• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten

Jag har två par mammajeans från hm. Bästa plagget nååågonsin! Kanske aldrig slutar ha dem :) köpte de som inte har knapp och fake gylf. De är som stuprörsjeans som är avklippta upp till. Inga knöliga skarvar eller något! Köpte svarta och blå. Kommer nog köpa flera inför hösten. Spec de svarta.

Köpte en amnings bh med ( som min ubermamma till kompis snabbt informerade att jag kommer växa ur långt innan amning ;) men den är så skön! Bredare band, inga byglar, brett knäppe i ryggen. Toppen!

• anaconda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-18 23:12:19 följande:

Jag har två par mammajeans från hm. Bästa plagget nååågonsin! Kanske aldrig slutar ha dem :) köpte de som inte har knapp och fake gylf. De är som stuprörsjeans som är avklippta upp till. Inga knöliga skarvar eller något! Köpte svarta och blå. Kommer nog köpa flera inför hösten. Spec de svarta.

Köpte en amnings bh med ( som min ubermamma till kompis snabbt informerade att jag kommer växa ur långt innan amning ;) men den är så skön! Bredare band, inga byglar, brett knäppe i ryggen. Toppen!

Åh jag köpte ett par svarta typ lite trasiga och med en fake knapp tror dom kosta 399kr och sen ett par grå jeans 299kr hitta vanliga jeans olika färger för 199kr st och de är inte farligt pris tycker jag :) jag kör med amnings bh sedan en vecka tillbaxs och dom är så sköna, har alltid vart emot typ bh utan byglar samt "tyg bh" tycker att man får såna strut tuttar (alltid använt typ t-shirt bh) men ack vad fel jag haft! Amnings bh är de bästa som finns, sköna och ett jätte stöd för brösten även fast de inte finns bygel (har just nu 90D eller 90F) på dom kommer inte ihåg så även som stor bystad kan jag rekommendera dem bhn! Min mamma köpte dom på bonprix.se och inte så dyra! Ett tips bara!
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-18 21:55:05 följande:
    Har varit hos vänner över helgen.
    Så dåligt jag mår. Fast jag äter en macka i sängen innan jag går upp & tar det lugnt så kräker jag. På lunchen idag åt vi hamburgare. Precis när jag ätit upp vände det sig i magen & allt åkte upp igen. Fick kräka i en buske mitt inne i stan PINSAMT. Sen försökte jag få ner yoggi med kräkte upp det med. Åt lasange till kvällsmat & det fick jag behålla. Men nu börjar jag må illa igen.
    Testade en postafen i fredags men jag blev såååå yr & dåsig. Kände mig full. Är så förvånad att få extremt illamående. Alla andras symtom verkar försvinna medan mina tilltar. Jag har haft rysligt ont i magen i två dagar med. Men det var förstoppning & magkatarr. Nu är det borta. Jag är oerhört trött & orkeslös. Kanske inte så konstigt med bara ett mål mat/dag.

Lyckost! Fan vad jag är avundsjuk på dig, skulle jag också få spy så kunde jag i alla fall få lite lugn i kroppen och inte bara gå som ett nervvrak och oroa ihjäl mig för att bebisen inte längre lever!!!
    Hoppas, hoppas att jag har en bebis med ett pickande hjärta i min mage, är så jävla NOJIG!
    Jag kan inte äta nått för att det STÄNDIGT knyter sig imagen av ORO.

• anaconda

Gled även in på babyproffsen när jag shoppa och kolla lite vagn och säger bara OMG vilken djungel av sånt! Kommer få panik när vi väl ska köpa! Har dock ett krav och de är en emmaljunga! De hade redan kommit in år 2014 modeller och dom sålda inga 2013 alls nu! Haha här går de undan!

• Zobeideh

DÅ GÅR VI IN I VECKA 11 IDAG (10+0)

Första gången jag kommit så här långt i graviditet

• Victrix

Har följt och läst vad ni skriver, min oro börjar mildra sig lite eftersom det snart är fulla 12 veckor, 11+4 idag, och jag inte haft någon mer blödning sedan vecka 8.

Längtanefter..: jag har det som du med, spyr och är illamående, har kommit senaste knappa två veckorna nu, innan dess var jag inte illamående så trodde jag skulle slippa det. Idag spydde jag ner hela morgonpromenaden. Var fundersam varför jag får såhär när de säger stt symptomen ska avta runt slutet på första trimestern men efter att ha googlat så är det en del som drabbas av illamående hela graviditeten, så det är inget onormalt.

Gällande mammakläder så köpte jag också lite i helgen. Min mage har varit så svullen och byxorna klämt. Köpte ett par blå fake jeans på HM och ett par leggings. Superskönt att slippa trånga byxor, gillar inte det här med snodd i byxorna heller.

Ni som har blödningar, förstår er oro, men jag har (som jag skrivit tidigare) haft flera blödningar (klarrött blod, ibland med klumpar) och allt har varit bra på efterföljande vul, så försök tänka positivt för stress och oro är inte bra för den lille.

• Emaria

Tyvärr tror jag att det blev missfall för min del. Fick rejäl blödning med en massa levrat blod och blöder fortfarande lite. Sitter och väntar på att få ta blodprov... Rekommenderar inte MF på en långfärdsbuss...

• Prinsessan på ärten

Jag har min totalt 7:e illamående dag på snart 12 veckor. (11+2) har varit utspritt, en här två där.... men fyyyyy vilken dag detta är, värst hitentills

Har kräkts hela morgonen. Inte fått ner en bit mat. Har precis fått i mig 4 vingummi. De verkar få ligga kvar...

Respekt till alla er som haft/har varje dag illamående. Jag fattar inte hur ni står ut! Regelrätta hjältinnor är vad ni är :)

• Victrix
    Emaria skrev 2013-08-19 10:01:53 följande:

Tyvärr tror jag att det blev missfall för min del. Fick rejäl blödning med en massa levrat blod och blöder fortfarande lite. Sitter och väntar på att få ta blodprov... Rekommenderar inte MF på en långfärdsbuss...

Vad tråkigt att höra :(. Hoppas ändå att allt är bra, har hört flera historier där de blött jättemycket men ändå varit okej.
  • Prinsessan på ärten
    Emaria skrev 2013-08-19 10:01:53 följande:

Det kan ju vara en ofarlig blödning. Ta inte ut sorgen i förskott :( håller tummar att det går bra
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014