• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Fyyyy vilken mardröm jag drömde nyss. Vaknade upp helt genomsvettig. Drömde att bebisen i magen hade dött & att jag började blöda. Dessutom var jag & mina föräldrar på någon slags campingsemester med husbil många mil från närmsta sjukhus. Vaknade upp & grät & det värsta är att jag inte känt lillen ännu i magen. Sitter här & äter frukost & dricker juice. Men känner ingenting. Det är ju inte svårt att få panik nu kan jag säga....

• Längtanefterlilladig

Klockan 7 imorse födde min bästa kompis en liten son. Värkarna började vid 02.30. Klockan 05.30 var hon på förlossningen & kl 7 kom han. Hon sa att det var hemskt för det var i stort sett en enda värk utan paus. Men nu är han här & allt gick bra. Va vi ska mysa sen med våra bebisar

• ananas86

Längtanefterlilladig: Fy, vilken hemsk dröm! Det är väl mycket tankar som snurrar i huvudet nu.. Men skönt att han kom igång och började röra sig! :)

Jag drömde i natt att jag vaknade upp efter snittet och minis födselvikt bara var 2,1 kg.. H*n var kraftigt tillväxthämmad och skulle behöva mycket vård.. Det är mitt orosmoln.. :(

Tur då att jag var hos BM precis och hon sa att allt ser perfekt ut, behövde höra det! :)

Känns sjukt att jag bara har ett BM-besök kvar nu innan inskrivningen för snittet 3/3!

Bara 15 dagar kvar nu tills vi får träffa vår mini! :D Känns stort!

• Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-17 12:28:29 följande:
    Längtanefterlilladig: Fy, vilken hemsk dröm! Det är väl mycket tankar som snurrar i huvudet nu.. Men skönt att han kom igång och började röra sig! :) Jag drömde i natt att jag vaknade upp efter snittet och minis födselvikt bara var 2,1 kg.. H*n var kraftigt tillväxthämmad och skulle behöva mycket vård.. Det är mitt orosmoln.. :( Tur då att jag var hos BM precis och hon sa att allt ser perfekt ut, behövde höra det! :) Känns sjukt att jag bara har ett BM-besök kvar nu innan inskrivningen för snittet 3/3! Bara 15 dagar kvar nu tills vi får träffa vår mini! :D Känns stort!

Klart att allt kommer gå bra för dig & bebisen. Man tänker & oroar sig för så mycket i onödan tror jag. Måste kännas skönt för dig att veta vilken dag barnet kommer födas. Jag kommer bli galen om jag går över tiden. Kommer inte mitt psyke klara. Det är alltid skönt när man varit hos BM & blivit lugnad att allt ser bra ut
  • Prinsessan på ärten

Samma tankar här... 13 dagar till bf, kan vara ok med att gå över ett par dagar... Typ 5 Max! :) så här är vad jag sitter och googlar på för tillfället.

spacefem.com/pregnant/charts/duedate1.php

Personligen är jag hysteriskt källkritisk och vill ha mer " kött på benen" innan jag litar på fakta men det är iallafall den sortens grafer jag letat efter. Nice att se att 55% av kvinnorna i studien fött sitt första barn innan 39+5 :)

• EmilyMAndersson

Vem var det som skrev att dom hade fixat faderskapsintyget och även samboavtal eller vad det var? orkar inte leta tillbaka igenom alla sidor, någon som känner igen sig?

• Prinsessan på ärten
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-17 13:56:55 följande:

Vem var det som skrev att dom hade fixat faderskapsintyget och även samboavtal eller vad det var? orkar inte leta tillbaka igenom alla sidor, någon som känner igen sig?

Det var inte jag, men vi har gjort faderskapsintyg och gemensam vårdnad. Googla faderskapsintyg och din kommun så hittar du rätt :) vi fick boka en tid, komma dit båda två och signera papper. Familjerätten/social ngt gör man det his. Tog typ 15 min :)
  • LillsmurfanLisa

Ok tjejer, jag behöver hjälp med en rolig grej. 

Om knappt två veckor ska min sambo och jag på maskerad. Jag är då i v 39. Vad sjutton ska jag klä ut mig till? Får gärna gå ihop med något min sambo kan vara. Hittills har vi tänkt "blommor och bin", dvs han är blommor och jag bi. Det är ganska lätt att fixa, tänker jag, men jag vill ha mer tips tack!. Nu är det här ett gäng som verkligen går "all in" på maskerader så det kommer nog bli jätteroligt när vi väl är på plats, även om maskerad inte är min starka sida (jag älskar pyssel men när det kommer till kläder/tyger är jag sämst). 

Har ni fler idéer än vår egna blommor och bin? Skriv gärna hur jag på ett enkelt sätt kan fixa utstyrseln också, min gravidhjärna kan liksom inte komma på sånt. Tidsbristen är total, så något som inte kräver allt för mycket fix/inköp är det jag letar efter :)

• Zobeideh

Emilymandersson: vi har ordnat faderskapsintyget och ordnat så vi har gemensam vårdnad

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014