• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

AAAAJJ !!! Kan knappt stå upp. Strålar så äckligt o blygdbenet så att jag slänger mig snabbt i soffan. Anyone?

• Lovely90

Vårt barn kommer troligen inte få några kusiner på nära ålder. Min bror som är två år yngre har i för sig sällskap av en tjej, men hon är i sin tur fyra år yngre än honom och går alltså fortfarande på gymnasiet. Mina andra två bröder är ju bara 8 respektive 10 år så vår bebis blir ju nästan som ett småsyskon för dem. Min sambos syskon är två och fyra år yngre än oss men ingen av dem har sällskap så det lär dröja några år där med.

Inga av våra närmsta vänner har barn på G heller så det blir för oss att bredda umgängeskretsen lite när bebisen kommer. Som tur är så har min kusin precis fått barn, en liten kille som är 2,5 vecka gammal nu så vi har i alla fall någon i närheten att umgås och dela tankar med :).

• Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-16 15:10:59 följande:

AAAAJJ !!! Kan knappt stå upp. Strålar så äckligt o blygdbenet så att jag slänger mig snabbt i soffan. Anyone?

Jag har haft massa stickningar ner i hela underlivet enda sen bebis fixerade sig för några veckor sen. Ibland gör det som du säger extremt ont när jag ställer mig upp men jag brukar pina mig igenom det och efter en liten stund brukar det släppa :)
  • SEM
    majsa88 skrev 2014-02-16 15:10:59 följande:

Bara lee och njuta av det ;) ett steg närmare! Så tänker jag när molvärken drar igång o håller i sig en minut typ. Yes! Får man tänka, även om det kan dröja veckor :p stickningarna är dock lite aj hållet men bara le där med;)
  • Längtanefterlilladig

Jag är orolig för att min bebis ska vara stor när han föds. Jag har läst & hört att SF mått inte alls kan säga hur stort barn man bär. I vecka 35+0 var mitt SF mått 32 cm. Alla säger att vi kommer få en stor bebis. För dels är jag 177 cm lång & hade BMI 28 vid inskrivning. Sen är min man 197 cm lång. Dock är min mage ganska liten men har haft vänner vars mage varit liten & de fött en bebis på 4.5 kilo. Det borde ju spela lite roll hur stor man var när man själv föddes. Jag vägde 3460 gram & var 53 cm. Min man vägde 3300 gram & var 53 cm. Helt normala alltså. Min mammas kollega fick barn förra helgen. 60 cm lång & 5.6 kilo OH MY GOD!!!!! Tror ni jag kan ta upp min oro för min BM?

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-16 17:06:46 följande:

Jag är orolig för att min bebis ska vara stor när han föds. Jag har läst & hört att SF mått inte alls kan säga hur stort barn man bär. I vecka 35+0 var mitt SF mått 32 cm. Alla säger att vi kommer få en stor bebis. För dels är jag 177 cm lång & hade BMI 28 vid inskrivning. Sen är min man 197 cm lång. Dock är min mage ganska liten men har haft vänner vars mage varit liten & de fött en bebis på 4.5 kilo. Det borde ju spela lite roll hur stor man var när man själv föddes. Jag vägde 3460 gram & var 53 cm. Min man vägde 3300 gram & var 53 cm. Helt normala alltså. Min mammas kollega fick barn förra helgen. 60 cm lång & 5.6 kilo OH MY GOD!!!!! Tror ni jag kan ta upp min oro för min BM?

Tycker du skall prata med din barnmorska om din oro, sen tror jag inte du behöver oroa dig för en riktigt så stor bebis, det måste ju vara väldigt ovanligt. Min BM tror att jag har en liten bebis i lin mage, hon tippar att den kommer väga omkring 3000g.

Lite kul att du bara vägde 10g mer än mig när jag föddes och jag var bara 49 cm lång.
  • Tinapina

Längtan. Herregud, det måste ju vara svenskt rekord eller snudd på iallafall!!! Tyckte jag var stor när jag föddes men jämfört med den där kollegans bebis så bleknar mina 4995g och 56cm.

Tycker absolut du ska ta upp din oro med din BM. Är du rädd för att det blir ytterligare besvärligt om bebisen är stor men tanke på din endo? Hur har mötena med aurora och läkare gått?

• j3nnyy
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-16 17:06:46 följande:

Oh kära nån vilken bumling. Det är nog rätt ovanligt.

Min sambo är 203 cm lång, så har tänkt mycket på att jag kanske får en 60 cms bebis haha har pratat med min bm om det och hon har lovat att om vi får en jättebebis så ska hon byta jobb. :p han var inte alls stor när han föddes tror han vägde 3900 någonting, och jag 2000 men jag är född 8 veckor för tidigt, så ingen av oss var stora bebisar. Prata med din BM så hon kan lugna dig lite :) förstår verkligen hur du känner
  • Längtanefterlilladig

Tack för era svar. Ska träffa aurorabarnmorskan imorgon. Ska fråga henne. Min BM har känt på magen & har inte nämnt något om att bebisen verkar stor. Men man blir ju lite nojjig när man själv & pappan är stor.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014