• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Men oj då , stackars dig. Verkar vara många som har ont idag.. kommer de regelbundet eller hur är smärtan?

Zobeideh skrev 2014-02-14 22:08:35 följande:
    Va trevlig kväll detta blev. Ligger nästan i fosterläge med värmekudde över magen. Kommer och går och känns som de blir värre för var timme. Hoppas de lugnar sig snart annars får man väl kontakta fl. Lillen e road i alla fall hehe

• Joma

Herregud vilken dag detta blev!! Min sambo gick ner på knä å friade! Känns helt underbart! Hoppas ni andra haft en mysig alla hjärtans dag trots alla krämpor vi har :/

Känns de nåt bättre Zobeideh? :/ Är de förvärkar tror du?

Förresten, är det någon som har gjort gipsmage? Jag vet inte hur länge till man ska vänta? Magen sjunker ju ner sen å dessutom vet man aldrig när det händer? Kanske lika bra å göra det nu, eller hur tänker ni som har gjort/ska göra? Är i vecka 35 imorgon.

• anaconda

Joma: grattis, antar att du svarade JA på din sambos fråga!

Vi ska försöka planera in en vigsel till nästa sommar (om inte vi hinner med att bli med syskon)

• Zobeideh

Nu börjar de lugna ner sig. Vaknade till precis och de e inte samma kraftiga smärta längre så e de skönt

Så nu ska jag försöka somna igen och se så de försvinner helt till imorgon.

Verkligen roligt nu när allt närmar sig ( not) haha bara smärta

• Zobeideh

Joma: ett stor stort grattis till er förresten

Jag funderar på att göra gipsmage. Blir nog i så fall nästa vecka går in i vecka 37 om 8 min

• Längtanefterlilladig
    Melt77 skrev 2014-02-14 22:43:15 följande:
    Längtan, det du beskriver låter nästan som när jag hade magsår förra hösten. Hoppas verkligen att det inte är det du råkat ut för utan att det är nån "normal" gravidåkomma. Allt är ju heeelt normalt Men du kanske ska kolla upp det iaf. Fråga bm om hon vet vad det kan vara. Eller om nån av er andra känner igen det? Har precis hällt i mig en hel flaska alkoholfritt bubbel. Tycker nästan ibland att jag känner av som att det skulle vara alkohol i fast det är alkoholfritt. På en restaurang var jag tvungen att fråga två gånger om det verkligen var en alkoholfri drink jag hade fått. Det var innan det syntes nåt. Dom trodde nog jag var en nitisk nykterist. Haha! Haft en väldigt stillsam och mysig Alla hjärtans dag. Vi gjorde gigantiska hemmagjorda skagentoasts till middag Hoppas ni alla haft en kärleksfull dag trots alla krämpor vi fajtas med

Nej magsår tror jag inte det är. Sitter inte vid magsäcken utan längre ner. Det har börjat försvinna nu som tur är. Låter gott med skagentoast
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2014-02-14 22:08:35 följande:
    Va trevlig kväll detta blev. Ligger nästan i fosterläge med värmekudde över magen. Kommer och går och känns som de blir värre för var timme. Hoppas de lugnar sig snart annars får man väl kontakta fl. Lillen e road i alla fall hehe

Usch då. Det ska inte bli bebis här i helgen väl? Du får ringa in om det inte lugnar sig.
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-02-14 23:28:44 följande:
    Herregud vilken dag detta blev!! Min sambo gick ner på knä å friade! Känns helt underbart! Hoppas ni andra haft en mysig alla hjärtans dag trots alla krämpor vi har :/ Känns de nåt bättre Zobeideh? :/ Är de förvärkar tror du? Förresten, är det någon som har gjort gipsmage? Jag vet inte hur länge till man ska vänta? Magen sjunker ju ner sen å dessutom vet man aldrig när det händer? Kanske lika bra å göra det nu, eller hur tänker ni som har gjort/ska göra? Är i vecka 35 imorgon.

Ojdå, grattis va roligt Visste du ingenting om frieriet innan?
  • Joma

Tack för grattisen :) Ja jag sa JA! :D

Men din mage hade sjunkt lite va? Usch jag vet inte, så mycke mer kommer man väl ändå inte växa? Tror jag ska göra imorgon så man är säker ändå! :)

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-15 00:14:16 följande:

Ojdå, grattis va roligt smile1.gif Visste du ingenting om frieriet innan?
    Nej ingenting visste jag :) Han hade mätt mina ringar på toa å beställt å fixat allting i smyg! Riktig överraskning alltså :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014