• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-14 10:58:39 följande:
    Tror inte vi snackat så mycket om de mer än att där va en dag som kom upp. Men ingen kunde då. Jag träffas gärna =) 

Så var det ja, ingen kunde den dagen.

Men ska vi bestämma en datum och sen får så många som kan hänga på? Det börjar ju bli lite ont om tid hur har du det i veckorna?
  • MagdalenaZ
    lele79 skrev 2014-02-14 11:31:11 följande:

Men ska vi bestämma en datum och sen får så många som kan hänga på? Det börjar ju bli lite ont om tid hur har du det i veckorna?

Jag ville också styra upp något! :) är trött på att jämt vara själv :)

För mig funkar i pricip alla dagar efter kl 12 och helger ! Bestäm.ni resten
  • Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 11:31:11 följande:

Men ska vi bestämma en datum och sen får så många som kan hänga på? Det börjar ju bli lite ont om tid smile5.gif hur har du det i veckorna?
    Ja de börjar ju bli lite ont om tid ;) Jag ses gärna mitt i veckan om alla kan då? På helgerna är min sambo hemma å då umgås jag gärna med honom :)
  • ananas86
    MiCorazon skrev 2014-02-14 10:22:34 följande:
    Har era bebisar börjat bli livligare nu i slutet på grav? Senaste veckan är det som en stor krokodil ålar runt i magen på mig :) känner honom hela tiden och det rejält. I v 37 nu.

Haha, underbar beskrivning med en krokodil som ålar sig! :)

Vissa dagar känner jag precis så också, men vissa andra dagar känner jag mer enstaka buffar.

Min bebis är lite ojämn i rörelserna helt enkelt, kan ju bero på hur h*n ligger med ben/armar. Men så länge jag känner rörelser varje dag är jag inte orolig! :)
  • ananas86

Fick en tanke..

Tänk vad tomt det kommer kännas i magen när bebis är född!

Man får ju passa på att njuta av spakarna/buffarna nu de sista veckorna! Även om det gör ont ibland är det ju mestadels mysigt! :)

• Zobeideh

Jag kan oxå nästan när som =)
    Jag jobbar ju inte så ni som fortfarande jobbar kanske ska komma med förslag vilka dagar ni e lediga?

jag har lite svårt nu att köra bil så jag kör gärna inte jätte långt =(

• MiCorazon
    ananas86 skrev 2014-02-14 12:12:59 följande:
    Fick en tanke..

Tänk vad tomt det kommer kännas i magen när bebis är född!

Man får ju passa på att njuta av spakarna/buffarna nu de sista veckorna! Även om det gör ont ibland är det ju mestadels mysigt! :)
    Ja det kommer nog kännas lite tomt att magen är borta och inga puffar längre men samtidigt JÄTTESKÖNT att den också är borta :). Men njuter också av att känna honom inne i magen och fantisera om hur han ser ut. Tänk nu är det inte lång tid kvar...helt sjukt egentligen! Tänk att man lyckats göra en liten bebis, en helt ny person i den här världen! :) Svindlande tankar..
  • lele79

Då föreslår jag någon av dessa dagar för oss i Skåne att ses, 20e, 24e eller 25e februari?

Var bor ni Skåne-tjejer? Jag Helsingborg och det vet jag att Zobeideh oxå gör.

• Längtanefterlilladig

Glad alla Hjärta dag tjejer!

Sitter & roar mig med vår ekonomi som är i stort sett obefintlig.
    Jag gick in på försäkringskassan för 2 veckor sedan & ansökte om föräldrapenning.
    Men nu ångrar jag mitt val. Kommer aldrig klara oss på att jag plockar ut 4 dagar/veckan när min man är utan jobb. Men kan jag ändra mig nu?Jag vet att man kan ansöka månad för månad. Den ansökan jag gjorde nu var fram tills sista april.

Sen fyllde jag i att jag skulle vara hemma med barnet f.r.o.m. 20 mars, men tänk om han inte kommit då?

Dessutom så envisades det i ansökningen att jag skulle fylla i arbetsgivare, när jag blev anställd & sysselsättningsgrad innan jag kunde skicka min ansökan om föräldrapenning. Men jag har ju inget jobb. Har varit arbetslös sedan 31 juli & det har jag fyllt i & det vet dem om.

Hoppas inte det förstörde något nu med min SGI. Men jag kunde inte skicka iväg ansökan utan att fylla i dem uppgifterna.

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-14 12:29:46 följande:
    Glad alla Hjärta dag tjejer!

Sitter & roar mig med vår ekonomi som är i stort sett obefintlig.
    Jag gick in på försäkringskassan för 2 veckor sedan & ansökte om föräldrapenning.
    Men nu ångrar jag mitt val. Kommer aldrig klara oss på att jag plockar ut 4 dagar/veckan när min man är utan jobb. Men kan jag ändra mig nu?Jag vet att man kan ansöka månad för månad. Den ansökan jag gjorde nu var fram tills sista april.

Sen fyllde jag i att jag skulle vara hemma med barnet f.r.o.m. 20 mars, men tänk om han inte kommit då?

Dessutom så envisades det i ansökningen att jag skulle fylla i arbetsgivare, när jag blev anställd & sysselsättningsgrad innan jag kunde skicka min ansökan om föräldrapenning. Men jag har ju inget jobb. Har varit arbetslös sedan 31 juli & det har jag fyllt i & det vet dem om.

Hoppas inte det förstörde något nu med min SGI. Men jag kunde inte skicka iväg ansökan utan att fylla i dem uppgifterna.
    Vad jag vet kan du ändra dagarna. jag har själv varit inne och ändrat min. hade egentligen tänkt gå på mammaledigt från och med den 21 feb men jag ångra mig eftersom jag ville spara dagarna så valde istället 10 Mars. Och när jag pratade med dem om det var det inga problem med att gå in och ändra =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014