• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2014-02-15 17:51:29 följande:
    Grattis!! :) Har du funderat på bröllop eller blir det att vänta? :)
    De blir nog bröllop när bäbis blivit så stor så han kan gå iaf :) tack!! :D

Ja jag är där 13.30 den 24:e :)
  • Zobeideh

Måste fråga dig magdalenaZ. Efter folk sett min mage och hur den sjunkit tror alla att han kommer komma innan vecka 39. Vilket blir i slutet på feb början av mars. Och jag har ansökt om mammaledighet från och med den 10 mars. Tycker du att jag ska in och ändra de till tidigare eller där e inga problem om han kommer komma innan och jag ändrar i efterhand?

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2014-02-15 21:10:43 följande:
    Måste fråga dig magdalenaZ. Efter folk sett min mage och hur den sjunkit tror alla att han kommer komma innan vecka 39. Vilket blir i slutet på feb början av mars. Och jag har ansökt om mammaledighet från och med den 10 mars. Tycker du att jag ska in och ändra de till tidigare eller där e inga problem om han kommer komma innan och jag ändrar i efterhand?

Du kan lägga till vilka dagar du vill bara du ansöker om dem, även i efterhand flera månader senare! :) det är väl ersättningen som kan bli eftersläpande..
  • Mia86gbg

Hjälp! Vaknade inatt med menssmärtor långt ner i magen. Har inte haft det innan. Jag vet att detta kan hålla på i veckor innan en förlossning drar igång så det är i sig ingen fara. Men grejen är att min bebis fortfarande ligger med huvudet uppåt o vi ska antagligen in på vändningsförsök nu i veckan så en förlossning får inte starta så länge sen ligger fel! Blir supernervös! Hade ni gjort något eller bara väntar? 36+2 idag.

• Zobeideh

Va jag vet så kan mensvärkar vara i flera veckor innan förlossningen startar
    Så jag tror inte du behöver vara orolig.
    När ska du träffa din BM nästa gång? Kanske kan fråga henne

• Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-02-16 08:30:38 följande:
    Hjälp! Vaknade inatt med menssmärtor långt ner i magen. Har inte haft det innan. Jag vet att detta kan hålla på i veckor innan en förlossning drar igång så det är i sig ingen fara. Men grejen är att min bebis fortfarande ligger med huvudet uppåt o vi ska antagligen in på vändningsförsök nu i veckan så en förlossning får inte starta så länge sen ligger fel! Blir supernervös! Hade ni gjort något eller bara väntar? 36+2 idag.

Vaknar också denna vecka av menssmärtor i magen, ryggen & ljumskarna. Min BM sa att det var helt normalt & kan pågå i veckor innan förlossningen. Jag frågade om det spelade roll att huvudet var fixerat långt ner, men det har inte med det att göra heller. Om din smärta fortsätter & blir mer regelbunden hade jag ringt & rådfrågat förlossningen.
  • Heene

Jag och sambon var ute och åt middag med mina systrar och respektive igår. Fick då veta att min äldsta syster också ska ha barn =D deras tredje och beräknas komma i mitten/slutet på augusti. Känns så himla kul!
    hittills har jag vart den enda gravida har det känts som. Är först bland mina närmsta vänner och inom familjen var det flera år sen det föddes ett barn sist. Och nu så kommer det skilja ett knappt halvår på våra två =)

• Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-02-16 11:26:21 följande:
    Jag och sambon var ute och åt middag med mina systrar och respektive igår. Fick då veta att min äldsta syster också ska ha barn =D deras tredje och beräknas komma i mitten/slutet på augusti. Känns så himla kul! hittills har jag vart den enda gravida har det känts som. Är först bland mina närmsta vänner och inom familjen var det flera år sen det föddes ett barn sist. Och nu så kommer det skilja ett knappt halvår på våra två =)

Va roligt då bor ni nära varandra också eller? Alltid kul när fler ska ha barn samtidigt & man kan dela tankar & mammaledigheten med.
  • Saltad
    Heene skrev 2014-02-16 11:26:21 följande:

Jag och sambon var ute och åt middag med mina systrar och respektive igår. Fick då veta att min äldsta syster också ska ha barn =D deras tredje och beräknas komma i mitten/slutet på augusti. Känns så himla kul!
    hittills har jag vart den enda gravida har det känts som. Är först bland mina närmsta vänner och inom familjen var det flera år sen det föddes ett barn sist. Och nu så kommer det skilja ett knappt halvår på våra två =)

Vad härligt med en kusin i nära ålder! Och någon att prata lite graviditet med såhär i slutet! 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014