• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-14 17:17:22 följande:

MagdalenaZ: ja knutpunkten smile1.gif eller vi kanske ska ses någon annan stans? smile1.gif

Joma: ja fika låter toppen

Vet någon nåt bra café eller fikaställe så hade vi ju kunnat ses där kanske? :)
  • SEM

Vilken underbar känsla! Idag var det sista arbetsdagen! (v38) och vi hämtade vår vagn idag! Vill köra den hela tiden! Jag njöt när jag körde ut den från butiken till bilen <3 har oxå haft en hel del mensvärk i omgångar under en timme. En helt fantastiskt dag helt enkelt!

• TomMon

Här firas 11årig förlovningsdag samt 5årig bröllopsdag med att beställa två familjepizzor. Till efterrätt blir det en påse lösgodis, haha! Omg, småbarns- samt graviditetslivet påverkar en verkligen! :D

• SEM

... (hela medd kom inte med??)

Och har haft kraftiga mensvärk i omgångar under en timme och troligtvis läckt lite fostervatten(?), en helt enkelt en fantastiskt dag idag! <3

• TomMon
    SEM skrev 2014-02-14 17:52:30 följande:

Vilken underbar känsla! Idag var det sista arbetsdagen! (v38) och vi hämtade vår vagn idag! Vill köra den hela tiden! Jag njöt när jag körde ut den från butiken till bilen <3 har oxå haft en hel del mensvärk i omgångar under en timme. En helt fantastiskt dag helt enkelt!

Det är väl underbart när mensont får lov att ingå i den allmänna välmåendekänslan såhär en härlig fredag? :D
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-14 17:58:30 följande:

Mitt emot hm ska de stå vid kärnan :)

Ja mig kvittar de, bara de finns plats å vi kan komma överens om var så inte alla står på varsitt fik :p
  • Heene
    MagdalenaZ skrev 2014-02-14 16:46:36 följande:
    Tänk på att det är 30 dagars handläggningstid, ni som har krånglig SGI (egen företagare, timanställd) och inte fått det bestämt ännu får längre tid än 30 dagar. 
    Är man oerhört beroende av ersättningen kan det vara en idé att skicka in ansökningen så snart som möjligt!

Jag är ju egen företagare men har ju fixat så att jag har min sgi.  Fick hem papper om det för nån vecka sen.
    Det är bara ansökan om vilka dagar jag tänkt vara hemma som jag tänkte på. Är det bra att göra det nu innan också? även om jag inte vet vilken dag bäbis kommer. det kan ju skilja flera veckor beroende på om jag föder två veckor för tidigt eller för sent.
    Jag känner iof inte att jag har speciellt brottom att få första utbetalningen. den kommer väl ändå inte precis när barnet är fött ändå utan väntar väl tills slutet på månaden? så då kanske jag kan klicka i det när vi kommer hem från bb.
    Gud vad krångligt allt ska vara när man inte kan =P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014