• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Jag fick smita in på UL v 9 (8+3) då var bebisen 19.3 mm om jag minns rätt!
    Det fanns både ben och armar, rätt häftigt faktiskt!

• anaconda
    Natt skrev 2013-08-20 06:05:32 följande:

Går in i vecka 13 imorrn. smile1.gif
    Okej men då är inte bebis 12cm då är man i ca v 17, kolla upp igen så ingen lurar er!
  • Victrix

Hu, jag börjar bli pirrigt nervös för jag tänker att det här kanske faktiskt kommer gå vägen. På torsdag är det 12+0 och den mest osäkra perioden är över. Men jag vågar inte hoppas ändå känns det som. Dock är det bara att vänja sig vid att inte ha kontroll över allt och att vara orolig. Tänk när bebisarna är ute och upptäcker världen, så orolig man ska vara då, haha. Så kanske är detta en träning i att hantera oro.

• vickan75

Min är också 12 cm i v 12+1..hon mätte hela bäbisen på kub..ben oallt...det niandra beskriver är huvud -rumpa

• Längtanefterlilladig

Jag gjorde VUL vecka 8+5 då var bebben 1.83 cm & man såg tydligt armar, ben & huvud.

Gjorde VUL i torsdags 9+5 bebisen var 3 cm & den gjorde tydliga rörelser & sparkade ut med armar & ben.

Nu på torsdags är det dags för ett till VUL. Spännande att se hur stor den blivit då.

• Längtanefterlilladig
    vickan75 skrev 2013-08-20 10:18:09 följande:

Min är också 12 cm i v 12+1..hon mätte hela bäbisen på kub..ben oallt...det niandra beskriver är huvud -rumpa

Det förklarar saken
  • Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-08-20 10:11:04 följande:

Hu, jag börjar bli pirrigt nervös för jag tänker att det här kanske faktiskt kommer gå vägen. På torsdag är det 12+0 och den mest osäkra perioden är över. Men jag vågar inte hoppas ändå känns det som. Dock är det bara att vänja sig vid att inte ha kontroll över allt och att vara orolig. Tänk när bebisarna är ute och upptäcker världen, så orolig man ska vara då, haha. Så kanske är detta en träning i att hantera oro.

Tänkt den tanken också!

Spännande
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-08-20 08:00:32 följande:

Vi har varit i London hela helgen och kom hem nu i natt. Jag hade tänkt jobba idag men sen igår kväll har jag dragits med ett hemskt illamående och kan inte sluta kräkas. Så jag har sjukskrivit mig för första gången pga det. Det är verkligen värt det men fyfan ibland är det inte alls kul att vara gravid!

Stackare!Ibland är det inte roligt.

Ligger själv i sängen med både illamående OCH magkatarr. Livet kunde vara roligare just nu känner jag.
  • Idiiis91

Fick mycket att fundera på idag när jag var iväg till bm för frejasamtalet!

Sambon och jag får sätta oss ner och prata ihop oss om kubtestet..

Vet inte hur vi skall göra.

Någon som gjort det eller ska göra?

Jag är väldigt osäker på denna front och jag är mest orolig över vad som kommer sen efter kub om man gör de :/

Vet inte hur jag och sambon skulle Klara av situationen om det visar sig vara kromosomfel :/

• qwerty1234

Shit vilken morgon, så förbannat ont i magen så jag knappt kunde gå. Pallrade mig iväg till barnmorskan för inskrivning. Hennes misstanke var att det kunde vara ligamentssmärtor eller i värsta fall blindtarmen. Halleluja. Blev hänvisat till akuten men det har lugnat ner sig lite så jag ligger hemma och vilar istället så får vi se hur det utvecklar sig. Om inte annat har jag en läkartid imorgon.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014