• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Lovely90 skrev 2014-02-19 13:32:03 följande:
    Koppar spiral rekommenderade min BM för att slippa hormoner. Jag hade nämligen också problem med mina p-piller så hon rekommenderade det till mig.

Jag vågar inte ha en sån heller. Även om det inte är speciella hormoner så är det istället koppar i som kommer ut i kroppen och kan orsaka diverse biverkningar. Inte helt olika de som uppstår vid reaktion på hormonpreparat. Och kopparförgiftning är jag nästan ännu mer rädd för att få.
    Vi får helt enkelt försöka vara duktiga med kondomerna =)

Vi har iaf pratat lite smått om att när vi väl är klara med barn så finns möjligheten att A kan sterilisera sig. Men det är många år kvar till den dagen är här. Så vi får se hur det blir =)

• Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-02-19 11:55:19 följande:
    Åh stackars! Jag börjar också googla på nätterna när jag vaknar av något konstigt...ligger med mobilen under täcket så jag inte ska störa sambon.

Jag vet inte vad det kan vara men tycker det låter som värkar. Kan tänka mig att det kan kännas lite så..men som sagt så vet jag inte. Men tror def inte det är något du ska oroa dig över utan låter som vanliga värkar inför kommande förlossning.

Krya!
    Tack så mycket :)

Är säkert normalt och jag känner mig väl inte jätteorolig. Man väntar ju på varje litet tecken att det ska sättas igång nu. Är det samma i natt ringer jag förlossningen för råd.
  • EmilyMAndersson

Jag har en vän som gör det för 500:- istället för över 1000:- som de tar på salongerna, hon är elit fantastiskt duktig! Ibland har man tur.

Nej natten var inte rolig, men nu ska jag ligga i viloläge resten av dagen för imorgon flyttar vi :) kanske därför jag sovit dåligt också...

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-19 11:31:22 följande:
    Usch då!Låter inte som du haft en rolig natt. Hoppas det blir bättre nästa natt. Låter kul med att unna sig själv något. Önskar jag hade haft pengarna att unna mig något också, men får vara glad för det lilla

• EmilyMAndersson

Japp nu har man gått upp hela 20 kg xD dock låg sf måttet ännu längre under kurvan nu, men hon sa att eftersom att den ändå stigit lite så är det ingen fara. Har gått 38 hela veckor på fredag och sfmåttet låg på 33, är det verkligen så lågt? Jag tycker det är jättemånga som är mindre än mig hur långt ner på kurvan ligger dom på isf?!

Allt annat var bra, glukos, blodvärde, blodtryck, urin m.m. Känns jätteskönt!

• EmilyMAndersson

Haha min sambo skrattade åt mig och sa: jaha så du ska alltså sluta sminka dig nu då? Eller hur..

Hmm inte sminka ögonen iaf ;)

MagdalenaZ skrev 2014-02-19 13:53:58 följande:
    Hahaha! Jag fixade mina igår!! :) jätteskönt att få känna sig lite finare och dessutom slippa sminka sig :)

Inte helt lätt att ligga stilla , men jag somnade till och från så det gick ju snabbare än förväntat :) lycka till!!

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2014-02-19 14:14:37 följande:
    Magdalena jag har oxå haft en fruktansvärd halsbränna, men köpte omeprazol på Apoteket, man tar 1 tablett om dagen och för mig har det hjälpt jättebra! I natt vaknade jag av att jag fick springa o kräkas flera gånger. Fattade ingenting, tills jag kom på att jag hade glömt att ta tabletten igår kväll, så för mig har dom stoooor effekt.

Jag får prova omeprazol faktiskt, ibland kan jag knappt jobba :(

Idag skrev vi på papprena med faderskap och gemensam vårdnad.. och min sambo kan verkligen uttrycka sig klumpigt. När vi sitter där och skriver under så frågar han utredaren: "asså jag kan ju inte bekräfta att jag är pappan, det är väl bara hon som vet" .. jag som förstår vad han menar, försöker skratta bort det och säger till honom "du gör henne obekväm.." handläggaren vet typ inte vad hon ska säga.. och han fortsätter "ja, hur ska jag veta att barnet är mitt? Jag misstror inte henne, men det är ju bara hon som vet..." jag sitter där och skäms till max, för jag vet att vi har haft den här diskussionen innan där han menar att det är ett korkat system, varför ska någon från kommunen sitta och titta på när jag skriver på detta? Varför kan man inte ordna detta med e-leg egentligen? Varför gör inte gifta par såhär? Så jävla löjligt.. typ.. men han fick mig att framstå som värsta sl*mpan..

Jag sa det: jag trodde jag skulle bli kränkt av handläggaren men blev kränkt av min egna andra hälft...
  • Saltad
    MagdalenaZ skrev 2014-02-19 17:13:56 följande:

Jag får prova omeprazol faktiskt, ibland kan jag knappt jobba :(

Idag skrev vi på papprena med faderskap och gemensam vårdnad.. och min sambo kan verkligen uttrycka sig klumpigt. När vi sitter där och skriver under så frågar han utredaren: "asså jag kan ju inte bekräfta att jag är pappan, det är väl bara hon som vet" .. jag som förstår vad han menar, försöker skratta bort det och säger till honom "du gör henne obekväm.." handläggaren vet typ inte vad hon ska säga.. och han fortsätter "ja, hur ska jag veta att barnet är mitt? Jag misstror inte henne, men det är ju bara hon som vet..." jag sitter där och skäms till max, för jag vet att vi har haft den här diskussionen innan där han menar att det är ett korkat system, varför ska någon från kommunen sitta och titta på när jag skriver på detta? Varför kan man inte ordna detta med e-leg egentligen? Varför gör inte gifta par såhär? Så jävla löjligt.. typ.. men han fick mig att framstå som värsta sl*mpan..
    Jag sa det: jag trodde jag skulle bli kränkt av handläggaren men blev kränkt av min egna andra hälft...
    Ähh.. du får se det som att hon säkert har hört det skämtas om det mesta där inne, och även en och annan som varit ärlig kanske..? ;)
    Gravidhormoner påverkar mycket - det är klart att din sambo inte menade att du skulle ta åt dig på något vis! Han försökte vara rolig. Steg 1 till "pappahumor" kanske? ;)
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 16:54:40 följande:
    Japp nu har man gått upp hela 20 kg xD dock låg sf måttet ännu längre under kurvan nu, men hon sa att eftersom att den ändå stigit lite så är det ingen fara. Har gått 38 hela veckor på fredag och sfmåttet låg på 33, är det verkligen så lågt? Jag tycker det är jättemånga som är mindre än mig hur långt ner på kurvan ligger dom på isf?! Allt annat var bra, glukos, blodvärde, blodtryck, urin m.m. Känns jätteskönt!

Står att normalt SF mått vecka 37 är 32-37 cm. Men man ska ju jämföra med sin egna kurva. Tror det är normalt att kurvan planar ut mot slutet. Jag hade börjat gå neråt lite sista kollen jag var på. Men bara 1 cm i skillnad mot om det hade varit normalt. Det är svårt att mäta med. Beror på hur noga BM är, hur man ligger osv
  • Saltad

Nu har jag gått hem från jobbet för sista gången! Klarade mig till parkeringen innan tårarna bara sprutade! Fick sitta i bilen och lugna ner mig innan jag kunde köra hem.

Fick jättesöta presenter från olika föräldrar och härliga teckningar från flera av "mina" barn. Kommer att sakna dem till tusen!

Blev lite känslosam redan när vi nattade för vilan då jag tänkte "Åhhh.. nu är det sista gången jag lägger -----!"
    Men annars så höll jag allt tillbaka och kände mig bara väldigt glad hela dagen. Jag ska ju gå hem av en bra anledning! :))

• majsa88

Får någon av er lite tryck mot ändtarmen? När han rör dig eller att Jag ibland rör mig så kommer de ett tryck på ändtarmen.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014