• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Lele79 för mig funkar de bra :)

Anaconda: va skönt att de äntligen e löst för dig

• TomMon

Vad bra att allt ordnat sig! Jag hade också blivit irriterad som läkare, känt mig misstrodd liksom.

Någon mer som har konstiga strålningar mitt i snippan? Typ som om någon pillar med något vasst? Ok, låter dramatiskt men ni fattar vad jag menar? :)

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-02-15 10:57:30 följande:
    Vad bra att allt ordnat sig! Jag hade också blivit irriterad som läkare, känt mig misstrodd liksom. Någon mer som har konstiga strålningar mitt i snippan? Typ som om någon pillar med något vasst? Ok, låter dramatiskt men ni fattar vad jag menar? :)

Ja flera ggr om dagen. Bm sa att det är barnet som trycker mot nerver.
  • MiCorazon
    Vad bra att allt ordnat sig! Jag hade också blivit irriterad som läkare, känt mig misstrodd liksom.

Någon mer som har konstiga strålningar mitt i snippan? Typ som om någon pillar med något vasst? Ok, låter dramatiskt men ni fattar vad jag menar? :)
    Yes!
  • TomMon

Ok, då förstår jag! Dryg känsla.. Men inget mot vad som väntar antar jag, haha!

• carina87

Gah! Har varit förkyld i ett par dagar och nu har jag dessutom fått lock för ena örat :( bättre än halsont, men är det någon som vet vad man kan göra åt det? Jag tror inte det handlar om en vaxpropp så jag antar att revaxör inte lär hjälpa, eller?

• Joma
    lele79 skrev 2014-02-15 09:07:30 följande:

Vi skulle kunna ta Espressohouse på Bruksgatan. Om alla hittar dit????
    De funkar för mig med :)

Tack alla som grattat förresten :) å grattis till dig anaconda som är färdig med fk! Riktigt skönt är det..

Jag har också känt de, som en ilning eller elektrisk stöt typ :/ Säger ofta att saker gör skitont, som min foglossning i blygdbenet, men vad gör då förlossningen? :o
  • Zobeideh

Yes här e en till som känner likadant. 
    Känns väldigt konstigt där nere =/
  • Zobeideh
    Joma skrev 2014-02-15 11:31:21 följande:
    De funkar för mig med :)

Tack alla som grattat förresten :) å grattis till dig anaconda som är färdig med fk! Riktigt skönt är det..

Jag har också känt de, som en ilning eller elektrisk stöt typ :/ Säger ofta att saker gör skitont, som min foglossning i blygdbenet, men vad gör då förlossningen? :o
    Då kör vi på espresso house vid bruksgatan den 24 feb kl: 13,30. Vilka e de som kommer? Joma, lele79, MagdalenaZ. Har jag glömt någon? Eller de e vi fyra? =)
  • flowers

Behöver skriva av mig....
    Kanske gnäller jag extra mycket nu?
    Men jag vet faktiskt inte hur jag och pappan till det kommande barnet ska göra?

Han ger sin mamma några 1000-lappar varje månad och nu i feb sa han att det skulle vara sista överföringen.
    Kände mig till freds i den frågan men av nån konstig anledning så tog jag ändå upp det här.
    Och fick ju det svaret jag befarat...
    Nej pengarna är inte stoppade och min kille är rädd för att hon ska vara utan pengar och inte klara sig.

(Min åsikt i det hela är att hon får söka bostadsbidrag, alt. socialbidrag.)
    Jag och min pojkvän kan ännu inte bo ihop på grund av det här...
    Låter kanske inte så krångligt men problemet är att detta är "svarta pengar" och inte synligt i nån deklaration så fortsätter han och ger dem här pengarna så kommer inte bebisen kunna få det den behöver....
    Han säger att han "måste hjälpa sin mamma".
    Tycker jag med men inte nu när saker behövs köpa inför den kommande bebisen...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014