• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    zizuna skrev 2014-02-10 22:44:47 följande:

När har du BF annars?

5:e mars är BF annars, så om den kommer i februari är det bara en vecka tidigare :).
  • EmilyMAndersson
    Lovely90 skrev 2014-02-10 22:38:17 följande:
    Tidigare i veckan hade jag inte känt bebis på hela förmiddagen, så vid tolv åt jag en pigilin och la mig på magen. Då blev det full sprutt! Sen dess se bevis varit igång som vanligt, dock har jag märkt att hen är lite lugnare på förmiddagen. Har troligen inte tänkt på det tidigare eftersom jag jobbat då.

Gällande läckandet så har jag haft mycket mer flytningar det senaste så det känns nästan som jag läcker med. Sen har delar av min slempropp lossnat så nu är det väl bara att vänta på att resten skall sätta igång. BM gissar på en februari bebis, men vi får se :).

Jag hade inte ätit på 10 timmar, han började komma igång efter lite fil och müsli, så nu brötar han på igen :) Tappar suget helt när man t.o.m. får sura uppstötningar av vanligt kranvatten... har halsbränna i princip dygnet runt oavsett vad jag äter/inte äter, detta får gärna vara över snart...
  • zizuna

Varför tror din BM att bebisen kommer tidigare?

Jag har BF 8 e mars och vill helst att han kommer i vecka 37-38 :) mina andra kom 39, 38 & 38. Så det är lagom för min del ;)

Lovely90 skrev 2014-02-10 22:55:31 följande:
    5:e mars är BF annars, så om den kommer i februari är det bara en vecka tidigare :).

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-10 18:09:15 följande:
    Denna dagen blir bara bättre & bättre. Vår ena katt STINKER i mu nen. Var & vaccinerade katterna förra veckan. Då sa veterinären att det var massa tandsten i Mollys mun. Men hon misstänkte även tandsjukdomen forl. Jag tänkte inte så mkt på det med kostnad. Tänkte försäkringen tar smällen. Idag ringde jag & dubbelkollade med folksam. De tar INTE och betalar den sjukdomen eller tandsten. Imorgon ska Molly sövas & röntgas för att kolla vad hon har. Om hon har forl & behöver dra ut tänder kan kostnaden bli upp till 14.000 kronor. Jag har panik just nu. Vi har INGA pengar. Jag är sjukskriven & min man är arbetslös. Denna dagen kan inte bli värre.

Fy, din stackare!

Förstår att du har haft en riktig skitdag idag.. Hoppas morgondagen ska bli mycket bättre och att ni ska slippa massa dyra kostnader för katten!

Hoppas också att det ska lösa sig med kejsarsnittet! Vi som följt dig här vet ju hur orolig du är och hur gärna du vill få snitt istället för "vanlig" förlossning! Jag hoppas verkligen att du ska få träffa bra sjukvårdspersonal som tar dig på allvar och får dig att känna dig lugn och trygg!

Stor kram till dig!
  • ananas86

Har märkt de senaste dagarna att jag har gått in i en liten bubbla.

Börjar nästan bli otålig i väntan på att mini ska komma nu! Är både nervös/rädd och taggad/förväntansfull! Tänk att det bara är 3 veckor kvar, känns sjukt!

Idag spelade hormonerna mig ett spratt, skulle besiktiga bilen, men plötsligt hade jag glömt bort var besiktningen ligger.. Fick stanna bilen och ringa sambon och fråga! Bröt då ihop och började gråta för jag kände mig så dum som inte hittade! :P

Bilen gick igenom utan anmärkning i alla fall! Var väl tur, annars hade jag antagligen börjat gråta igen! ;)

• majsa88

längtanefterlilladig : Vilken jobbig dag du har haft. jag förstår hur det känns när vården inte tar ens vilja och oro på allvar. man känner sig så dum och som en hypokondriker. men stå på dig, var hård och visa att du vet dina rättigheter. jag hoppas verkligen att KS går igenom för dig, och OM inte, att de har stenkoll på dig under FL och om det skulle bli för jobbigt att du får ett akutsnitt.

och angående katten, hemskt ledsen!! tycker att det är så löjligt att deras tänder inte ingår i försäkringen. min katts mun hade också börjat lukta riktigt illa för ett tag sen, tog henne till Vet, o de hitta inget fel som tur var. Men de sa att skulle det vara någt så står det inte för något. eftersom försäkringen tycker att tänderna kan vi människor rå för, dvs sköta deras tänder, borsta tänderna och köpa något man häller i deras mat mot tandsten osv. men att kompilkationer som sker i resten av kroppen är något vi människor inte kan rå för och förhindra. 
    låter nästan som människorvården då tänder inte ingår. i vilket fall så tycker jag att det ä idiotiskt, och jag hoppas att du finner ett sätt att lösa det. 
    kan tänka mig hur jobbigt detta är för dig, för man vill ju sin katts bästa {#emotions_dlg.flower}

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-10 23:22:36 följande:

Jag hade inte ätit på 10 timmar, han började komma igång efter lite fil och müsli, så nu brötar han på igen :) Tappar suget helt när man t.o.m. får sura uppstötningar av vanligt kranvatten... har halsbränna i princip dygnet runt oavsett vad jag äter/inte äter, detta får gärna vara över snart...
    Usch! Det låter inget vidare, jag har tack och lov sluppit det hittills. Vet att mamma hade jätte mycket halsbränna under sina graviditeter men det verkar inte gå i arv i alla fall. Skönt det! Just nu har jag bara väldigt rinnande näsa..
  • Lovely90
    zizuna skrev 2014-02-10 23:40:18 följande:

Varför tror din BM att bebisen kommer tidigare?

Jag har BF 8 e mars och vill helst att han kommer i vecka 37-38 :) mina andra kom 39, 38 & 38. Så det är lagom för min del ;)

Jag vet inte exakt varför hon tror det men hon säger att det känns så. Jag har haft väldigt mycket sammandragningar och molande mensvärk länge, sen har bitar av slemproppen lossnat också. Hon kan ju inte säga säkert att den kommer tidigare men det är vad hon tror säger hon :).
  • Awanata

Oj det skickades. Barnmorskan sa att lillan var fixerad för en vecka sen och var "djupt nerborrad i bäckenet och redo att komma". Jag trodde att hon skulle behålla samma ställning nu fram tills förlossningen, men igår bytte hon sida från höger till vänster! Jag har försökt googla fram om dom kan göra så även om dom är fixerade men det verkar vara vissa som säger att det är klart att dom kan, medan andra säger att bebisen blivit ruckbar och kommit ur fixeringen. Är det någon som vet? Det kändes ordentligt när hon vände sig igår!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014