• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 12:28:14 följande:

Då föreslår jag någon av dessa dagar för oss i Skåne att ses, 20e, 24e eller 25e februari?

Var bor ni Skåne-tjejer? Jag Helsingborg och det vet jag att Zobeideh oxå gör.

Jag kan alla dem dagarna, iofs bara på dagen den 20:e, men tanken är kanske att ses under dagen ändå? :)

Jag bor några mil ifrån Helsingborg.
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 12:28:14 följande:
    Då föreslår jag någon av dessa dagar för oss i Skåne att ses, 20e, 24e eller 25e februari?
    Var bor ni Skåne-tjejer? Jag Helsingborg och det vet jag att Zobeideh oxå gör.
    jag kan alla dem dagarna. BM den 25 feb bara men de e halv 10 på morgonen :p
  • Joma
    ananas86 skrev 2014-02-14 12:12:59 följande:

Fick en tanke..

Tänk vad tomt det kommer kännas i magen när bebis är född!

Man får ju passa på att njuta av spakarna/buffarna nu de sista veckorna! Även om det gör ont ibland är det ju mestadels mysigt! :)

Har också tänkt på de! Kommer va sjukt tomt å leva utan dessa sparkarna sen. Märker man ju bara när de har varit stilla i nån timme så känns de konstigt :/ Haha!
  • Emelie e

När det gäller planering av föräldraledigheten, väljer ni bara ett datum? Eftersom man inte vet när barnet kommer, men jag kommer antagligen ta ledigt från 1 mars, annars går jag utan pengar så länge :S men barnet kanske kommer tidigare o då blir det ju inte att slösa dagarna. Har det förresten fungerat för er att planera? När jag ska planera kommer det upp en ruta där det står att jag har planerat för fler dagar än jag har kvar o min sambo måste avstå från sina dagar, men jag har inte planerat för mer än 1 dag.. vet nån vad detta beror på??

• Emelie e

Kom på en annan sak ,man ska ju fylla i anledning tex. graviditet eller ta hand om barn..vad fyller ni i när man inte vet när barnet kommer? Det står att annan förälder har 480 dagar,,fattar inte

• Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2014-02-14 13:27:26 följande:
    När det gäller planering av föräldraledigheten, väljer ni bara ett datum? Eftersom man inte vet när barnet kommer, men jag kommer antagligen ta ledigt från 1 mars, annars går jag utan pengar så länge :S men barnet kanske kommer tidigare o då blir det ju inte att slösa dagarna. Har det förresten fungerat för er att planera? När jag ska planera kommer det upp en ruta där det står att jag har planerat för fler dagar än jag har kvar o min sambo måste avstå från sina dagar, men jag har inte planerat för mer än 1 dag.. vet nån vad detta beror på??

Stod samma på min sida. Att jag inte hade nog med dagar. Men jag skickade in det ändå. Jag skrev som anledning till att jag ska vara hemma "hemma med barnet" så får vi se om det går igenom
  • MagdalenaZ

Längtan: Om du bara vill ändra antalet dagar i veckan så rekommenderar jag dig att mejla eller ringa! För har man skickat in ansökan från tex 1 mars - 31 december så kan du alltid ta bort eller lägga till dagar under denna tid, men det går alltså inte att förlänga via kundcenter, utan då måste man skicka in ny ansökan. Men skickar man in ny ansökan så tas bara den i beaktning... Börjar man alltså skicka in flera ansökningar för samma period så tar man bara den sista i beaktning..

Anledning till ansökan kan ni absolut kryssa i "tar hand om barnet".. för det är ju det som är anledning till era ansökningar :)

Skånetjejer: Jag kan alla dagar, så länge det är efter kl 12 :) Vi kan ses i Helsingborg då de flesta verkar bo där eller nära..?

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2014-02-14 13:58:18 följande:
    Längtan: Om du bara vill ändra antalet dagar i veckan så rekommenderar jag dig att mejla eller ringa! För har man skickat in ansökan från tex 1 mars - 31 december så kan du alltid ta bort eller lägga till dagar under denna tid, men det går alltså inte att förlänga via kundcenter, utan då måste man skicka in ny ansökan. Men skickar man in ny ansökan så tas bara den i beaktning... Börjar man alltså skicka in flera ansökningar för samma period så tar man bara den sista i beaktning..

Anledning till ansökan kan ni absolut kryssa i "tar hand om barnet".. för det är ju det som är anledning till era ansökningar :)

Skånetjejer: Jag kan alla dagar, så länge det är efter kl 12 :) Vi kan ses i Helsingborg då de flesta verkar bo där eller nära..?
    Det låter toppen då e det bara datumet som ska bestämmas. Vilken dag känner ni för?
  • Heene

Måste man ansöka om mammaledigheten redan nu?jag har inte ens vart inne på de sidorna för att kolla. Har tänkt att jag vet ju ändå inte när barnet kommer så jag gör det sen istället. Men är det för sent då?

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-14 14:08:29 följande:
    Det låter toppen då e det bara datumet som ska bestämmas. Vilken dag känner ni för?

Ska vi säga den 24e kl 13.30 i Helsingborg? Nu får nån annan bestämma var
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014