• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 14:25:35 följande:

Ska vi säga den 24e kl 13.30 i Helsingborg? Nu får nån annan bestämma var
    Låter toppen =)
    Någon som inte känner till helsingborg? För i så fall kanske man ska ta knutan?  Lättast för dem som inte hittar. 
  • anaconda

Blir gräs änka snart då min man ska åka på kryssning med jobbet och kommer hem imorgon sent på kvällen! Så ikväll blir de mys hemma själv med massa gott!

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-02-14 14:44:21 följande:
    Blir gräs änka snart då min man ska åka på kryssning med jobbet och kommer hem imorgon sent på kvällen! Så ikväll blir de mys hemma själv med massa gott!

Det kan vara mysigt det med. Min man har handlat till oss ikväll. Först semla till kaffet, sen kebabkött med pommes & beasås, sen vaniljpannacotta också avslutar vi det hela med ostbågar hahahaha. Hur fan är det möjligt att jag bara gått upp 9 kilo. Men det är inte alla hjärtans dag alla dagar som tur är.
  • Emelie e
    Heene skrev 2014-02-14 14:13:47 följande:

Måste man ansöka om mammaledigheten redan nu?jag har inte ens vart inne på de sidorna för att kolla. Har tänkt att jag vet ju ändå inte när barnet kommer så jag gör det sen istället. Men är det för sent då?

Jag vet faktiskt inte när man måste ha ansökt för att man ska få pengarna men det känns som att det är bäst att ansöka snart så det inte blir något knas med betalning :)
  • MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2014-02-14 15:36:05 följande:
    Jag vet faktiskt inte när man måste ha ansökt för att man ska få pengarna men det känns som att det är bäst att ansöka snart så det inte blir något knas med betalning :)
    Tänk på att det är 30 dagars handläggningstid, ni som har krånglig SGI (egen företagare, timanställd) och inte fått det bestämt ännu får längre tid än 30 dagar. 
    Är man oerhört beroende av ersättningen kan det vara en idé att skicka in ansökningen så snart som möjligt!
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2014-02-14 14:39:58 följande:
    Låter toppen =)
    Någon som inte känner till helsingborg? För i så fall kanske man ska ta knutan?  Lättast för dem som inte hittar. 
    Knutpunkten alltså? :) 
  • Emelie e

Hur länge ansökan man för?? Kan man ansöka för tex. 3 månader och fortsätta med ansökan senare??

• Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 14:25:35 följande:

Ska vi säga den 24e kl 13.30 i Helsingborg? Nu får nån annan bestämma var smile1.gif
    De funkar för mig :) Ska vi gå å ta en fika nånstans eller va känner ni för? Mig spelar ingen roll vart vi ses, jag skriver in i gps:en :)
  • Zobeideh

MagdalenaZ: ja knutpunkten eller vi kanske ska ses någon annan stans?

Joma: ja fika låter toppen

• TomMon
    anaconda skrev 2014-02-14 14:44:21 följande:

Bra tajming din mans jobb har som bjuder på kryssning med övernattning (utan respektive) på alla hjärtans dag! :D
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014