• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    Joma skrev 2014-02-15 11:31:21 följande:
    De funkar för mig med :)

Tack alla som grattat förresten :) å grattis till dig anaconda som är färdig med fk! Riktigt skönt är det..

Jag har också känt de, som en ilning eller elektrisk stöt typ :/ Säger ofta att saker gör skitont, som min foglossning i blygdbenet, men vad gör då förlossningen? :o
    Jag läste! Vilken grej! Stort grattis!!!! :D
  • carina87
    flowers skrev 2014-02-15 12:04:59 följande:

Behöver skriva av mig....
    Kanske gnäller jag extra mycket nu?
    Men jag vet faktiskt inte hur jag och pappan till det kommande barnet ska göra?

Han ger sin mamma några 1000-lappar varje månad och nu i feb sa han att det skulle vara sista överföringen.
    Kände mig till freds i den frågan men av nån konstig anledning så tog jag ändå upp det här.
    Och fick ju det svaret jag befarat...
    Nej pengarna är inte stoppade och min kille är rädd för att hon ska vara utan pengar och inte klara sig.

(Min åsikt i det hela är att hon får söka bostadsbidrag, alt. socialbidrag.)
    Jag och min pojkvän kan ännu inte bo ihop på grund av det här...
    Låter kanske inte så krångligt men problemet är att detta är "svarta pengar" och inte synligt i nån deklaration så fortsätter han och ger dem här pengarna så kommer inte bebisen kunna få det den behöver....
    Han säger att han "måste hjälpa sin mamma".
    Tycker jag med men inte nu när saker behövs köpa inför den kommande bebisen...

Svårt...

Vad säger mamman? Hon borde vilja att barnbarnet går först.
  • flowers
    carina87 skrev 2014-02-15 12:09:48 följande:
    Svårt...
    Vad säger mamman? Hon borde vilja att barnbarnet går först.

Nej hon struntar i barnbarnet.
  • Längtanefterlilladig
    Behöver skriva av mig.... Kanske gnäller jag extra mycket nu? Men jag vet faktiskt inte hur jag och pappan till det kommande barnet ska göra? Han ger sin mamma några 1000-lappar varje månad och nu i feb sa han att det skulle vara sista överföringen. Kände mig till freds i den frågan men av nån konstig anledning så tog jag ändå upp det här. Och fick ju det svaret jag befarat... Nej pengarna är inte stoppade och min kille är rädd för att hon ska vara utan pengar och inte klara sig. (Min åsikt i det hela är att hon får söka bostadsbidrag, alt. socialbidrag.) Jag och min pojkvän kan ännu inte bo ihop på grund av det här... Låter kanske inte så krångligt men problemet är att detta är "svarta pengar" och inte synligt i nån deklaration så fortsätter han och ger dem här pengarna så kommer inte bebisen kunna få det den behöver.... Han säger att han "måste hjälpa sin mamma". Tycker jag med men inte nu när saker behövs köpa inför den kommande bebisen...

Det är inte meningen att man ska försörja sina föräldrar. Visst kan man hjälpa varann då & då när det är tufft men inte hela tiden. Nu ska ni starta en familj & ett eget liv. Det måste ju gå först. Vad säger din kille då? Är han beredd att sluta ge pengar? Det finns ju bra socialt skydd i Sverige för de som har det dåligt ställt.
  • Zobeideh
    Behöver skriva av mig....
    Kanske gnäller jag extra mycket nu?
    Men jag vet faktiskt inte hur jag och pappan till det kommande barnet ska göra?

Han ger sin mamma några 1000-lappar varje månad och nu i feb sa han att det skulle vara sista överföringen.
    Kände mig till freds i den frågan men av nån konstig anledning så tog jag ändå upp det här.
    Och fick ju det svaret jag befarat...
    Nej pengarna är inte stoppade och min kille är rädd för att hon ska vara utan pengar och inte klara sig.

(Min åsikt i det hela är att hon får söka bostadsbidrag, alt. socialbidrag.)
    Jag och min pojkvän kan ännu inte bo ihop på grund av det här...
    Låter kanske inte så krångligt men problemet är att detta är "svarta pengar" och inte synligt i nån deklaration så fortsätter han och ger dem här pengarna så kommer inte bebisen kunna få det den behöver....
    Han säger att han "måste hjälpa sin mamma".
    Tycker jag med men inte nu när saker behövs köpa inför den kommande bebisen...
    Visst att man vill hjälpa sina föräldrar. Men sen går väl alltid sitt eget barn först. Varför söker hon inte bostadsbidrag eller soc då? Din pojkvän kanske måste sätta ner foten så hon gör det. 
  • Heene

Har du testat med näsdroppar? det hjälper ju till att hålla svullnader i bihålorna nere och det är väl förmodligen därför du har fått lock i öronen av förkylningen.

carina87 skrev 2014-02-15 11:30:34 följande:
    Gah! Har varit förkyld i ett par dagar och nu har jag dessutom fått lock för ena örat :( bättre än halsont, men är det någon som vet vad man kan göra åt det? Jag tror inte det handlar om en vaxpropp så jag antar att revaxör inte lär hjälpa, eller?
    Och visst har jag också dessa känningar "där nere" men inte varje dag tack och lov för det är inte skönt. några ggr om veckan sen nån månad tillbaka

• EmilyMAndersson

Efter en underbar alla hjärtans dag, där jag blev bortskämd med en väldigt fin klocka, lunch, film och godismys på kvällen av sambo, så spenderar jag dagen ute i skogen med hunden som får springa fritt. Sambon har åkt på fotboll, vilket är ett gemensamt intresse, men jag står inte ute i regn i två timmar nu i slutet av graviditeten.

vi har ännu inte fått nycklar till vår nya lägenhet, så jag hoppas att bebis håller sig inne till vi är på plats, men sen får han gärna komma omgående då sambon ska på resejobb i Arboga när bebis är beräknad att komma :/ vi är ju glada att vi lyckats flytta genom halva landet till bf och att han fått tillbaka sitt gamla jobb, men det innebär att han måste offra sin första tid som pappa och kanske t.o.m. förlossningen om han inte hinner hem, vi visste ju detta redan innan, men ju närmre vi kommer förlossningen desto mer känner jag sorg om han ska missa födseln av vårt första barn...

nej nu blir det frisk luft så man har en anledning att äta gott och sitta inne framför tvn sen :)

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-15 12:25:01 följande:

Det är inte meningen att man ska försörja sina föräldrar. Visst kan man hjälpa varann då & då när det är tufft men inte hela tiden. Nu ska ni starta en familj & ett eget liv. Det måste ju gå först. Vad säger din kille då? Är han beredd att sluta ge pengar? Det finns ju bra socialt skydd i Sverige för de som har det dåligt ställt.

Pappan till barnet måste hjälpa sin mamma varje månad annars har hon tydligen ingen inkomst.
    Min kille säger att det är hans plikt att hjälpa sin mamma.
    Jag har sagt att det skulle finnas möjligheter att hjälpa henne men eftersom flertal 1000-lappar försvinner i verkligheten där det inte syns på papper så kommer då vi knappt ha råd att betala hyran och mat på bordet.
    (Om vi skulle flytta hop.)
  • flowers
    Zobeideh skrev 2014-02-15 12:28:34 följande:
    Visst att man vill hjälpa sina föräldrar. Men sen går väl alltid sitt eget barn först. Varför söker hon inte bostadsbidrag eller soc då? Din pojkvän kanske måste sätta ner foten så hon gör det. 

Han vågar inte säga till henne.
    Därav problemet.
    Nu är jag livrädd måste jag säga, hoppades att han skulle ha sagt i från för länge sen...
  • Hallonpaj88
    flowers skrev 2014-02-15 12:47:51 följande:

Han vågar inte säga till henne.
    Därav problemet.
    Nu är jag livrädd måste jag säga, hoppades att han skulle ha sagt i från för länge sen...
    Men stackars dig! Hade blivit rent utav vansinnig om min sambo gett sin mamma pengar som vi behöver. Vi lever ju i Sverige, här finns massa hjälp att få. Det där låter ju mest sjukt och vilken knäppis till mamma att kräva pengar av sin son.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014