• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag skulle egentligen på profylax imorgon. De skulle vara den första kursen. Men hon som håller i den har blivit dålig så nu blir inte första kurs förrän slutet av feb och jag vet inte ens om jag hinner med en andra del av profylaxen. För bebisen kan ju komma närsom

• Evelinaan

MIn bebbe ligger oftast med ryggen på vänster sida och fötter och armar till höger. Men ibland känns det som om den vrider sig eller byter sida. I början av graviditeten kände jag mest sparkar på vänster sida men det förklarades på ultraljudet då min moderkaka låg till höger och därför tog de små sparkarna. Men nu känner jag rörelse, tryck och sparkar i hela magen. Haft molande värk, som mensvärk de senaste två dagarna så inbillar mig att hen nu är fixerad :) Återstå att se på fredag då jag ska till bm.

• TomMon

Min bebis har alltid sparkat mest åt höger och så har jag känt rumpan/ryggen på vänster sida. Hon fixerade sig v 28.

Enligt min bm är det vanligast att bebisar ligger vända så, alltså att händer och fötter kommer åt mammans högra sida.

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-11 13:21:08 följande:
    Jag skulle egentligen på profylax imorgon. De skulle vara den första kursen. Men hon som håller i den har blivit dålig så nu blir inte första kurs förrän slutet av feb och jag vet inte ens om jag hinner med en andra del av profylaxen. För bebisen kan ju komma närsom

Eller hur går du i Helsingborg??

Skulle du gå på Najaden el Friskis?
  • Melt77

MagdalenaZ, tack för omtanken! Jo, jag har fått ordinerat Tavegyl, lergigan, propavan och atarax plus kortisonkräm. Inget hjälper. Har varit på hudmottagningen nu. Dom tror att det är PUPPP. Ska tillbaka till spec.mvc nu för ev beslut om igångsättning då det brukar gå över efter förlossning.
    Bara att hoppas på det bästa...

• MagdalenaZ

Min flicka ligger också och sparkar på min höger sida. Va på badhuset idag men gav upp efter 15 min simmande, hon sparkade så hårt att jag fick för mig att hon inte mådde bra..

Simmar ni nånting / håller igång?

Ikväll ska jag på Föräldrautbildning. Får se vad det ger:)

Ni som var med i början av forumet, minns ni att vi skrev lite om doppler? Jag sprang minsann och köpte en efter vår diskussion.. anvönder ni den idag? Sambon ville lyssna igår så jag drog fram den och så öåg vi och lyssnade.. jag glömmer bort att han inte är med hos bm och lyssnar så för honom var det jättespännande :)

• Joma
    MagdalenaZ skrev 2014-02-11 15:05:14 följande:

Min flicka ligger också och sparkar på min höger sida. Va på badhuset idag men gav upp efter 15 min simmande, hon sparkade så hårt att jag fick för mig att hon inte mådde bra..

Ni som var med i början av forumet, minns ni att vi skrev lite om doppler? Jag sprang minsann och köpte en efter vår diskussion.. anvönder ni den idag? Sambon ville lyssna igår så jag drog fram den och så öåg vi och lyssnade.. jag glömmer bort att han inte är med hos bm och lyssnar så för honom var det jättespännande :)

Min har legat i en låda sen jag började känna honom faktiskt! Skulle kanske dragit fram den å lyssnat lite :) De är ju mysigt!!
  • LillsmurfanLisa
    MagdalenaZ skrev 2014-02-11 15:05:14 följande:

Grodan sparkar oftast till höger men har den senaste månaden överraskat med några kickar även till höger. Jag blir lite chockad varje gång.

Jag går på gravidyoga, gymmar och simmar. Nu var det iofs ett par veckor sedan senaste simningen men Grodan verkar trivas när jag är i vattnet. Det blir lugnt och stilla i magen då. I morgon ska jag till simhallen igen, får se om det fortfarande är så. Jag hoppas det! Bebis är ju praktiskt taget gjord i vatten (jag var i Colombia då och fridök mycket när hen blev till + månaderna därefter) så det kanske finns någon koppling till det. Det är en liten delfin jag har i magen :P 
  • Zobeideh

Lele79: ja jag skulle gå här i Helsingborg. Vet att hon som hade de hette något på n. Vete tusan om de va Friskis men dem hade ingen ersättare i alla fall skulle inte du oxå gå på de?

• Zobeideh

Min dopler använde jag bara i början. Nu vill jag inte använda den mer just för rädslan om jag inte hittar hjärtljuden och sen för man inte vet om de e bra eller dåligt :-P känns lite roligare att komma till BM och lyssna :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014