• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Vi har lite olika förslag;

Tjejnamn; Saga, Selma, Svea, Signe, Vera, Liv, Alice.

Killnamn; Valte, Sander.

Killnamn är nästan omöjliga tycker vi.

Tjejnamn är enklare.

• Nyfniken83

Vi har namn klara.. Ett persiskt (mannen e från Iran) och ett svenskt.. Vi gifter oss innan bebisens ankomst så vi kommer heta samma allihopa. Mys!! Åhhhhh längtar tills onsdag morgon när vi ska göra vul. Hoppas allt ser bra ut. Igår bestämde vi vagn också.

• Prinsessan på ärten

Själv längtar jag till nästa måndag. Kub UL och är då förbi vecka 12... Känns som om vi får bra svar då kommer jag kunna vara lugn sen. :) har googlat v13 ul-bilder och ser fram emot vad vi ska få se.

Har ingen smärta och inget blod så oroar mig inte så mycket för mf längre men vi får väl se. Ska bli fantastiskt att få se hen iallafall,

( har även spytt hela dagen idag så nog är jag gravid alltid :)

• anaconda
    anaconda skrev 2013-08-19 20:04:50 följande:
    Vi har ett flick namn bara men killnamn är jätte svårt så hoppas de blir en tjej :)
    Glömde skriva namnet :) vi tänkte om de blir en flicka så ska hon heta Izabella, och killnamn är vi inte helt säkra på eller vi har inte tänkt alls på killnamn vi får ta de när vi vet efter ul 17 oktober :)
  • Zobeideh

Gud va fint och så blir det de lilla speciella med ett z istället för s. Jätte fint ð??

• Natt

Har vvarit på ul idag ? Så underbart men ändå så overkligt verkligt. Det BOR en 12 cm stor bebis i min mage!! Sambon var fascinerad. Först låg den bara stilla men sen fick vi den att röra sig genom att peta lite och hosta. Så underbart! Nu vet bägges familjer och det hänger 6 bilder på kylskåpet ?

• Ziiah

Har lite namnförslag, jag och killen.. Tjejnamnen är: Alicia, Thilde, Jamie eller Neah. Killnamnen är: Hugo, Alexander, Jamie, James och jag gillar också Elliot. Inget bestämt, och det kan hända att fler namn läggs till i listan. Vi kommer nog inte ge barnet ett namn förrän den kommit ut och vi mer kan se vad den passar i för namn :)

Men det känns ganska långt borta i drömmarna ändå... Jag ringde BM förut som sa att jag skulle dricka varm mjölk nu på kvällen och ta två alvedon så jag blir lite dåsig så kanske jag får sova bra i natt. Sedan skulle hon ringa gyn imorgon och försöka tjata in mig på ett ul. Efter samtalet höll jag på att bryta ihop då jag blev ännu räddare för att få ett negativt besked på ul om jag får göra ett... Killen fick ligga och krama om mig ett tag och torka tårarna. Jag som inte ens har haft någon blödning alls, känner verkligen med er som också haft blödningar..! Kan inte ens föreställa mig oron och att inte få veta.. När jag blödde i förra graviditeten fick jag iaf göra ett vul direkt.

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-19 20:56:48 följande:

Gud va fint och så blir det de lilla speciella med ett z istället för s. Jätte fint smile2.gif ð??

Ja precis vi har z på slutet oxå i efternamnet därför tyckte vi Izabella med z passade bättre :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014