• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-16 11:00:26 följande:

Vaknar också denna vecka av menssmärtor i magen, ryggen & ljumskarna. Min BM sa att det var helt normalt & kan pågå i veckor innan förlossningen. Jag frågade om det spelade roll att huvudet var fixerat långt ner, men det har inte med det att göra heller. Om din smärta fortsätter & blir mer regelbunden hade jag ringt & rådfrågat förlossningen.
    Jag får göra som du skriver o vänta o se om det blir värre o tätare. Vet ju att det kan hålla på länge men vill ju inte gärna va oförsiktig o komma in o behöva göra akut snitt eller föda i säte :-S
  • Mia86gbg
    Heene skrev 2014-02-16 11:26:21 följande:

Jag och sambon var ute och åt middag med mina systrar och respektive igår. Fick då veta att min äldsta syster också ska ha barn =D deras tredje och beräknas komma i mitten/slutet på augusti. Känns så himla kul!
    hittills har jag vart den enda gravida har det känts som. Är först bland mina närmsta vänner och inom familjen var det flera år sen det föddes ett barn sist. Och nu så kommer det skilja ett knappt halvår på våra två =)

Roligt! Vi har det likadant. Kommer vara 3 kusiner födda inom 10 månader.
  • Saltad
    Mia86gbg skrev 2014-02-16 12:00:06 följande:
    Jag får göra som du skriver o vänta o se om det blir värre o tätare. Vet ju att det kan hålla på länge men vill ju inte gärna va oförsiktig o komma in o behöva göra akut snitt eller föda i säte :-S
    Jag tror dock att du kan ta det lugnt. Om det redan startat är det tyvärr försent för ett vändningsförsök och det måste bli snitt eller säte. Personalen på förlossningen vet hur de ska hantera det om det nu skulle bli så. Att du blir stressad av smärtan, som kan pågå till och från i veckor som sagt, hjälper varken dig eller bebis. Se till att ta det lugnt och försök slappna av!
  • Heene

Ja det känns så kul med kusiner så nära i ålder, hon har ju vana sen innan också eftersom hon gjort det här två ggr innan =) Så det finns mkt info att hämta och massor att prata om och diskutera. Tur att vi bor så pass nära varann som vi gör.
    Men hon ska ha en hemmaförlossning precis som hon hade med tvåan. Och det är nått jag inte vågar mig på iaf =P

• Saltad
    Heene skrev 2014-02-16 12:18:08 följande:
    Ja det känns så kul med kusiner så nära i ålder, hon har ju vana sen innan också eftersom hon gjort det här två ggr innan =) Så det finns mkt info att hämta och massor att prata om och diskutera. Tur att vi bor så pass nära varann som vi gör.
    Men hon ska ha en hemmaförlossning precis som hon hade med tvåan. Och det är nått jag inte vågar mig på iaf =P
    Det hade jag aldrig vågat heller! Vill ju ha folk runt omkring som kan "fixa" om något händer.

Va det något speciellt under hennes första förlossning som gjort att hon ville föda hemma?
  • Heene
    Saltad skrev 2014-02-16 12:24:12 följande:
    Det hade jag aldrig vågat heller! Vill ju ha folk runt omkring som kan "fixa" om något händer.

Va det något speciellt under hennes första förlossning som gjort att hon ville föda hemma?
    Vet faktiskt inte. Men det känns väldigt henne att vilja göra det hemma. Man har ju iaf en barnmorska som är med hela tiden. Men precis som du säger så kan det ju fortfarande hända saker som gör att man behöver mer hjälp än vad en barnmorska kan ge.
    Men båda hennes förlossningar har vart komplikationsfria och det gick jättebra för henne sist att föda hemma, så kan på ett sätt förstå att hon vågar göra det igen =)

Jag hoppas att dessa komplikationsfria förlossningarna finns i generna. Vår mamma har också bara haft bra förlossningar så jag hoppas verkligen att min blir det med =) Kommer dock själv definitivt befinna mig på ett sjukhus =P
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-16 11:26:21 följande:
    Jag och sambon var ute och åt middag med mina systrar och respektive igår. Fick då veta att min äldsta syster också ska ha barn =D deras tredje och beräknas komma i mitten/slutet på augusti. Känns så himla kul!

hittills har jag vart den enda gravida har det känts som. Är först bland mina närmsta vänner och inom familjen var det flera år sen det föddes ett barn sist. Och nu så kommer det skilja ett knappt halvår på våra två =)

Kul när familj och vänner också har barn på g samtidigt! Både för oss föräldrar som kan dela tankar/umgås och för de små som förhoppningsvis får lekkamrater! :)

Vi fick nyligen veta att det är en kusin på g hos min sambos bror och hans fru. Det kommer bli fyra månader mellan våra barn bara! :)

Sen finns det 6 kusiner sen innan, mellan 15 år och 2 år, så det kommer bli gott om kompisar på släktkalasen! :)

Två kompisar till oss ska ha barn i början av juli också, så nu känner vi oss inte ensamma med barn på g längre! :)
  • carina87

Förkylningen verkar äntligen lägga sig. Var helt däckad igår.
    Det är väl tur det eftersom fikadejten med många av er närmar sig med stormsteg :) 22/2 kl. 12.30 Kaffe

• flowers
    carina87 skrev 2014-02-16 14:51:35 följande:
    Förkylningen verkar äntligen lägga sig. Var helt däckad igår.
    Det är väl tur det eftersom fikadejten med många av er närmar sig med stormsteg :) 22/2 kl. 12.30 Kaffe

Det ser jag verkligen fram emot,  magträffen.
    Jag åkte också på nån dunder förkylning för ca. 1 och en halv vecka sen men kurerade mig väldigt fort med hjälp av ingefärs te och citron samt apelsin och drack massa färskpressad apelsin juice.
    Krya på dig, Carina87.
  • carina87
    flowers skrev 2014-02-16 15:00:25 följande:

Det ser jag verkligen fram emot,  magträffen.
    Jag åkte också på nån dunder förkylning för ca. 1 och en halv vecka sen men kurerade mig väldigt fort med hjälp av ingefärs te och citron samt apelsin och drack massa färskpressad apelsin juice.
    Krya på dig, Carina87.
    Tack! Jag har försökt hälla i mig diverse nyttigheter, men jag tål inte citrus och gillar inte ingefära, så apelsinjuice och ingefärste som jag vet kurerar dunderförkylningar har fått vara. Har däremot druckit massa vitaminbrus, ätit andra frukter och tokvilat! Igår låg jag och sov mest hela dagen och det verkar ha varit ett vinnande koncept.

Vi ses nästa helg! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014