• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Zobeideh: Usch vad jobbigt.. Det är ju så att man kan gå och vara orolig och tänka det värsta, men man gör ju det för att man samtidigt tänker att man är gravid.. Kommer man in och får göra ett ul som visar att det inte finns något levande foster så tas ju även graviditeten ifrån en... Men jag vet egentligen inte vad som är värst/bäst, att man är så otroligt orolig en längre tid eller att få det bekräftat och börja bearbeta det ordentligt.
    Jag ska ringa bm sen kl 13 och se vad hon har att säga, om hon på något sätt kan lugna mig och fixa en tid för att lyssna på hjärtljuden. Sen får vi se om jag kanske ringer till privatkliniken här i skövde imorgon..

Jag tänker ju att det räcker med att få ett ul nu, och om det ser bra ut vänta till RUL, men jag vet lite i bakhuvudet att oron fortfarande kommer finnas kvar och att jag kanske kommer vilja göra ännu ett ul innan rul. Jag får väl kanske vänta och se om jag börjar blöda eller något och annars göra rul och då få veta hur det ligger till.

Mina tankar skiftar mellan att jag inte har något foster alls i mig till att det kanske är tvillingar (då vi har det i släkten). Båda gör mig orolig men det första alternativet är såklart värst.

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-08-19 11:54:50 följande:

Gick in i v13 (12+0) idag och oron är kvar.. Hur stor risk är det egentligen att bebis inte lever eller att det inte ens finns någon där inne efter 12 veckor egentligen? Jag har inte blött en enda gång.. Om bebisen dött, hur lång tid kan det ta innan den kommer ut? Jag har aldrig gått så här långt i en graviditet innan.. Förra gången fick jag mf i v9+4, det upptäcktes på vul. Jag har aldrig fått det bekräftat att jag har ett levande foster i mig då jag bara gjort ett vul/ul (förra graviditeten) och inga hjärtslag hittades.. Funderar på att göra ett privat ul, men pengarna måste finnas och sen vet jag inte om jag ens kommer få tid innan rul..

Men den största frågan, hur vanligt är det att man får reda på att man fått MA efter v13(12+)?

Vad ska jag göra..?

Man tycker ju att MVC borde kunna ordna med ett ultraljud om du är orolig. Ring & säg som jag sa att du har mycket ont i magen & är väldigt väldigt orolig. Jag vet inte alls hur vanligt eller ovanligt det är med MA i dem veckorna. Jag skulle råda dig att ringa MVC. Stå på dig bara & va inte rädd för att berätta fullt ut om din oro & att du inte kan sova.

Kram
  • MagdalenaZ
    Emaria skrev 2013-08-19 10:01:53 följande:
    Tyvärr tror jag att det blev missfall för min del. Fick rejäl blödning med en massa levrat blod och blöder fortfarande lite. Sitter och väntar på att få ta blodprov... Rekommenderar inte MF på en långfärdsbuss...

Ta inte ut sorgen i förskott!
    Jag har också blött (två gången denna graviditet).. men de visade sig vara helt okej..
    Kan vara vanligt med blödningar!
    Kolla upp det, be dom göra ett UL!
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-08-19 10:46:07 följande:
    Helt sjukt att redan kolla barnvagn men man vill ju ha ett liter hum om vad de kommer kosta!

Tur att min man är biltokig :) vi har 4 bilar till oss två :) min man kör Saab 9-3 som är kombi sen har han en Volvo V70 som vi mer använder som extra bil och slit och släng bil, själv kör jag en BMW 318i och köpte mig en Chrysler (le baron) cab men dem är ju bara sommar bil! Kommer mest köra Saab sen när pyret kommer då jag inte har kombi då får min man köra V70 eller BMW :)

Haha samma här!
    Fast ni har lite bättre varianter än oss (älskar BMW, medan mannen inte tål dem).. Vi har kört runt i en VW Polo (extremt billig i drift) , men nu har min kära sambo köpt VW Passat combi.. :)
  • MagdalenaZ

Jag vill bara säga till oss alla oroliga själar, STÅ på er.. BM har en tendens att avfärda och vissa kan till och med snäsa åt en.. Sen finns det givetvis de BM som är de trevligaste personer man  kan stöta på...

Jag vet att det är svårt att "lugna ner sig" bara för att någon säger; "Du behöver inte vara orolig"

Jag måste faktiskt erkänna att jag känner ett större lugn av att bara veta att jag inte är ensam med denna oro, symptom och blödningar.
    Så tack till er alla som stöttar och tack till er alla som delar med sig!
    Då jag endast har en sambo och en pappa att prata så här intima saker med, så kan ni förstå vilken förståelse man fått och hur NICE det är att bara få skriva av sig här Glad

STYRKEKRAMAR TILL ER ALLA! Hjärta

• anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-08-19 13:11:45 följande:

Haha samma här!
    Fast ni har lite bättre varianter än oss (älskar BMW, medan mannen inte tål dem).. Vi har kört runt i en VW Polo (extremt billig i drift) , men nu har min kära sambo köpt VW Passat combi.. :)
    Jag älskar min bil, skulle aldrig sälja den! Bästa köp någonsin, skön och köra, jävligt bra väghållning och man sitter as bra i den! Jag åker ca 17 mil varje dag t/r till jobbet så jag vet vad jag pratar om :) har även ägt en Mazda 323 och en s40 och inget slår BMW :) har dock bra utrymme i bagage luckan oxå, man får in en rullstol plus lite shopping, notera då att jag ej har kombi utan en sedan :) hihi min BMW kostar inte så mycket den drar 0,5-0,6 sen 420kr hel försäkring skatt 2100kr
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-08-19 13:33:37 följande:
    Jag älskar min bil, skulle aldrig sälja den! Bästa köp någonsin, skön och köra, jävligt bra väghållning och man sitter as bra i den! Jag åker ca 17 mil varje dag t/r till jobbet så jag vet vad jag pratar om :) har även ägt en Mazda 323 och en s40 och inget slår BMW :) har dock bra utrymme i bagage luckan oxå, man får in en rullstol plus lite shopping, notera då att jag ej har kombi utan en sedan :) hihi min BMW kostar inte så mycket den drar 0,5-0,6 sen 420kr hel försäkring skatt 2100kr

Jag håller med dig.. har haft en 318 så jag vet precis vad du pratar om! ;) min favoritbil !
    Men tyvärr så är det sambon som är mekaniker, så han väljer vad han ska reparera!
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-08-19 14:44:13 följande:

Jag håller med dig.. har haft en 318 så jag vet precis vad du pratar om! ;) min favoritbil !
    Men tyvärr så är det sambon som är mekaniker, så han väljer vad han ska reparera!
    Haha jaa min man är oxå mekaniker dock behöver han aldrig laga min bil eftersom de är en BMW så går den aldrig sönder vilket oxå är jätte bra med just BMW, hihi!
  • asan25
    Victrix skrev 2013-08-19 09:50:15 följande:
    Har följt och läst vad ni skriver, min oro börjar mildra sig lite eftersom det snart är fulla 12 veckor, 11+4 idag, och jag inte haft någon mer blödning sedan vecka 8.

Längtanefter..: jag har det som du med, spyr och är illamående, har kommit senaste knappa två veckorna nu, innan dess var jag inte illamående så trodde jag skulle slippa det. Idag spydde jag ner hela morgonpromenaden. Var fundersam varför jag får såhär när de säger stt symptomen ska avta runt slutet på första trimestern men efter att ha googlat så är det en del som drabbas av illamående hela graviditeten, så det är inget onormalt.

Gällande mammakläder så köpte jag också lite i helgen. Min mage har varit så svullen och byxorna klämt. Köpte ett par blå fake jeans på HM och ett par leggings. Superskönt att slippa trånga byxor, gillar inte det här med snodd i byxorna heller.

Ni som har blödningar, förstår er oro, men jag har (som jag skrivit tidigare) haft flera blödningar (klarrött blod, ibland med klumpar) och allt har varit bra på efterföljande vul, så försök tänka positivt för stress och oro är inte bra för den lille.
    Vi är precis lika långt gångna och även jag börjar släppa min oro. Är enligt min uträckning 11+4 idag och enligt BMs uträkning 11+6 idag.
    Även om INGET är säkert så känns det lättare och lättare för varje dag. Nästa stora milstolpe är nästa onsdag den 28/8 då vi ska på UL och KUB.
    Mina symptom är trötthet, lite ömma bröst, huvudvärk, humörsvängningar och så kissar jag rätt ofta (dvs samma symptom hela tiden)
    Jag har köpte mammabyxor och tights på HM samt en massa klänningar på loppisar så nu ska jag väl klara mig ett tag.

Har semester fortfarande men börjar jobba på onsdag och även sambon börjar då. Han jobbar på annan ort och är borta 7 nätter och hemma 5 nätter så det blir ju spännande att se hur det kommer gå efter en lång och skön semester tillsammans. Just nu ska det bli skönt men det är nog bara mitt humör som tycker det Flört.

Kram till alla!
  • Vicktess

Måste tyvärr hoppa av denna tråden då jag fick missfall i helgen. Andra missfallet denna sommar och det suger. Men det känns ändå inte lika jobbigt denna gång, då jag misstänkte redan från vecka 7 då jag började blöda att något var på tok. Men man hoppas ju såklart på det bästa! 
    Lycka till nu allihopa och njut av att de flesta snart kommit över den magiska gränsen 12 veckor :) 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014