• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-02-16 17:40:58 följande:
    Längtan. Herregud, det måste ju vara svenskt rekord eller snudd på iallafall!!! Tyckte jag var stor när jag föddes men jämfört med den där kollegans bebis så bleknar mina 4995g och 56cm. Tycker absolut du ska ta upp din oro med din BM. Är du rädd för att det blir ytterligare besvärligt om bebisen är stor men tanke på din endo? Hur har mötena med aurora och läkare gått?

Du var rätt stor när du föddes. Hade din mamma gått över tiden då? Har de sagt vad anledningen kan va att din dotter kom för tidigt denna gången? Går det bra hemma? Hur gick det med hennes höfter?Ska till aurorabarnmorskan imorgon & sen läkaren den 26/2. Håll tummarna
  • carina87

Gnällinlägg:

Min mamma ringer ofta. Mest för att höra om jag fått några förvärkar. Hon tror INTE jag kommer gå tiden ut. Hon tror INTE jag kommer hinna till mars månad. Hon tror och tror och tror. Visst, det är fint att se att hon engagerar sig, men GLÖM att jag kommer säga till henne när det är på gång.
    För en månad sen (skojar inte), ringde hon och undrade hur hon och hennes gubbe skulle göra när bebisen var född. hon vill nämligen vara först (läs: före min pappa) för att träffa bebisen. Hennes gubbe måste ju dessutom ta ledigt från jobbet. Här kommer en återgivning av vårt samtal den dagen. Jag önskar jag överdrev:
    Mamma: "Kan inte du ringa när ni är på väg in på förlossningen, så O kan lägga in om ledighet samma dag?"
    Jag: *svimfärdig och mållös* Du skämtar?
    Mamma: "nej vadå då?"
    Då fick jag tuppjuck! Vad sägs om att låta BEBISEN kommer UT först! Vad sägs om att låta oss komma hem först? Vad sägs om att jag hör av mig till henne när JAG orkar ta emot besök etc.

En sak är säker, om hon ringer när det faktiskt ÄR på gång så kommer jag INTE berätta det för henne!

• zizuna

Blockera hennes alla damtal en fiffig påhitt i mobiler ;)

carina87 skrev 2014-02-16 18:49:26 följande:
    Gnällinlägg:

Min mamma ringer ofta. Mest för att höra om jag fått några förvärkar. Hon tror INTE jag kommer gå tiden ut. Hon tror INTE jag kommer hinna till mars månad. Hon tror och tror och tror. Visst, det är fint att se att hon engagerar sig, men GLÖM att jag kommer säga till henne när det är på gång.

För en månad sen (skojar inte), ringde hon och undrade hur hon och hennes gubbe skulle göra när bebisen var född. hon vill nämligen vara först (läs: före min pappa) för att träffa bebisen. Hennes gubbe måste ju dessutom ta ledigt från jobbet. Här kommer en återgivning av vårt samtal den dagen. Jag önskar jag överdrev:

Mamma: "Kan inte du ringa när ni är på väg in på förlossningen, så O kan lägga in om ledighet samma dag?"

Jag: *svimfärdig och mållös* Du skämtar?

Mamma: "nej vadå då?"

Då fick jag tuppjuck! Vad sägs om att låta BEBISEN kommer UT först! Vad sägs om att låta oss komma hem först? Vad sägs om att jag hör av mig till henne när JAG orkar ta emot besök etc.

En sak är säker, om hon ringer när det faktiskt ÄR på gång så kommer jag INTE berätta det för henne!

• TomMon

Pratade med min kompis idag, mitt under värkarna. Eller ja, när en värk kom var hon tvungen att lägga på men däremellan kunde vi prata. Det var spännande att få förstahandsinfo i hur det kändes; mensvärk ggr mycket mer än vanligt, knivhugg i snippa samt anal, bajsnödighetskänslor. Hon sa att det hjälpte att sitta i badet när det satte igång. Värkarna höll på ca 2 min i sträck just då, och de kom varje halvtimme. Det hela startade tydligen igårkväll! Nu är jag så taggad på att få se deras lilla bebis!!

• Tinapina

Längtan. Det tänkte jag inte på men visst gick hon över tiden med mig, 2 veckor. Dessutom har jag tre äldre syskon och bebisarna brukar väl bli större, inte ovanligt iallafall.

Ingen svar eller teori om varför hon kom tidigt. Tydligen är det inte helt ovanligt med ivf-bebisar dock:/

Allt går bra hemma, i morgon kommer hemsjukvården igen. Hoppas på bra viktuppgång och att vi planerar in att ta sonden ngn gång under veckan.

Lycka till i morgon hos aurora!

Till er andra. Det är så spännande att följa er när det närmar sig. Allt gick ju så fort för mig och känner mig lite snuvad på hela grejen.

• j3nnyy
    j3nnyy skrev 2014-02-16 17:48:45 följande:
    Oh kära nån vilken bumling. Det är nog rätt ovanligt.

Min sambo är 203 cm lång, så har tänkt mycket på att jag kanske får en 60 cms bebis haha har pratat med min bm om det och hon har lovat att om vi får en jättebebis så ska hon byta jobb. :p han var inte alls stor när han föddes tror han vägde 3900 någonting, och jag 2000 men jag är född 8 veckor för tidigt, så ingen av oss var stora bebisar. Prata med din BM så hon kan lugna dig lite :) förstår verkligen hur du känner
    3500 g ska det stå.. Inte 3900. Va lite snabb på knapparna :)
  • majsa88

Jooo konstigt nog tycker jag om smärtan. Som ni sa, ett steg närmare. Får bara le då da :) haha

Hur är det med er o äta fisk? Jag ätet nästan aldrig fisk. Åt istället omega3 kapslar. Tog slut för 2 månader sen. Har dåligt samvete att jag varken ätet fisk eller kapslarna. .

• Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-16 18:49:26 följande:
    Gnällinlägg: Min mamma ringer ofta. Mest för att höra om jag fått några förvärkar. Hon tror INTE jag kommer gå tiden ut. Hon tror INTE jag kommer hinna till mars månad. Hon tror och tror och tror. Visst, det är fint att se att hon engagerar sig, men GLÖM att jag kommer säga till henne när det är på gång. För en månad sen (skojar inte), ringde hon och undrade hur hon och hennes gubbe skulle göra när bebisen var född. hon vill nämligen vara först (läs: före min pappa) för att träffa bebisen. Hennes gubbe måste ju dessutom ta ledigt från jobbet. Här kommer en återgivning av vårt samtal den dagen. Jag önskar jag överdrev: Mamma: "Kan inte du ringa när ni är på väg in på förlossningen, så O kan lägga in om ledighet samma dag?" Jag: *svimfärdig och mållös* Du skämtar? Mamma: "nej vadå då?" Då fick jag tuppjuck! Vad sägs om att låta BEBISEN kommer UT först! Vad sägs om att låta oss komma hem först? Vad sägs om att jag hör av mig till henne när JAG orkar ta emot besök etc. En sak är säker, om hon ringer när det faktiskt ÄR på gång så kommer jag INTE berätta det för henne!

Va bra att du sa till henne. Vad sa hon då? Hon respekterar inte er & att ni vill vara ensamma & ta det lugnt. Man vill nog inte ha något besök jätte tätt inpå förlossningen heller. Du får säga till henne att ni ringer när ni kommit hem & installerat er. Innan dess får mamma försöka tygla sig att ringa. För det stressar ju dig. Det sista man behöver är stress. Har lite samma bekymmer med min syster. Hon har enorma problem med sin sambo & respekterar verkligen inte att jag inte vill höra hennes problem just nu. Hon kommer hem till oss stup i kvarten, i fredags kom hon kl 7 på morgonen & bankade på & väckte oss. Då skulle vi vara där för henne & trösta. Suck
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014