• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Jessies1989

Det här kanske låter helt galet men min förra graviditet slutade jag helt med kaffe, cola light & massa annat... O det slutade ändå med mf. Så denna gång sa jag åt mig att göra/äta "allt" med sunt förnuft. Självklart inte det uppenbara som man INTE får äta typ viss fisk, mögelost, vin osv... Men resten.

• Prinsessan på ärten

Jag åt landgång idag. Kom ihåg att hoppa över brie osten, men åt den lilla biten gravad lax.... Är dock säker på att det varken gör till eller från, som sagts ovan. Nyttig mat, sunt förnuft och skippa det värsta. Men en liiiten bit rött kött, eller en bit lax, en gång. Det kommer inte göra ngn skillnad

• Liljekonvalj3

Jag tror inte heller att de gör något. Men om man ska göra någon rätt, med lite "mer" gravad lax i. Tror ni man kan köra samma sätt som skinka? Att man fryser den i tre dar?

• Jessies1989
    Liljekonvalj3 skrev 2013-08-17 05:15:46 följande:

Jag tror inte heller att de gör något. Men om man ska göra någon rätt, med lite "mer" gravad lax i. Tror ni man kan köra samma sätt som skinka? Att man fryser den i tre dar?

Jag äter skinka?
  • M4nda

Jag tror de menar lufttorkad skinka, typ Parma, det är väl den som är "farlig"?

• Natt

Nu blev jag lite nyfiken här :) Hur många av oss är det som jobbar på förskola?

När jag var som värst trött så hade jag tur och såg till att söva barnen och sen ta rasten direkt där efter så låg på madrass först en halvtimme och sen fick jag sova en halvtimme. Perfekt då orkade jag dagen. Tröttheten har lättat lite nu men efter att ha kört igång jobbet på riktigt denna vecka så har jag blivit tröttare. Nu har jag ju mitt vanliga jobb på syskon och därmed inget sov... 

• Idiiis91
    Natt skrev 2013-08-17 09:38:40 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken här :) Hur många av oss är det som jobbar på förskola?

När jag var som värst trött så hade jag tur och såg till att söva barnen och sen ta rasten direkt där efter så låg på madrass först en halvtimme och sen fick jag sova en halvtimme. Perfekt då orkade jag dagen. Tröttheten har lättat lite nu men efter att ha kört igång jobbet på riktigt denna vecka så har jag blivit tröttare. Nu har jag ju mitt vanliga jobb på syskon och därmed inget sov... 

Jag jobbar som timvikarie på förskolor :)

Såg att det var fler som jobbade inom barnomsorgen :)
  • Nellie91

Går in i v10 imorgon. Vad har ni för symptom? Har d avtagit med molvärk eller känner ni mer? Mm..

• Zobeideh

Symptomen börjar minska. Inte lika kraftigt längre brösten e ömma lite då och då.
    Äter var tredje timme annars mår jag skit. Känner molvärk då och då mest när jag står upp

• Ziiah

Är riktigt orolig... Drömde igår på dagen att jag fick MA och sen i natt kunde jag knappt somna (somnar annars inom 10 min) och har vaknat väldigt många gånger, bara legat o vridit mig fram och tillbaka och försökt sova... Det gick inte. Är så rädd för att något är fel, vet inte om jag kommer kunna vänta till rul 23 september för att få höra att något är fel..! Jag önska att jag iaf fick sova ordentligt och vara lite lugn.. Att jag slapp vara så nära på att gråta varje gång jag tänker på min oro..

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014