• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Vicktess skrev 2013-08-19 15:25:14 följande:
    Måste tyvärr hoppa av denna tråden då jag fick missfall i helgen. Andra missfallet denna sommar och det suger. Men det känns ändå inte lika jobbigt denna gång, då jag misstänkte redan från vecka 7 då jag började blöda att något var på tok. Men man hoppas ju såklart på det bästa! 
    Lycka till nu allihopa och njut av att de flesta snart kommit över den magiska gränsen 12 veckor :) 

Neeeeej, beklagar. Gråter
    Fy vad jobbigt massa styrkekramar och hopps du finner mod till att orka gå igenom det här... Hjärta

• Prinsessan på ärten

Måste tyvärr hoppa av denna tråden då jag fick missfall i helgen. Andra missfallet denna sommar och det suger. Men det känns ändå inte lika jobbigt denna gång, då jag misstänkte redan från vecka 7 då jag började blöda att något var på tok. Men man hoppas ju såklart på det bästa! 
    Lycka till nu allihopa och njut av att de flesta snart kommit över den magiska gränsen 12 veckor :) 

Nej vad tråkigt. Fint att du tar det bra iallafall. Hoppas ni försöker snart igen
  • asan25

Nej vad trist. Massa styrkekramar till er!
  • lele79

Jag var på inskrivning idag, är i vecka 10. Barnmorskan hittade hjärtljudet, helt fantastiskt och stillade mycket av oron. Be om det om ni har möjlighet.

• flowers
    lele79 skrev 2013-08-19 16:11:06 följande:
    Jag var på inskrivning idag, är i vecka 10. Barnmorskan hittade hjärtljudet, helt fantastiskt och stillade mycket av oron. Be om det om ni har möjlighet.

Är du i vecka 10+ eller 9+? 
    Grattis nu kan du vara lugnare...
    Hoppas jag också får nått tecken på att allt är bra imorgon!
    Är sjukt orolig och nojig, får inte i mig någon mat för att oron kväver mig.
    Så jävla rädd över att få ett neg. besked.

• Zobeideh

Lele79: va härligt att höra :) stort grattis! va de lätt för BM att hitta hjärtljuden? :)

• lele79
    flowers skrev 2013-08-19 16:16:19 följande:
    Är du i vecka 10+ eller 9+? 

Grattis nu kan du vara lugnare...

Hoppas jag också får nått tecken på att allt är bra imorgon!

Är sjukt orolig och nojig, får inte i mig någon mat för att oron kväver mig.

Så jävla rädd över att få ett neg. besked.

9+5 idag
  • lele79
    Zobeideh skrev 2013-08-19 16:22:39 följande:
    Lele79: va härligt att höra :) stort grattis! va de lätt för BM att hitta hjärtljuden? :)

Hon letade inte så länge men redan innan sa hon att jag inte får bli orolig ifall vi inte lyckats hitta för det är väldigt tidigt. Det är en härlig känsla än om jag såg hjärtat slå i vecka 8 så vill man ändå ha det bekräftat.
  • Jessies1989
    Fy vad livet är orättvist. När du redan gått igenom ett denna sommar! Men massa stykekramar till DIG <3 Det blir er tur snart ska du se! 
  • Jessies1989

Kan ju sprida lite glädjande historier här inne... En liten solskenhistoria Gravid{#emotions_dlg.flower}Skrattande

Ringde min bm idag eftersom jag haft små blödningar. Har även haft lite ont. Jag frågade om hon kunde fixa ett tidigt ultraljud men då sa hon att det skulle dröja och hon rekommenderade mig att åka till gynakuten.
    Sagt & gjort, åkte jag dit. Chockad och tom. Sist jag var där fick jag ju liksom missfall så det kändes Hemskt att behöva vara där igen...

MEN läkaren hittade en liten mini-bebis som rörde sig. Glömde helt bort att fråga om hon hittade hjärtljud? Men hon sa att den rörde sig så då kanske det är självklart att hjärtat också måste slå? (Kanske världens dumaste fråga men jag vet inte...)

SÅ, det kan ju faktiskt gå bra efter lite blod :)

Försök att ta det lugnt & ta inte ut något i förskott! Händer det värsta så får man ta det Då. Njut och lev här & Nu.

Stor styrkekram till er ALLA {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014