• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon
    j3nnyy skrev 2014-02-24 11:11:30 följande:
    Idag har min sambo opererat bort en liten hudgrej, vi båda trodde det var en lite bedövning och sen klart. Men nu är han sjukskriven tills 10 mars, samma dag som vi har bf så hoppas bebin kommer lite innan nu när han ändå är hemma ;) fattar inte vad vi ska göra hemma här båda två när de inte finns sysslor till bara en person nu när jag vart hemma två månader haha, man blir ju inte super rik heller när ingen av oss jobbar.. Annars kan man ju alltid åka o kolla butiker o shoppa lite, men dom dyra vanorna har jag fått lägga lite åt sidan :p har ni några tips vad vi kan hitta på?
    Vi skaffade tivo och netflix förra veckan och är helt hooked på netflix. Började titta på House of Cards och nu står serierna på kö som vi ska se när vi är klara med den föregående :). Perfekt nu när jag är sjukskriven och blir mammaledig och för lata inomhusdagar.

Ja du...andra idéer...är sjukt dålig på det där....:) 
  • majsa88

Har aldrig köpt bh via nätet då jag alltid vill testa först hur de sitter, i.om att de är så stora. Kan man testa de hemma o sen lämna tillbaka ? Tack ska kolla :)

Emelie e skrev 2014-02-24 11:02:11 följande:
    Har samma problem, har E-kupa nu, men såg att minimundus har bra bh:ar och toppar till ett bra pris, ca 250 kr/styck..andra sidor med stor byst kostar runt 500 kr/st vilket är alldeles för mycket enligt mig. Men kolla den hemsidan, tror de hade upp till H iaf.

• majsa88

Åh jag älskar att kolla på serier. Favoriter är desperate houswifes, vänner, modern family, greys anatomi, big bang theory, breaking bad. O nu har jag kollat klart på allt o vill ha tips. Vet du någon bra som passar lite ihop med det jag har tittat på? Hatar fantasy och science fiction hehe :)

MiCorazon skrev 2014-02-24 11:15:17 följande:
    Vi skaffade tivo och netflix förra veckan och är helt hooked på netflix. Började titta på House of Cards och nu står serierna på kö som vi ska se när vi är klara med den föregående :). Perfekt nu när jag är sjukskriven och blir mammaledig och för lata inomhusdagar.

Ja du...andra idéer...är sjukt dålig på det där....:) 

• Saltad
    anaconda skrev 2014-02-24 10:48:56 följande:
    Vi fick en uppskattad vikt på ca 3080kg, flödet i navelsträngen va bra, måtten va bra så att de fortfarande är lite rörelser är väl normalt för just mig, läkaren idag sa att man får dricka dricka, äta godsaker mm då min bm sagt att jag ska dra ner på de så lyssnar nu på läkaren! Läkaren sa inget om veckor utan fråga bara vilken v jag va i och sa 36+3 så vet inte om dom titta direkt om de stämde! Skönt att komma hem för den här natten har varit hemsk! Nästa gång vill jag ha bebis med hem :)

Härligt att höra! :))) Hoppas nu att du slipper åka dit igen innan det är dags på riktigt!
  • Saltad

jag äter hela tiden nu! är konstant sugen och verkligen måste stoppa något i munnen! Blir galen på mig själv! Har redan lagt på mig alldeles för mycket i onödan, så varför fortsätter jag? Och nu är det verkligen extremt! Vaknar hungrig, äter frukost och sen fortsätter jag småäta till lunch som jag nyss smällt i mig - och nu är jag sugen på något igen?! Vad är det med mig!?! Började igår och det bara verkar fortsätta.. Suck!

• SEM
    anaconda skrev 2014-02-24 10:50:14 följande:
    Självklart inte 3080kg haha då har jag rekord graviditeten ingen kan slå!!! 3080 gram :)

HAHAHAHA du gjorde min dag! Herrejävlar ;)
  • j3nnyy
    majsa88 skrev 2014-02-24 11:34:26 följande:

Åh jag älskar att kolla på serier. Favoriter är desperate houswifes, vänner, modern family, greys anatomi, big bang theory, breaking bad. O nu har jag kollat klart på allt o vill ha tips. Vet du någon bra som passar lite ihop med det jag har tittat på? Hatar fantasy och science fiction hehe :)

Tipsar om pretty little liars!
  • Saltad
    majsa88 skrev 2014-02-24 11:34:26 följande:

Jag gillar typ samma serier som du! Har också kollat mycket på Elementary, Scandal, Private practice, Suits, White collar, Hart of dixie, The mentalist m.fl. Kanske något som faller dig i smaken?
  • majsa88

Vad handlat pretty littlr liars om?

Saltad, suits kollar jag på, är inte klar. Men vill kolla på något annat. Hmm vet inte vad de handlar om, ska kolla upp de haha tack :)

• majsa88

Göteborgs tjejer. Jag hade gärna velat ses på en vardag. nu på Tis, ons eller tors kl 18.00. I värsta fall o om det blir svårt på vardag, vad sägs om lördag kl 15?

ju fler desto bättre, så säg till vilken dag o tid som blir bäst så spikat vi in det.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014