• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Lillsmurfan såg bilder när en kompis var på maskerad, dom var vindruvor :) hade satt fullt med ballonger på överkroppen, den ena lila och andra gröna och målat ansiktet i samma färg :) och en "kvist" genom håret

• EmilyMAndersson
    Heene skrev 2014-02-17 19:05:13 följande:
    vi ses också bara varannan vecka hela tiden ut. bor i stockholm.
    håller tummarna för att det är sista ggn vi ses nästa gång, för sen vill jag att liten ska ha tittat ut så jag slipper gå över tiden =P
    för mig gör det inget att vi inte ses varje vecka. känner ändå att jag bara går dit, berättar att jag mår bra, hon känner, klämmer och mäter magen,  sen så åker jag hem igen. tar typ 3 min.
    Ja hade det inte varit för att vi flyttat över halva landet så kanske det hade räckt med varannan vecka hos min ordinarie bm. Imorgon ska jag tydligen lämna urinprov för klamydia, blodprov för hiv m.m. och förra gången tog dom ny blodgruppering och satt och skrev in hela min journal.

Alla mvc litar bara på blodgruppering från sina egna labb och min bm som jag hade i Norrland hade jag haft från ungdomsmottagningstiden, vilket var 4 år, så hon visste sista gången jag hade testat mig för klamydia och att jag inte hade någon blodsmitta.  Så nu måste jag göra allting, två veckor före bf xD
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-17 18:55:09 följande:
    Låter mycket bättre med varje vecka, här i Halland är det varannan vecka som gäller. För mig blir det varannan vecka f.r.o.m. vecka 35.
    Jag bor också i Halland men går var 10:e dag sen ett par veckor tillbaka. För att få tider som passar så har jag varit i princip en gång i veckan nu :)
  • carina87
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-17 20:50:35 följande:
    Ja hade det inte varit för att vi flyttat över halva landet så kanske det hade räckt med varannan vecka hos min ordinarie bm. Imorgon ska jag tydligen lämna urinprov för klamydia, blodprov för hiv m.m. och förra gången tog dom ny blodgruppering och satt och skrev in hela min journal.

Alla mvc litar bara på blodgruppering från sina egna labb och min bm som jag hade i Norrland hade jag haft från ungdomsmottagningstiden, vilket var 4 år, så hon visste sista gången jag hade testat mig för klamydia och att jag inte hade någon blodsmitta.  Så nu måste jag göra allting, två veckor före bf xD
    Oj! Så sent. De där blodproverna gjorde jag i typ v. 13/15 nånting. Hur kommer det sig att ni gör dem så sent där du bor?
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2014-02-17 20:35:48 följande:
    Lillsmurfan såg bilder när en kompis var på maskerad, dom var vindruvor :) hade satt fullt med ballonger på överkroppen, den ena lila och andra gröna och målat ansiktet i samma färg :) och en "kvist" genom håret
    Haha, underbart! Tack för tips!
  • EmilyMAndersson
    carina87 skrev 2014-02-17 22:17:51 följande:
    Oj! Så sent. De där blodproverna gjorde jag i typ v. 13/15 nånting. Hur kommer det sig att ni gör dem så sent där du bor?

I Västernorrland behövde jag inte göra dom testerna för att dom är frivilliga där. Vet man att man inte har någon blodsmitta så är det inte nödvändigt, men eftersom att vi flyttade för två veckor sen så blir det denna kommunens regler som gäller och då är allt obligatoriskt :)
    Blodgrupperingen gjorde jag på inskrivningen, men som sagt så godkänner bara mvc sitt eget labb, så då måste jag ta om det här :)
  • majsa88

Herregud för denna lill killen i magen. Han har varit sjövild nu 3 timmar o inte ens vilat i 5 min. Hela magen blir upp o ner. Han har under flera veckor bara sparkat på vänster sidan, men nu är hela magen sne med en jätte kula på högersida som en klump o sparkas nu bara på höger sida. Men inte lugn 1 sek, han sparkar o har sig nästan som att han är jagad av getingar elle befinner sig i deras bo. Jag ska inte klaga, MEN när han rör sig på de viset så får jag så sååå ont typ i mellangården, anus o vagina.

Känns som att han sparkar med huvudet ner , så kraftigt o så smärtsamt att jag ligge i foster ställning o är nervös inför nästa tryck. Det är så smärtsamt o kraftfullt att jag hoppar till skriker och typ håller andan o halv trycker emot. Ett kraftigt tryck där I södra delen. Min man har t.om vaknat av att jag hoppar o skriker till.

Vill säga att detta händer nu endast när han är så vild, galet vild.

Ska det vara så här? Våga inte sova om han ska hålla på så här... har ni haft det så?

• Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-18 05:28:58 följande:

Herregud för denna lill killen i magen. Han har varit sjövild nu 3 timmar o inte ens vilat i 5 min. Hela magen blir upp o ner. Han har under flera veckor bara sparkat på vänster sidan, men nu är hela magen sne med en jätte kula på högersida som en klump o sparkas nu bara på höger sida. Men inte lugn 1 sek, han sparkar o har sig nästan som att han är jagad av getingar elle befinner sig i deras bo. Jag ska inte klaga, MEN när han rör sig på de viset så får jag så sååå ont typ i mellangården, anus o vagina.

Känns som att han sparkar med huvudet ner , så kraftigt o så smärtsamt att jag ligge i foster ställning o är nervös inför nästa tryck. Det är så smärtsamt o kraftfullt att jag hoppar till skriker och typ håller andan o halv trycker emot. Ett kraftigt tryck där I södra delen. Min man har t.om vaknat av att jag hoppar o skriker till.

Vill säga att detta händer nu endast när han är så vild, galet vild.

Ska det vara så här? Våga inte sova om han ska hålla på så här... har ni haft det så?

Det låter som bebisen i min mage - bortsett från att det händer varje dag. Har varit öm i magen i flera omgångar för att bebisen sparkar så hårt. Hela jag hoppar till vid vissa sparkar och för att inte tala om när det sticker till där nere. Fy sjutton!
  • Längtanefterlilladig

Igår kväll i duschen fick jag för mig att jag skulle försöka känna på min livmodertapp. Fråga mig inte varför.
    Men det gick ju inte att känna någonting för jag nådde inte. Så jag ropade på min man.
    Han visste inte vad han skulle känna efter så vi struntade i fler försök Flört.

Men iallfall. Efter pillandet så ömmade det lite grann, fast vi varit så försiktiga. Jag tänkte inte mer på det.
    Vi gick & la oss & somnade gott. Plötsligt vaknar jag av världens mensvärk. Jag brukar vara rätt tålig med mensvärk men detta var verkligen inte skönt. Magen var stenhård & värken låg som ett bälte över mage, höfter, ljumskar & ländrygg. Jag började intala mig själv att det inte var någon fara, det var normalt & jag andades lugnt.

Försökte vända mig om & se om det hjälpte att byta ställning, men det fortsatte bara. Vet inte hur länge då man knappt har någon tidsuppfattning mitt i natten i ett mörkt rum, men det pågick nog i 10 minuter minst.

Sen klingande det av & jag somnade för att senare vakna upp igen av samma sak.
    Nu på morgonen är det borta men jag är lite öm i nedre delen av magen.

Kan detta varit förvärkar tror ni?
    Om de känns SÅ mycket, hur f*n känns då värkar.....hua!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014