• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

sedan igår har jag börjat få en ihållig ordentlig vass mensvärk långt ner i magen, där vår livmoder låg tidigare haha, alltså typ där urinblåsan ligger, o det fortsätter ner mot ljumskarna. smärtan håller i sig som kraftigast i ungefär 1 minut, sen släpper det försiktigt men gör fortfarande ont i ungefär 15 min. har haft så 3 gånger idag.

vad kan det vara? känner ni igen er?

• Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2014-02-11 15:05:14 följande:

Min flicka ligger också och sparkar på min höger sida. Va på badhuset idag men gav upp efter 15 min simmande, hon sparkade så hårt att jag fick för mig att hon inte mådde bra..

Simmar ni nånting / håller igång?

Ikväll ska jag på Föräldrautbildning. Får se vad det ger:)

Ni som var med i början av forumet, minns ni att vi skrev lite om doppler? Jag sprang minsann och köpte en efter vår diskussion.. anvönder ni den idag? Sambon ville lyssna igår så jag drog fram den och så öåg vi och lyssnade.. jag glömmer bort att han inte är med hos bm och lyssnar så för honom var det jättespännande :)

Just nu så tränar jag ingenting. Fick träningsförbud av BM men försöker gå promenader och så. Har tänkt åka ner till simhallen och simma någon dag med och se hur det känns :).
  • TomMon

Jag har haft kraftig mensvärk mellan 0500 och ca 1300 idag, sjukt jobbigt. Vet inte om det är livmodern som tränar eller vad det kan vara.

• majsa88

Befinner sig mensvärken där jag beskrev den? Undra vad kan vara ja, ont gör det iaf !

TomMon skrev 2014-02-11 15:54:01 följande:
    Jag har haft kraftig mensvärk mellan 0500 och ca 1300 idag, sjukt jobbigt. Vet inte om det är livmodern som tränar eller vad det kan vara.

• Emelie e
    TomMon skrev 2014-02-11 15:54:01 följande:
    Jag hade kraftig mensvärk i söndags, åkte då in men det var ingenting så antagligen är det livmodern som tränar inför förlossningen :)
  • majsa88

Men är detta förvärkar eller? För det är ingen sammandragning, utan det börjar bara göra ont, o sen släpper det.

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-11 15:18:06 följande:
    Lele79: ja jag skulle gå här i Helsingborg. Vet att hon som hade de hette något på n. Vete tusan om de va Friskis men dem hade ingen ersättare i alla fall skulle inte du oxå gå på de?

Jo men ingen har meddelat mig att det är inställt. Märkligt. Vilken tid hade du?
  • zizuna

Jag va förgår och fy va härligt det va. Så simma rekommenderar jag starkt!

Lovely90 skrev 2014-02-11 15:22:21 följande:
    Just nu så tränar jag ingenting. Fick träningsförbud av BM men försöker gå promenader och så. Har tänkt åka ner till simhallen och simma någon dag med och se hur det känns :).

• Zobeideh

De va min BM som ringde och meddela men ingen från profylaxen. Jag skulle vara där kvart över åtta på morgonen

• Sirek
    Awanata skrev 2014-02-11 10:39:03 följande:
    Rädd och orolig är jag inte alls. Det var bara en fundering om dom kan vrida sig från höger till vänster trots fixering eller ej

min är fixerad sedan 5 veckor tillbaka men ryggen har bytt sida mellan varje bm-besök. Huvudet är ej ruckbart enligt bm.:) men pannan har också bytt sida så man kan ju undra om de kanske har olika definition på fixerad?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014