• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Emaria skrev 2013-08-19 10:57:05 följande:
    Näe, andra rutiner i det här landet... Kommer göra det på onsdag, beroende på vilket svar jag får. Har ju lite gett upp. Har ju inte haft kraftiga symptom men har inget problem med att öppna kylskåpet utan att tycka att det stinker och inte lika öm i brösten. Hunger-illamåendet är också borta.
    Men hade du kraftiga menssmärtor i samband med blödningen?

Visar HCG blodprov redan att det gått ner?

För gravtest kan ju vara positiva väldigt länge efter missfall.

Är det Norge du bor i?

Det är ju psykiskt jobbigt för kvinnan att inte veta om man har fått missfall eller inte. Väldigt konstigt att de inte tittar direkt tycker jag. Blir långa dagar för dig nu då?

Det där med symtomen kan ju verkligen komma & gå. Jag har inte heller problem att öppna kylen. Mina bröst är nästintill oömma & mensvärken har avtagit också.
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-08-19 10:46:07 följande:
    Helt sjukt att redan kolla barnvagn men man vill ju ha ett liter hum om vad de kommer kosta!

Tur att min man är biltokig :) vi har 4 bilar till oss två :) min man kör Saab 9-3 som är kombi sen har han en Volvo V70 som vi mer använder som extra bil och slit och släng bil, själv kör jag en BMW 318i och köpte mig en Chrysler (le baron) cab men dem är ju bara sommar bil! Kommer mest köra Saab sen när pyret kommer då jag inte har kombi då får min man köra V70 eller BMW :)
    Haha oj med bilar!Det är bara att välja & vraka. Vi kommer köpa en Volvo till 99,9 %.

Bra lastutrymme & bra benutrymme.

Vi är båda väldigt långa. Min bästa kompis har en Saab 93 kombi. Jag får alltid sitta med knäna upp i ansiktet när jag åker fram om hennes dotter sitter i baksätet = noll benutrymme (för långbenta).
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 11:02:56 följande:
    Haha oj med bilar!Det är bara att välja & vraka. Vi kommer köpa en Volvo till 99,9 %.

Bra lastutrymme & bra benutrymme.

Vi är båda väldigt långa. Min bästa kompis har en Saab 93 kombi. Jag får alltid sitta med knäna upp i ansiktet när jag åker fram om hennes dotter sitter i baksätet = noll benutrymme (för långbenta).
    Oj vad konstigt med benutrymme för jag är kort 160 och min man är lång plus alla hans kompisar och familj är långa och de är aldrig nåt problem när vi ska åka någonstans :) kanske beror på lite års modell och vad man har för paket i bilen! Eller ja jag vet inte :) Volvo är ju stora bilar så hoppas ni hittar en ni blir nöjda med :)
  • majsa88

Ne precis, man kan aldrig veta om man inte gör kub o fvp . Jaa, barnet skulle ha en liten chans att överleva om den skulle födas. Så hemskt :(

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 10:37:52 följande:
    Det är ju sånt man aldrig vet. Det finns inga garantier för någonting här i livet. Det är sorgligt när det händer men finns inget annat att göra. Om man inte gör KUB test så kommer det ju fram iallfall inom kort framtid. Genom KUB test får man reda på det & kan göra abort istället för att föda ett barn som inte kommer leva. Är inte så insatt i exakt vad trisomi är men antar att man inte kan leva med det eftersom hon gjorde abort?

• Victrix
    Emaria skrev 2013-08-19 10:28:42 följande:
    Jo, har väl inte helt släppt det. Var och tog blodprov. De gör inget innan de vet hcg-nivån och får svar på det först på onsdag när de tar prov igen.
    Usch för denna osäkerhet, hoppas på att hCG stigit som det ska och stt tiden går snabbt till onsdag.
  • Ziiah

Gick in i v13 (12+0) idag och oron är kvar.. Hur stor risk är det egentligen att bebis inte lever eller att det inte ens finns någon där inne efter 12 veckor egentligen? Jag har inte blött en enda gång.. Om bebisen dött, hur lång tid kan det ta innan den kommer ut? Jag har aldrig gått så här långt i en graviditet innan.. Förra gången fick jag mf i v9+4, det upptäcktes på vul. Jag har aldrig fått det bekräftat att jag har ett levande foster i mig då jag bara gjort ett vul/ul (förra graviditeten) och inga hjärtslag hittades.. Funderar på att göra ett privat ul, men pengarna måste finnas och sen vet jag inte om jag ens kommer få tid innan rul..

Men den största frågan, hur vanligt är det att man får reda på att man fått MA efter v13(12+)?

Vad ska jag göra..?

• Ziiah

Kan man få ett ul bara för att man är orolig? Jag kan knappt sova pga oro...

• Zobeideh

Ziiah: har samma oro som dig. Varje vul jag varit på har visat dåligt. Som sist såg dem då att min graviditet va död och dem visste inte hur länge den varit de. Visst att jag inte gick så länge. Men rädslan finns kvar. Jag tänker själv mycket på detta med MA. Och är livrädd för när jag har inskrivning att min BM inte hittar hjärtljuden för de e min vanliga tur. Jag har själv funderingar på privat ul men vet inte riktigt om jag vågar tar de steget :-/ e jag typ beredd på att förlora de jag har känns de som om jag gör ul.

• Zobeideh

Tyvärr får man inget ul för man e orolig så e de i alla fall här i Helsingborg :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014