• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria
    Victrix skrev 2013-08-19 10:23:17 följande:
    Vad tråkigt att höra :(. Hoppas ändå att allt är bra, har hört flera historier där de blött jättemycket men ändå varit okej.
    Jo, har väl inte helt släppt det. Var och tog blodprov. De gör inget innan de vet hcg-nivån och får svar på det först på onsdag när de tar prov igen.
  • flowers

Ska på VUL igen och är sjukt nervös, mer orolig är jag eftersom jag inte har alla "typiska" graviditets symtom som ömma/svullna bröst och illamående.
    Vill bara att allt ska vara bra! 
    Kommer inte palla ett MA, det kommer döda mig...
    Hoppas, hoppas att allt är bra annars blir vi aldrig någonsin föräldrar!!!
    IVF är omöjligt, tål inte hormonerna man måste stoppa i sig...

• Längtanefterlilladig
    Emaria skrev 2013-08-19 10:01:53 följande:

Tyvärr tror jag att det blev missfall för min del. Fick rejäl blödning med en massa levrat blod och blöder fortfarande lite. Sitter och väntar på att få ta blodprov... Rekommenderar inte MF på en långfärdsbuss...

Håller tummarna för dig att allt ska vara bra & det var en ofarlig blödning. Jobbigt att behöva vänta så länge på provsvaret. Gjorde dem inget VUL?
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-08-18 22:35:45 följande:

Åh är så orolig. En vän i vecka 18 fick veta att bebisen hade trisomi 13 och 18. Så hon fick göra abort.

Vet inte om jag ska göra kub.. är orolig nu :(

Det är ju sånt man aldrig vet. Det finns inga garantier för någonting här i livet. Det är sorgligt när det händer men finns inget annat att göra. Om man inte gör KUB test så kommer det ju fram iallfall inom kort framtid. Genom KUB test får man reda på det & kan göra abort istället för att föda ett barn som inte kommer leva. Är inte så insatt i exakt vad trisomi är men antar att man inte kan leva med det eftersom hon gjorde abort?
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-08-18 23:39:52 följande:

Gled även in på babyproffsen när jag shoppa och kolla lite vagn och säger bara OMG vilken djungel av sånt! Kommer få panik när vi väl ska köpa! Har dock ett krav och de är en emmaljunga! De hade redan kommit in år 2014 modeller och dom sålda inga 2013 alls nu! Haha här går de undan!

Åh spännande att kolla barnvagn. Jaså de har redan börjat med 2014 års modeller?

Vi håller på att sälja med lilla bil & ska uppgradera den mot en combi. Anpassa bilen efter emmaljungas barnvagn
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-19 06:16:08 följande:

DÅ GÅR VI IN I VECKA 11 IDAG (10+0) smile2.gif

Första gången jag kommit så här långt i graviditet smile2.gif

Grattis

Jag gick är idag i 10+2
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-19 10:30:59 följande:

Ska på VUL igen och är sjukt nervös, mer orolig är jag eftersom jag inte har alla "typiska" graviditets symtom som ömma/svullna bröst och illamående.
    Vill bara att allt ska vara bra! 
    Kommer inte palla ett MA, det kommer döda mig...
    Hoppas, hoppas att allt är bra annars blir vi aldrig någonsin föräldrar!!!
    IVF är omöjligt, tål inte hormonerna man måste stoppa i sig...

Lycka till. Håller tummarna
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 10:39:13 följande:
    Åh spännande att kolla barnvagn. Jaså de har redan börjat med 2014 års modeller?

Vi håller på att sälja med lilla bil & ska uppgradera den mot en combi. Anpassa bilen efter emmaljungas barnvagn smile5.gif
    Helt sjukt att redan kolla barnvagn men man vill ju ha ett liter hum om vad de kommer kosta!

Tur att min man är biltokig :) vi har 4 bilar till oss två :) min man kör Saab 9-3 som är kombi sen har han en Volvo V70 som vi mer använder som extra bil och slit och släng bil, själv kör jag en BMW 318i och köpte mig en Chrysler (le baron) cab men dem är ju bara sommar bil! Kommer mest köra Saab sen när pyret kommer då jag inte har kombi då får min man köra V70 eller BMW :)
  • Emaria
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 10:35:18 följande:
    Håller tummarna för dig att allt ska vara bra & det var en ofarlig blödning. Jobbigt att behöva vänta så länge på provsvaret. Gjorde dem inget VUL?
    Näe, andra rutiner i det här landet... Kommer göra det på onsdag, beroende på vilket svar jag får. Har ju lite gett upp. Har ju inte haft kraftiga symptom men har inget problem med att öppna kylskåpet utan att tycka att det stinker och inte lika öm i brösten. Hunger-illamåendet är också borta.
  • Zobeideh

Håller oxå på att kolla bil :-P letar efter kombi. Va iväg igår och kolla men inga som faller mig i smaken. Känner att kombi är ett måste så vagnen kommer ner utan problem man ska ju även kunna handla och ha barnvagn med utan problem :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014