• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

På ett sått hade man ju hoppats lite på bebis i helgen men de va nog falskt alarm. Vaknade precis och mår mycket bättre. :) men han kanske kommer snart. Helt sjukt att nu kan han komma när som :)

• zizuna

Tror nu att dem flesta kommer ha liknande förvärkar eller pinvärkar som dem kallas men allt är förberedelse inför den stora dagen ;)

• MiCorazon

Zobeideh, tänk om det blir en bebis snart :))

Grattis Joma! Vilken härlig nyhet!

Ang gipsmage: jag hade nog gjort den nu när du är i v 35. Eller vänta till 36. Men går bara till mig själv och min mage har inte blivit mycket större utan mest ändrat form. Alltså den är tjockare nedtill nu i v 37 pga pågående fixering.

:) om det är en stot mage du är ute efter :).

Ät jättemycket innan så den svullnar upp ;)

• Hallonpaj88

Nu har jag haft konstant mensvärk i ett dygn. Inte så ont att jag behöver ta en värktablett men mest molande. Som att mensen är på väg.

Var hos vår bm igår och hon sa att något kan vara på gång men inte nödvändigtvis NU :)

För min del får bebben gärna vänta minst en vecka eftersom bf är 14/3 och sen tar jag gärna igen lite sömn :p

Är idag i v 37 (36+0) och sf måttet var 34. Kotten ligger lite över sin kurva. Igår varierade hjärtljuden mellan 130-137, annars brukar han ligga runt 140 men bm sa att det var normalt..

Hon var så fullbokad nu så nästa besök blir om 3 veckor, 7/3. Får se om lillen är kvar i magen då :)

• MiCorazon

Hallonpaj: oj så spännande! Undras om du har öppnat dig nåt eller om tappen börjar mjukas upp?! :) vi har ju nästan samma bf, 12 mars här.

Har haft mensvärk senaste v men mest molande och ingen supersmärta.

Just nu har jag ingen känsla för om han kommer tidigare el inte. Dock så blev han gjord tidigare än vad bf är uträknat på och då är bf 6 mars, alltså enligt ägglossning och när vi hade sex.

Som sagt. ..man vet ju aldrig när de kan tänkas vilja komma ut i den här världen :)

• anaconda

Vaknade av bästa smset!!

Fk beviljar min sjukskrivning från 1 jan-21 mars, dom har bråkat så fruktansvärt med mig så idag är bästa lördag någonsin, har en otroligt bra SGI (enligt mig själv och som jag fick fajtas rejält om) och nu att sjukskrivningen gick igenom! Känns som om nu kan man slappna av innan bebis kommer, största stenen har släppt från mina axlar!!

Happy face!

Annars gick gräsänk grejen bra, haft otroligt svårt och sova pga att min man inte är hemma! Bor på landet i ett gammalt hus och hatar att sova själv,

Ikväll blir de ut och äta med massa vänner i Uppsala så hoppas på en otroligt trevlig kväll!!

• MiCorazon
    anaconda skrev 2014-02-15 08:31:54 följande:
    Vaknade av bästa smset!!

Fk beviljar min sjukskrivning från 1 jan-21 mars, dom har bråkat så fruktansvärt med mig så idag är bästa lördag någonsin, har en otroligt bra SGI (enligt mig själv och som jag fick fajtas rejält om) och nu att sjukskrivningen gick igenom! Känns som om nu kan man slappna av innan bebis kommer, största stenen har släppt från mina axlar!!

Happy face!

Annars gick gräsänk grejen bra, haft otroligt svårt och sova pga att min man inte är hemma! Bor på landet i ett gammalt hus och hatar att sova själv,

Ikväll blir de ut och äta med massa vänner i Uppsala så hoppas på en otroligt trevlig kväll!!
    GRATTIS! Guuuud så skönt! Vet hur det var när jag gick och väntade på mitt godkännande för sjukpenning, det tynger och oroar och det är så skönt att få släppa den känslan när det väl är beviljat! Så stort grattis! :)

Ha så kul ikväll! :)
  • anaconda

Tack! Har som sagt bråkat otroligt med dom, handläggaren har övervägt att inte betala/godkänna men igår ringde min läkare till handläggaren på fk och typ skällde (då fk inte tyckte mina läkarintyg va speciellt bra) och fk skulle ta beslut i tisdags! Så underbart just nu!

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-14 18:31:55 följande:
    Va säger ni andra om fika ställe? :)

Vi skulle kunna ta Espressohouse på Bruksgatan. Om alla hittar dit????
  • MiCorazon
    anaconda skrev 2014-02-15 09:01:06 följande:
    Tack! Har som sagt bråkat otroligt med dom, handläggaren har övervägt att inte betala/godkänna men igår ringde min läkare till handläggaren på fk och typ skällde (då fk inte tyckte mina läkarintyg va speciellt bra) och fk skulle ta beslut i tisdags! Så underbart just nu!
    Tänk att läkare ska behöva ringa fk och skälla...det är helt otroligt! Läkaren vet ju mer om vårt tillstånd än fk som inte ens träffat oss så de borde lita på deras intyg. Bra att läkaren ringde! Pluspoäng till hen och läkarkåren :)!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014