mår bra och känner inte av op mer än lite känselbortfall och att snittet är inte lika slätt o fint denna gången men det hade jag inte räknat med heller. I morgon ska vi till ortopeden för att kontrollera hennes höfter och jag fasar för att det blir skena för henne och det orkar jag verkligen inte med:( får vi det beskedet i morgon så bryter jag nog ihop. Flickan mår bra och växer, ska även vägas på neo i morgon. Hennes namn är klart sedan länge, tom fyllt i papperna till Skatteverket:)

Så ni fick inte åka hem?Tror de att hon har fel på höfterna? Nu får det ju vara bra med elände. Nu ska det ju gå uppåt bara! Bra att hon växer & mår bra förutom höfterna. Och skönt att du mår bra! Vad heter hon då?
  • MagdalenaZ

Asså jag behöver lite råd eller hjälp... jag har sedan en vecka tillbaka haft SÅ ont i magen. Jag tror det är sammandragningar, men när jag läser på nätet så ska "smärtan" sitta i nedre delen av magen. Min mage kan bli STENhård höger (oftast) eller vänster upp över naveln. i början av veckan blev det så när jag gick en promenad eller kom hem från jobbet, men nu kan jag ligga och vila i 1 timme, ställa mig upp och får denna krampaktiga smärta, sen sätter jag mig igen, men det hänger kvar.
    jag har försökt med varm dusch, vila, sova (sover oerhört dåligt på natten, men sover gärna timvis på dagarna), vad kan jag prova mer? Det ska inte vara skadligt för barnet (har pratat med läkaren om detta).. men jag känner mig som världens svagaste som inte ens tål lite sammandragningar :(
    Vad kan man mer göra för att lindra?

• Zobeideh

Har du testat att bada varmt eller typ värmekudde? Får jag ont brukar jag oftast köra på de. Vet inte om de e så stor hjälp för dig men kanske värt att testa :) hoppas du blir av med smärtan snart :(

• flowers
    MagdalenaZ skrev 2014-02-09 19:41:07 följande:
    Asså jag behöver lite råd eller hjälp... jag har sedan en vecka tillbaka haft SÅ ont i magen. Jag tror det är sammandragningar, men när jag läser på nätet så ska "smärtan" sitta i nedre delen av magen. Min mage kan bli STENhård höger (oftast) eller vänster upp över naveln. i början av veckan blev det så när jag gick en promenad eller kom hem från jobbet, men nu kan jag ligga och vila i 1 timme, ställa mig upp och får denna krampaktiga smärta, sen sätter jag mig igen, men det hänger kvar.
    jag har försökt med varm dusch, vila, sova (sover oerhört dåligt på natten, men sover gärna timvis på dagarna), vad kan jag prova mer? Det ska inte vara skadligt för barnet (har pratat med läkaren om detta).. men jag känner mig som världens svagaste som inte ens tål lite sammandragningar :(
    Vad kan man mer göra för att lindra?

Sådär har jag också, sammandragningar och just där du beskriver.
    Uppåt höger sida om naveln.
    Tror också det kan vara en liten bebis som stäcker ut sig och hoppas på mer plats därav smärtan.
    Det är gör ont, det håller jag med dig om.
    Jag brukar lägga mig ner och vila och sen brukar ja be om massage över magen.
    Inte alltid det hjälper men oftast.
    Varför det blir så kan vara stress alt. att man gått mycket eller burit tungt.
  • Tinapina

Längtan. Jodå, vi åkte hem i fredags men är fortfarande inskrivna på neo. Höfterna kollas på alla bebisar innan hemgång och jag tror att de kollar henne extra noga då storasyster låg i en sådan skena. Är mer rädd o nervös denna gången för det då jag vet vad det innebär och vilka svårigheter det medför:/

Hihi, namnet håller jag lite hemligt;)

• Melt77

Det är så skönt att ha ett forum som här att vända sig till för stöttning, frågor och råd. Härligt att läsa Tinapina att ni fått komma hem men jag förstår din oro. Håller tummarna att allt är bra.
    Själv har jag fått graviditetsklåda från helvetet. Röda kliande prickar över hela kroppen. Värst i och runt ansiktet. Gråtit för att det kliar så mycket.
    Nån annan som haft det? Är i v 37+7
    Ringde förlossningen som ordinerade tavegyl. Men jag har pollenallergi, svår sådan och haft klåda av det förut. Har aldrig nånsin hjälpt med vanlig allergimedicin utan äter kortisontabletter från april till augusti. Vet inte vad jag ska ta mig till.
    Dom sa jag skulle kontakta mvc imorrn för bedömning och ev prover.
    Vill bara vara glad och kunna slappna av dom här sista veckorna

Allt är iaf förberett här hemma för att Kotten ska kunna komma när som helst

• carina87
    Melt77 skrev 2014-02-09 22:27:27 följande:

Det är så skönt att ha ett forum som här att vända sig till för stöttning, frågor och råd. Härligt att läsa Tinapina att ni fått komma hem men jag förstår din oro. Håller tummarna att allt är bra.
    Själv har jag fått graviditetsklåda från helvetet. Röda kliande prickar över hela kroppen. Värst i och runt ansiktet. Gråtit för att det kliar så mycket.
    Nån annan som haft det? Är i v 37+7
    Ringde förlossningen som ordinerade tavegyl. Men jag har pollenallergi, svår sådan och haft klåda av det förut. Har aldrig nånsin hjälpt med vanlig allergimedicin utan äter kortisontabletter från april till augusti. Vet inte vad jag ska ta mig till.
    Dom sa jag skulle kontakta mvc imorrn för bedömning och ev prover.
    Vill bara vara glad och kunna slappna av dom här sista veckorna smile4.gif

Allt är iaf förberett här hemma för att Kotten ska kunna komma när som helst smile1.gif

Jag har urticaria så jag kan verkligen relatera till kliandet. Se om du kan få Aerius istället för tavegyl. Jag brukar dessutom lägga tröjor i frysen som jag byter så jag alltid har något kylande, framförallt under natten.

I övrigt är det svårt med kli... :(
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014