• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-02-14 17:53:30 följande:
    Här firas 11årig förlovningsdag samt 5årig bröllopsdag med att beställa två familjepizzor. Till efterrätt blir det en påse lösgodis, haha! Omg, småbarns- samt graviditetslivet påverkar en verkligen! :D

Grattis!! Verkar som en mysig kväll tycker jag
  • Längtanefterlilladig
    SEM skrev 2014-02-14 17:52:30 följande:
    Vilken underbar känsla! Idag var det sista arbetsdagen! (v38) och vi hämtade vår vagn idag! Vill köra den hela tiden! Jag njöt när jag körde ut den från butiken till bilen <3 har oxå haft en hel del mensvärk i omgångar under en timme. En helt fantastiskt dag helt enkelt!

Låter toppen. Mensvärk & sammandragningar känns välkommet nu ja
  • MiCorazon

Mensvärk här med, så härligt en fredagkväll :))

Vi planerade lyxig fisksoppa till ikväll men båda var så trötta så det blev hämtpizza istället :D...och nu ska vi lata oss i soffan framför tvn....sååå skönt!

Sydde ett baby nest idag :) höll på i fem h och höll på att bli galen. Svettades och svor och fick ont överallt! Inte lätt med ett ostyrligt tyg och mönster och sen ska den där vadden in i korvar och det var ju sjukt svårt. Lyckades tom bryta nålen på symaskinen en gång.....aldrig igen säger jag! Men fin blev den! Lyckades dölja alla mina fel och konstiga sömmar och fick göra lite nödlösningar längs med vägen.

Men kan rekommendera alla att sy en även om man inte är så haj på att sy :) för mig var det mer än tio år sen sist... det ända man behöver är ett stort driv och jävlar anamma :P

Lägger upp några bilder i Bildtråden! :)

• anaconda
    TomMon skrev 2014-02-14 17:51:52 följande:
    Bra tajming din mans jobb har som bjuder på kryssning med övernattning (utan respektive) på alla hjärtans dag! :D
    jag tycker han är värd att åka iväg med jobbet för en sista party med grabbarna =) plus att jag fick ju en väldigt fin present innan han åkte =) han ringer och smsar massor och undrar hur det är med mig o bebis, (han va nära att avboka in i de sista, men jag övertalade honom att bebis inte kommer idag) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    TomMon skrev 2014-02-14 17:53:30 följande:
    Här firas 11årig förlovningsdag samt 5årig bröllopsdag med att beställa två familjepizzor. Till efterrätt blir det en påse lösgodis, haha! Omg, småbarns- samt graviditetslivet påverkar en verkligen! :D
    Grattis... {#emotions_dlg.flower}
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

här är de mensvärk till och från underdagarna, har även börjat få typ strålande pulserande värk i ryggslutet. Jag har iaf tur att sammandragningarna inte känns på mig utan känner bara att magen blir hård under en tid. Bebis är helt vild mest hela tiden spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, och hoppas bebis kommer in i bättre sömn perioder när hon kommer.

Så härligt att sitta utan tröja och bara titta på hur magen ändrar sig tycker det är så coolt.

BF 21 Mars 2014 ❤
  • Längtanefterlilladig

Jag har så obehaglig smärta i magen. Cirka 10 cm över naveln är det en ihållande isande känsla. Som tusen nålar ungefär. Tror det kan vara nerver eller att magen töjs. Massage där spelar ingen roll gör ont ändå. Jämnfört bilder från 33+0 till idag 35+1. Syns verkligen skillnad. Och speciellt att magen har sjunkit. Lillen är ju fixerad nu.

• Lovely90

Mysig kväll ikväll, sammandragningar, mensvärk, illamående och yrsel. Men vad gör det när det är alla hjärtans dag och fredagsmys tillsammans med sambon och en av småbröderna ??

• Zobeideh

Va trevlig kväll detta blev. Ligger nästan i fosterläge med värmekudde över magen. Kommer och går och känns som de blir värre för var timme. Hoppas de lugnar sig snart annars får man väl kontakta fl. Lillen e road i alla fall hehe

• Melt77

Längtan, det du beskriver låter nästan som när jag hade magsår förra hösten. Hoppas verkligen att det inte är det du råkat ut för utan att det är nån "normal" gravidåkomma. Allt är ju heeelt normalt
    Men du kanske ska kolla upp det iaf. Fråga bm om hon vet vad det kan vara.
    Eller om nån av er andra känner igen det?

Har precis hällt i mig en hel flaska alkoholfritt bubbel. Tycker nästan ibland att jag känner av som att det skulle vara alkohol i fast det är alkoholfritt. På en restaurang var jag tvungen att fråga två gånger om det verkligen var en alkoholfri drink jag hade fått. Det var innan det syntes nåt. Dom trodde nog jag var en nitisk nykterist. Haha!

Haft en väldigt stillsam och mysig Alla hjärtans dag. Vi gjorde gigantiska hemmagjorda skagentoasts till middag

Hoppas ni alla haft en kärleksfull dag trots alla krämpor vi fajtas med

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014