• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Så länge du inte blöder och inte har ont så njut hur svårt det än är. Prata med din BM och se om ni kan ta en tid där du får lyssna på hjärtljuden. De gjorde jag och vi ska lyssna vid inskrivningen.

Så njut! oavsett va ul bilden visar så e man lika orolig dagen efter. Man kommer va orolig tills barnet e ute. Kramar

• Zobeideh

Redan vecka 10 kan man höra men inget dem gör eftersom de finns risk att dem inte hittar de. Och då skrämmer dem bara upp en. Så dem brukar lyssna runt vecka 14 :)

• Bella93

Hej! Jag är gravid i vecka 7+9 . Beräknad till 31 mars. Jag är 19 år och har flyttat till min pojkvän i Göteborg :)

• Ziiah
    Zobeideh skrev 2013-08-17 10:36:05 följande:
    Så länge du inte blöder och inte har ont så njut hur svårt det än är. Prata med din BM och se om ni kan ta en tid där du får lyssna på hjärtljuden. De gjorde jag och vi ska lyssna vid inskrivningen.

Så njut! oavsett va ul bilden visar så e man lika orolig dagen efter. Man kommer va orolig tills barnet e ute. Kramar
    Jo, oron kommer väl alltid finnas, oavsett om det är under graviditeten, när barnet är 2 år eller 20.. Antar att jag kommer få många sömnlösa nätter då man ligger och är orolig... Får ringa BM på måndag och fixa tid till det. Men när vi pratade lite om det sist så sa hon att hon inte ville göra det förrän v14-15.. Om hon inte hittar några hjärtljud då, måste man vänta på RUL ändå då? Det hade ju bara varit ännu värre... Hehe, jag har en tendens att ta ut saker i förtid

Men tack för svaret! Jag ska försöka så gott som går att hålla mig lugn, vet ju att det är stressande för barnet annars.
  • Zobeideh

Ziiah: om hon inte skulle hitta hjärtljuden får du nog komma in på ul :)
    Jag e själv livrädd för att gå så länge jag ska ha inskrivning i vecka 15 enbart för vi ska lyssna på hjärtljuden då. Och jag e livrädd för att hon inte kommer hitta något. Men man får ta de som de kommer. Jag känner bara att de e dax för mig att äntligen va glad. :)

Men tycker absolut du ska prata med din BM om din oro ni kanske kan komma fram till något som kan dämpa den lite :)

• Prinsessan på ärten

Jag och min svullna mage drömde bebisdrömmar igen. Precis som förra gången med den lilla råttan som smet verkar det som om mun drömgraviditet går snabbare än verkligheten.

Inatt drömde jag att jag fick krystvärkar, och helt plötsligt tittade huvet ut, på en fullgången bebis :) tänkte åka in till sjukhuset men huvet var ju redan ute så drog ut resten... Sen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, men frisk och glad bebis var det iallafall :) överlag, en bra dröm.

• Prinsessan på ärten

Det kan ha varit släktkalaset igår med alla bebisar och småbarn som triggade igång det.

Minns att jag satte en mössa på hen, och att jag var glad att jag sett en dokumentär där de sa ngt om vikten av att hålla huvet varmt på dem... Tänkte vilken tur det var att jag sett den :)

Var för övrigt inget blod eller goo... Toppenförlossning!!! All förlossningsskräck är som borta :)

• Josies

Här är en till som jobbar på förskola.. På en ettårsavdelning. Förhoppningsvis mår jag tillräckligt bra för att jobba på som vanligt. Jobbat en vecka efter semestern precis och det gick över förväntan fast med intag av prostafen varje morgon.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014