• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Anaconda: då kanske man aka börja själv att kolla in mamma byxorna. Jag är oxå riktigt svullen. Min sambos familj tror jag väntar tvillingar :-O mina jeans passar knappt. Spänner rätt rejält så man ska nog inte använd dem hehe

• Emaria

Börjar bli lite orolig här. Började få bruna flytningar igår och idag var det mer rött. Vet ju att detta är vanligt men har idag haft som lätt mensvärk. Är van vid att ha ganska ont, så detta är inte alls så farligt. Men gillar inte kombinationen...

Om det inte går över så får jag väl ringa imorrn.

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 16:29:44 följande:
    Hur i hel...te ska jag kunna stå ut i 3 veckor till, till nästa VUL, sitter ju nu eller går runt och skakar av ORO och har så ont i magen av oro, känns som jag dör!
    Fan är så jävla rädd att vi ska mista vårat lilla underverk, blödde ju i början av veckan och nu vet jag inte alls hur det står till!
    Panik!!!
    Om det här skiter sig så dör jag också, pallar inte ett MA igen, det kommer döda mig. 
    Livrädd, livrädd och sån jävla ångest.
    Är så orolig så jag inte kan äta.          
    Jag vill bara säga att du inte är ensam, för tre dagar sen försvann alla mina symptom. Kissar inte ens på natten längre.. 
    Så min fråga är väl om du har dina symptom kvar?
    Lätt för mig att säga, va inte rädd, ha inte ångest.. Försök kontakta någon vårdcentral som har gyn vård! Eller besök nåt privat för att åtminstone lätta på oron...

Jag vet hur det känns.. *styrkekramar* 
  • flowers
    MagdalenaZ skrev 2013-08-18 19:21:14 följande:
    Jag vill bara säga att du inte är ensam, för tre dagar sen försvann alla mina symptom. Kissar inte ens på natten längre.. 
    Så min fråga är väl om du har dina symptom kvar?
    Lätt för mig att säga, va inte rädd, ha inte ångest.. Försök kontakta någon vårdcentral som har gyn vård! Eller besök nåt privat för att åtminstone lätta på oron...

Jag vet hur det känns.. *styrkekramar* 

Ska försöka ringa men det verkar ju inte vara det lättaste heller =( 
    Nja, symtom och symtom inte mycket av det tyvärr.
    oroar verkligen ihjäl mig, hoppas allt är bra med dig.
    Vilken vecka är du i? 
    Kramiz...       

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 19:31:14 följande:

Ska försöka ringa men det verkar ju inte vara det lättaste heller =( 
    Nja, symtom och symtom inte mycket av det tyvärr.
    oroar verkligen ihjäl mig, hoppas allt är bra med dig.
    Vilken vecka är du i? 
    Kramiz...       

Nä tyvärr är det inte det.. tyvärr så är det så att man måste överdriva inom vården idag för att man ska bli tagen på allvar...
    Inga ömma bröst, trötthet?
    Jag är tyvärr helt deprimerad, ett MA skulle bli pricken över i:et på något sätt... men som sagt, än så länge väntar vi inte MA / missfall.. vi väntar ett litet mirakel, inget annat förrän vi vet något mer..
    Jag va hos BM i måndags och fick göra UL, såg ett tickande hjärta (trots att jag blödde 1 ½ månad tidigare OCH två veckor innan) .. är nu i v 10 (9+3) vilken vecka är du i?? 
  • Zobeideh

Tror de här med symtom att dem avtar e något man inte ska bry sig riktigt om. Va jag hört ska de minska sig? Mina har oxxå börjat avta har brösten lite då o då. Och molvärk

• flowers
    MagdalenaZ skrev 2013-08-18 19:46:56 följande:
    Nä tyvärr är det inte det.. tyvärr så är det så att man måste överdriva inom vården idag för att man ska bli tagen på allvar...
    Inga ömma bröst, trötthet?
    Jag är tyvärr helt deprimerad, ett MA skulle bli pricken över i:et på något sätt... men som sagt, än så länge väntar vi inte MA / missfall.. vi väntar ett litet mirakel, inget annat förrän vi vet något mer..
    Jag va hos BM i måndags och fick göra UL, såg ett tickande hjärta (trots att jag blödde 1 ½ månad tidigare OCH två veckor innan) .. är nu i v 10 (9+3) vilken vecka är du i?? 

Usch då vad jobbigt att ha blött så länge.  =(
    Neä ingen trötthet eller ömhet i brösten därav är jag livrädd, vi har försökt i 3 år utan ett endaste pluss och innan dess fick jag ett MA för 6 år sedan.
    Om det här inte tar sig nu så är vi dömda att aldrig någonsin bli föräldrar.

Är i vecka 9+2 om allt nu stämmer.      
  • Zobeideh

Sen om man har MA kan man ändå ha symtomen kvar s ni vet :) så de behöver inte va de :)

• Natt

Jag har ett par mamma jeans från hm liggande i en påse men så länge vädret tillåter undviker jag dem. Ska köpa några begagnade för att ha på jobbet tror jag för de nya är så fina

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 19:50:19 följande:

Usch då vad jobbigt att ha blött så länge.  =(
    Neä ingen trötthet eller ömhet i brösten därav är jag livrädd, vi har försökt i 3 år utan ett endaste pluss och innan dess fick jag ett MA för 6 år sedan.
    Om det här inte tar sig nu så är vi dömda att aldrig någonsin bli föräldrar.

Är i vecka 9+2 om allt nu stämmer.      
    Har ni fått prata om IVF? Har nämligen en väninna som haft svårigheter att få sitt barn, men med hjälp av IVF fick hon sin son.. och ganska snart efter så fick hon en till... man sätter på sätt igång hormonerna!

Men som sagt, du väntar inte ett MA , du väntar ett mirakel.. försök inte tänka på det!
    Om du nu ringer borde du ju få en tid ganska snart om de vet din historik! Du ska inte behöva känna den oron!

Med de symptom som du nu inte har, så sitter vi i samma båt.

Ni som läser, har ni hört talas om att man kan över natten bli av med sina symptom? 

Zobeideh : Nej, du har rätt, jag hade symptom i 3 veckor faktiskt! 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014