• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Det här är ingen fråga kopplad till graviditeten men håller på o tvättar barnkläder. När det är 80% polyester eller 100 % polyester, kan man tvätta det i maskin tillsammans med bomull på bomull-programmet eller tvättar man det separat som fintvätt? Nån som vet??

• MiCorazon
    Emelie e skrev 2014-02-11 18:07:13 följande:
    Det här är ingen fråga kopplad till graviditeten men håller på o tvättar barnkläder. När det är 80% polyester eller 100 % polyester, kan man tvätta det i maskin tillsammans med bomull på bomull-programmet eller tvättar man det separat som fintvätt? Nån som vet??
    Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag brukar slänga in allt på 30-40 grader...bomull..polyester etc.. och har aldrig krympt eller förstört något. Sen kan du också bara köra en ren skölj med kallvatten och centrifug.

:)
  • TomMon
    majsa88 skrev 2014-02-11 16:02:03 följande:

Befinner sig mensvärken där jag beskrev den? Undra vad kan vara ja, ont gör det iaf !

Ja, precis där! Undrar också. Ska träffa läkaren imorgon för att mäta tappen, tänkte höra då.
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-11 16:15:54 följande:
    Men är detta förvärkar eller? För det är ingen sammandragning, utan det börjar bara göra ont, o sen släpper det.

Går det över vid vila eller håller det i sig hela tiden? Står bra info om förvärkar/sammandragningar & värkar på 1177. Du kan ju alltid ringa & rådfråga förlossningen.
  • majsa88

Det kommer vid vila, när jag ligger i soffan. Men inget du har eller känner igen? Jaa, blir det mer kommer jag absolut att ringa. Ska gå in där o läsa, tack :) hur går det med kissen?

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-11 18:42:31 följande:
    Går det över vid vila eller håller det i sig hela tiden? Står bra info om förvärkar/sammandragningar & värkar på 1177. Du kan ju alltid ringa & rådfråga förlossningen.

• Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-11 18:54:45 följande:

Det kommer vid vila, när jag ligger i soffan. Men inget du har eller känner igen? Jaa, blir det mer kommer jag absolut att ringa. Ska gå in där o läsa, tack :) hur går det med kissen?

Jag får också mensvärk i nedre delen av magen vid vila. Enligt min BM är det förvärkar och det kan kan man ha fram till förlossningen nu. Tror det är lite därför min BM tror att bebis kommer komma tidigare.
  • MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-02-11 18:59:46 följande:
    Jag får också mensvärk i nedre delen av magen vid vila. Enligt min BM är det förvärkar och det kan kan man ha fram till förlossningen nu. Tror det är lite därför min BM tror att bebis kommer komma tidigare.
    Undrar varför förvärkarna kommer just när man vilar? Mina har börjat dyka upp de senaste dagarna, kanske en halvtimme efter jag lagt mig och känns som molande mensvärk lite ner i låren. Hade också lite värk i korsryggen för någon natt sen.
  • Heene

Mensvärkskänslor har jag också haft de senaste 2 veckorna ca. Är så van att ha mensvärk när jag har mens så tycker inte riktigt att detta gör ont direkt, är mest irriterande för att jag hade hoppats på att äntligen få slippa mensvärk under tiden man var gravid och slipper mensen.
    Det kommer i stort sett bara när jag ligger still eller vilar. oftast på nätterna men även dagtid. Antingen direkt efter att jag haft en sammandragning eller bara rätt som det är. Och det håller i sig i upp till en min ca, har inte tagit tid. Vet bara att det har gått över efter en liten stund varje gång. det har alltså inte oroat mig det minsta och jag har bara antagit att det är små förvärkar eller liknande. Det känns mest skönt att veta att det händer saker med graviditeten som gör att det går framåt och att det känns att det närmar sig =)

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-11 18:54:45 följande:

Har mensvärk & molvärk varje dag sedan jag plussade 7 juli. Är rätt van Katten är opererad nu. Det var forl. De drog ut en tand & fick även lossa en bit av käkbenet. Stackars Molly Men kostnaden blev bara 2400 kronor. Så det blev inte så farligt. Tycker det du har låter som förvärkar. Men som sagt förlossningen kan nog bäst svara på dina funderingar.
  • majsa88

Är i vecka 32+5 om det är förvärkar är det ju kanske positivt, kanske jag slipper gå över tiden. Men det vet man aldrig. Men det är inte fixering va?

Tommon, uppdatera gärna imorgon o lycka till.

Längtanefterlilladig : stackars lilla katt. Men vilken tur att kostnaden inte blev så mycket o vad bra att kissen fick hjälp.

Juste ja, du är härdad nu antar jag

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014