Längtanefterlilladig skrev 2014-02-08 13:32:27 följande:
Ja våtservetter är inte bra. Jag har jobbat inom förskolan i 7 år. Där ser man vad våtservetter kan användas till.
Ta bort märken efter tuschpennor t.ex. Barnen som har blivit torkade om munnen har ibland fått utslag också.
Tror inte ens att de parfymfria våtservetterna är bra.
Ett tips är att köpa en speciell plastlåda som tupperware har, där i kan man lägga uppblötta vanliga tvättservetter som man köpt och ha med sig när man går ut. Väldigt smart
Jag är i vecka 34+2 nu. Inte bestämt om det blir snitt eller inte. Fick aldrig något normalt svar från läkaren. Hon sa varken ja eller nej. Ska tillbaka till förlossningen nästa vecka och prata med aurorabarnmorskan igen och se vad som bestäms.
SÅ tjatigt och jobbigt att hela tiden behöva argumentera och tjata sig till sin önskan.
Ser du fram emot förlossningen eller har du några orosmoment?
Mår du bättre nu i övrigt?
Tack för tipset gällande plastlådan, smart ide.

, dessutom miljövänligt.
Vad omständigt det låter att det ska behövas pratas och pratas för att man ska vilja förlösas med kejsarsnitt, tycker att det inte borde vara så krångligt.
Vill man ha en vaginal förlossning ska man få det och vill man göra det med kejsarsnitt ska man få göra det.
Det är ju inte i medicinsk syfte man får det godkänt utan också av rädsla och har man en rädsla i grunden så är min personliga åsikt att man bör få förlösas med KS.
Stressen blir ju knappast bättre om man "måste"
Jobbigt att inte veta.
Det går framåt här, fick en släng av en förskylning som sänkte ner mig men med hjälp av färsk pressad apelsin juice och ingefärs te med citron så repade jag mig på bara några dagar.
Känner mig rätt så ensam i graviditeten och har ju inte stöd runt om men jag och min kille kämpar på, trots motgångar...
Tufft men vi kämpar.
Kejsarsnittet är jag nervös över, dels hur dem ska söva mig och hur våran lilla pojke ska återhämta sig.
Har ju vaknat vid en narkos förut så är så jätte pigg på att sövas men det är ett *måste*
(Här av medicinska själ.)
Smärttrösklen hos mig är väldigt låg så jag försöker rent mentalt intala mig att "bita ihop".
Jag känner att det här kommer gå bra, gäller bara för mig att vara tydlig och säga vad jag känner och tycker.
Mysigt för dig att du snart ska få din pojk i din famn.