• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag brukar oxå få typ en mensvärk i nedre delen. Inatt kändes de precis som mensen skulle komma. Och inte för så länge så låg jag nästan en halv dag med förvärkar som kom och gick hela tiden. Tror allt håller på att förbereda sig nu.

Längtanefterlilladig: aww lillen hoppas hon återhämtar sig fort. Skönt att kostnaderna inte blev så stora. Man blir glad när man får den överraskningen. Tycker djursjukhus tar äckliga priser.

• Emelie e

Köper ni nappar innan bebisen kommit? vilka nappar? Finns ju i både silikon och latex

• Heene
    Emelie e skrev 2014-02-11 21:11:25 följande:
    Köper ni nappar innan bebisen kommit? vilka nappar? Finns ju i både silikon och latex

Jag har köpt en i naturgummi. Så man har en hemma om det skulle behövas. Tänkte att jag köper fler sen om den börjar användas =)
    Själv vägrade jag ta napp när jag var liten så det känns som att det kan bli hur som helst.

Samma med nappflaska. köpte en i glas med naturgumminapp. Om amningen av nån anledning inte vill komma igång och vi blir tvungna att flaskmata. Och skulle det bli så så köper vi fler sen.
    Känns bara bra att ha hemma om det skulle behövas tidigt.
    Dom nappar och flaskor jag vill ha till bebis tar ju ett tag att få hem då man måste beställa dem på nätet.

• carina87
    Jag har köpt en Esska-napp 0-2 månader. Gillade både konsistensen och formen på den. Den är i latex, men med en annan form och mindre än de som är 0-6 månader.
    Fick två avent-nappar i en av babyboxarna också, de verkar också vara helt okej. Gillar särskilt att de har "handtag" som lyser i mörkret
  • Längtanefterlilladig

Jag har hört av amningsbarnmorska & läst för några månader sedan i tidningen att man rekommenderar napp till nyfödda. Det minskar risken för plötslig sspädbarsdöd då barnet inte sover djupt med napp. Det är tydligen när barnet sover djupt som det glömmer av att det måste andas. Dock rekommenderas det att vänta cirka 1 vecka innan man börjar använda napp för att amningen ska komma igång. Det kan även vara trixigt för VISSA barn att acceptera ett bröst efter att ha blivit matade med flaska. Men ibland har man ju inget val. Lite tips från mig bara

• Längtanefterlilladig

Köpt Mam napp i silikon på apoteket
  • anaconda

vi köper oxå mam produkterna eftersom dom är de bästa enligt alla våra nära och kära.

Essa produkterna skulle jag inte ge mitt barn då de är väldigt dåligt i kvalite och sen de som va i tidningarna och de som gick runt fackebook.

BF 21 Mars 2014 ❤
  • carina87
    anaconda skrev 2014-02-11 22:06:31 följande:

vi köper oxå mam produkterna eftersom dom är de bästa enligt alla våra nära och kära.

Essa produkterna skulle jag inte ge mitt barn då de är väldigt dåligt i kvalite och sen de som va i tidningarna och de som gick runt fackebook.

BF 21 Mars 2014 ?
    På vilket sätt är esska dåliga i kvalité?
  • majsa88

Okej. DÅ är det säkert förvärkar. Jag trodde först attt det kanske var att han höll på o fixera sig, men antar att det inte ska göra så ont då.

Zobeideh skrev 2014-02-11 20:18:41 följande:
    Jag brukar oxå få typ en mensvärk i nedre delen. Inatt kändes de precis som mensen skulle komma. Och inte för så länge så låg jag nästan en halv dag med förvärkar som kom och gick hela tiden. Tror allt håller på att förbereda sig nu.

Längtanefterlilladig: aww lillen hoppas hon återhämtar sig fort. Skönt att kostnaderna inte blev så stora. Man blir glad när man får den överraskningen. Tycker djursjukhus tar äckliga priser.

• Zobeideh

Jag har inte alls känt av min lille när han fixerade sig. Trodde jag skulle märka de men inget alls. Så tror de kan va förvärkar :) så länge du inte får riktigt riktigt ont så behöver du inte va orolig. Förvärkar ska inte göra ont. Utan bara typ kännas va jag uppfattade det som. Gör det ont så är det bästa att ta kontakt med förlossningen

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014