• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Jessies1989 skrev 2013-08-19 17:17:44 följande:
    Kan ju sprida lite glädjande historier här inne... En liten solskenhistoria Gravid{#emotions_dlg.flower}Skrattande

Ringde min bm idag eftersom jag haft små blödningar. Har även haft lite ont. Jag frågade om hon kunde fixa ett tidigt ultraljud men då sa hon att det skulle dröja och hon rekommenderade mig att åka till gynakuten.
    Sagt & gjort, åkte jag dit. Chockad och tom. Sist jag var där fick jag ju liksom missfall så det kändes Hemskt att behöva vara där igen...

MEN läkaren hittade en liten mini-bebis som rörde sig. Glömde helt bort att fråga om hon hittade hjärtljud? Men hon sa att den rörde sig så då kanske det är självklart att hjärtat också måste slå? (Kanske världens dumaste fråga men jag vet inte...)

SÅ, det kan ju faktiskt gå bra efter lite blod :)

Försök att ta det lugnt & ta inte ut något i förskott! Händer det värsta så får man ta det Då. Njut och lev här & Nu.

Stor styrkekram till er ALLA {#emotions_dlg.flower} 
    Tack tack! Ibland är det så roligt att höra sådana historier :D
  • flowers
    Jessies1989 skrev 2013-08-19 17:17:44 följande:
    Kan ju sprida lite glädjande historier här inne... En liten solskenhistoria Gravid{#emotions_dlg.flower}Skrattande

Ringde min bm idag eftersom jag haft små blödningar. Har även haft lite ont. Jag frågade om hon kunde fixa ett tidigt ultraljud men då sa hon att det skulle dröja och hon rekommenderade mig att åka till gynakuten.
    Sagt & gjort, åkte jag dit. Chockad och tom. Sist jag var där fick jag ju liksom missfall så det kändes Hemskt att behöva vara där igen...

MEN läkaren hittade en liten mini-bebis som rörde sig. Glömde helt bort att fråga om hon hittade hjärtljud? Men hon sa att den rörde sig så då kanske det är självklart att hjärtat också måste slå? (Kanske världens dumaste fråga men jag vet inte...)

SÅ, det kan ju faktiskt gå bra efter lite blod :)

Försök att ta det lugnt & ta inte ut något i förskott! Händer det värsta så får man ta det Då. Njut och lev här & Nu.

Stor styrkekram till er ALLA {#emotions_dlg.flower} 

Så underbart! Hoppas jag också får den känslan och får lite ro i min själ, vill veta att allt är bra.
    Tyvärr har jag jätte svårt att ta det lugnt och tänka att ja, ja det här får gå som det går.
    Dels rädsla av ett tidigare MA och sen eftersom jag inte känner av några symtom, känner mig INTE alls GRAVID.
    Nu struntar jag i om jag har symtom eller ej, huvudsaken är att bebis lever.
    Livrädd för att gå på undersökning.
    Skulle vara gnutta lugnare om jag spydde och hade mig som vissa gör.           

• Saltad

Nu vet de på jobbet att jag är gravid i alla fall. Ganska skönt samtidigt som jag gärna hade väntat lite längre egentligen. Men men - så blir det när man är svullen som sjutton och måste småäta konstant för att hålla illamåendet borta. :)

• Zobeideh

Måste fråga :) e de någon som har ett namn bestämt till antingen om ni får pojke eller flicka?

Jag har haft pojknamn ända sen 3 år tillbaka. Blir de en pojke blir de en liten Lias flicknamn har jag inget :(

• Prinsessan på ärten
    Zobeideh skrev 2013-08-19 20:01:06 följande:

Måste fråga :) e de någon som har ett namn bestämt till antingen om ni får pojke eller flicka?

Jag har haft pojknamn ända sen 3 år tillbaka. Blir de en pojke blir de en liten Lias flicknamn har jag inget :(

Jag har mina klara :) sedan flera år!

Flora och Alexander, sen mellannamn från båda familjerna. Det ända vi inte är överens om är efternamnet, är inte gifta och mitt namn är MYCKET finare :)
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-19 20:01:06 följande:

Vi har ett flick namn bara men killnamn är jätte svårt så hoppas de blir en tjej :)
  • Zobeideh

Gud va fina :)

Efternamnet kör vi efter sambon. Vi e inte heller gifta men jag heter Farazdaghi och sambon heter Nordquist. Så tycker de känns bäst för barnet att få svenska namn :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014