• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Jag är också förskollärare. Så vi är visst några stycken i den här tråden. Vi är väl kända för att vara lite beräknande och bra på att planera och styra upp. Mars verkar ju perfekt helt enkelt! ;)

• MagdalenaZ
    M4nda skrev 2013-08-15 18:29:44 följande:
    Jag kan säga att rent lagmässigt kan din chef inte tvinga dig till det, så stå på dig :)

Är det någon mer än jag som har ont mitt över magen? Får "skov" som håller i sig i 1 timme eller så som gör att jag knappt kan stå up och det gör även ont hela tiden om man trycker på magen? Har haft molvärk tidigare men det känns mer längre ner i magen och absolut inte så här starkt..
    Sjuksköterskan på gynakuten här i Malmö sa att jag skulle ta en Alvedon och dumförklarade i princip mig då jag ringde eftersom det är mitt första barn och jag "inte vet hur det ska kännas" som hon uttryckte det..
    Inte för att skrämma dig, men du måste verkligen ÖVERDRIVA med alla symptom när du ska ha vård i Lund/Malmö. Jag gick runt med mitt döda foster i mig i 3 veckor innan jag fick en tid, för jag sa att jag hade lite ont och blödde lite (borde lagt mig på golvet och skrikit så kanske de tagit in mig). Det var en riktig kamp mot KK i Lund som vägrade ta in mig. Tur nog fick jag en tid på vårdcentralen i Lund som till slut hjälpte mig.

Stå på dig och ta alltid namn på de personer du pratar med i telefon! Du har all rätt till vård och all rätt att vara orolig, en otrevlig BM ska inte dumförklara dig för nåt.. för då är det fel människa på fel plats!

• LillsmurfanLisa

Jag pluggar till gymnasielärare men vikarierar en hel del på förskolor (och även på grund- och gymnasieskolor). 

I övrigt går jag in i v 12 i morgon och mina symptom är som bortblåsta. Det är som om någon har gett mig livet tillbaka. Jag älskar att kunna njuta av maten jag äter och av semestern som vi unnar oss just nu innan vi återvänder till Sverige för inskrivning och ul lite längre fram.

• Lovely90

Känner att jag passar in perfekt här hos er. Jobbar som förskollärare och väntar mitt första barn i mars 2014. Efter semestern har det gått hur bra som helst att jobba, har spytt innan jag går till jobbet visserligen men inte känt av någonting på jobbet - skönt! Hoppas att det håller i sig så och att spyandet avtar snart, är trots allt i v.11+4.

• anaconda

Har nu vart och shoppat mina första mamma kläder :) jag som inte köpt eller använt jeans på 6 år köpte nu hela 2 par mamma jeans! Dock undrar jag varför jag aldrig prövat såna jeans förr (eftersom jag är jätte mullig/tjock och mamma jeansen satt perfekt med mjukdelen över magen) haha handlade massa på hm och dom hade jätte bra priser på alla mamma kläder! Bild kommer i bildtråden strax :) är så glad btw så kommer kläderna användas direkt då jag är så sjukt svullen

• flowers

Hur i hel...te ska jag kunna stå ut i 3 veckor till, till nästa VUL, sitter ju nu eller går runt och skakar av ORO och har så ont i magen av oro, känns som jag dör!
    Fan är så jävla rädd att vi ska mista vårat lilla underverk, blödde ju i början av veckan och nu vet jag inte alls hur det står till!
    Panik!!!
    Om det här skiter sig så dör jag också, pallar inte ett MA igen, det kommer döda mig. 
    Livrädd, livrädd och sån jävla ångest.
    Är så orolig så jag inte kan äta.          

• Natt

Sitter i soffan och är nervös och spänd för imorrn, tänk att vi ska få titta in i magen inom mindre än ett dygn.

Flowers hoppas du känner dig bättre snart.

• Lovely90

Har du blött mycket? Jag hade bruna flytningar i två veckor som började innan jag plussade så jag trodde det var min mens. Sedan plussade jag och blödningarna fortsatte men gjorde ul för ett parvdagar sedan och då fanns en fin liten bebis där :).

flowers skrev 2013-08-18 16:29:44 följande:
    Hur i hel...te ska jag kunna stå ut i 3 veckor till, till nästa VUL, sitter ju nu eller går runt och skakar av ORO och har så ont i magen av oro, känns som jag dör! Fan är så jävla rädd att vi ska mista vårat lilla underverk, blödde ju i början av veckan och nu vet jag inte alls hur det står till! Panik!!! Om det här skiter sig så dör jag också, pallar inte ett MA igen, det kommer döda mig.  Livrädd, livrädd och sån jävla ångest. Är så orolig så jag inte kan äta.          

• Fantastico

Här är ännu en som jobbar inom förskola ???? Det är en 3-5 avdelning så det är skönt att barnen är självgående och att de hjälper till så att man slipper alltför tunga lyft...

Det går bra att jobba än så länge (är i vecka 8+5) men fy vad trött man är och illamåendet ska vi inte ens prata om! Just nu lever jag på Risifrutti, gurka, tomat, äpplen och rostat bröd. Upplever ni också förändrade matvanor?

• Fantastico

Här är ännu en som jobbar inom förskola Det är en 3-5 avdelning så det är skönt att barnen är självgående och att de hjälper till så att man slipper alltför tunga lyft...

Det går bra att jobba än så länge (är i vecka 8+5) men fy vad trött man är och illamåendet ska vi inte ens prata om! Just nu lever jag på Risifrutti, gurka, tomat, äpplen och rostat bröd. Upplever ni också förändrade matvanor?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014