• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg

Nu har vi varit o vänt bebis. Gick som en dans. Var varken obehagligt eller gjorde ont. Den väger 2800g.

En fundering jag fick när jag åkte hem..läkaren kände att tappen bara var 1cm o att hon lätt fick in ett finger. Betyder det att jag är "öppen"? Eller vad betyder det att hon fick in ett finger?

• carina87

En fråga...

Det har varit blött i trosorna ett par dagar. Jag har inte kollat hur blött, hur ofta etc. Bara att. Frågan är: svett eller vatten?

Upplever inte att jag går runt och stinker hav, men jag vet inte hur starkt det ska lukta heller och jag trycker sällan ner näsan i trosorna :P

Någon som har en kvalificerad gissning? :)

• Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2014-02-24 11:34:26 följande:

Åh jag älskar att kolla på serier. Favoriter är desperate houswifes, vänner, modern family, greys anatomi, big bang theory, breaking bad. O nu har jag kollat klart på allt o vill ha tips. Vet du någon bra som passar lite ihop med det jag har tittat på? Hatar fantasy och science fiction hehe :)

Tips på netflix.

Call the midwife

Orange is the new black

The tudors

Better of Ted

Drop dead diva

Suits

The borgias

New girl

Glee

:) har sparat house of cards och ska se med sambon senare :)
  • LillsmurfanLisa
    carina87 skrev 2014-02-24 13:49:35 följande:
    En fråga...
    Det har varit blött i trosorna ett par dagar. Jag har inte kollat hur blött, hur ofta etc. Bara att. Frågan är: svett eller vatten?
    Upplever inte att jag går runt och stinker hav, men jag vet inte hur starkt det ska lukta heller och jag trycker sällan ner näsan i trosorna :P

Om du har bindor hemma kan du alltid testa att ha en sån och kola hur "full" den blir. Min bästa kompis sa att när hennes vatten gick så luktade det blöt hund och gick inte att ta miste på men det varierar väl, som allt annat. 

Det kan ju vara rikliga flytningar (vilket inte är konstigt såhär i slutet av grav, som jag har förstått det)
  • LillsmurfanLisa

En fråga: kudde till barnvagn/vagga - hur gör ni? 

Vi har bestämt oss för att ha (tunn) kudde till vårt barn i den bed side crib vi har köpt (alltså en mindre spjälsäng, som står vi sidan av sängen) samt troligtvis även i barnvagnen. Vi pratar alltså små, små kuddar här. Är det någon annan här som också ska köra på kudde? Vad har ni valt i så fall?

• Mia86gbg

En fråga...

Jag är alltid lite blöt, tror det är tunna flytningar.
  • Prinsessan på ärten

En fråga...

Jag har samma som du, oförklarligt fuktigt snarare än blött... Trosan blir liksom våt men det går inte igenom på byxorna så att säga.

Hoppar över bad och annat "infektions känsligt" och avvaktar. Det bildas ju nytt fostervatten hela tiden så OM det är det så tar det ju inte slut....

Bf på söndag så ger det lite mer tid, kanske ett par dagar, och ser om det kommer mer än det är idag. Ringer och kollar med förlossningen annars :)
  • EmilyMAndersson
    En fråga...

Jag har kört på trosskydd i flera veckor, för om vattnet "sipprar" så är det dessutom rosafärgat. Sen kan man hålla koll på om det skulle komma en liten blödning eller något annat. Då jag i stort sett bara äger svarta trosor och jag inte skulle märka ifall det bara kom lite av något :)
  • Längtanefterlilladig

1a

Mia86gbg skrev 2014-02-24 13:42:24 följande:
    Nu har vi varit o vänt bebis. Gick som en dans. Var varken obehagligt eller gjorde ont. Den väger 2800g. En fundering jag fick när jag åkte hem..läkaren kände att tappen bara var 1cm o att hon lätt fick in ett finger. Betyder det att jag är "öppen"? Eller vad betyder det att hon fick in ett finger?

Så skönt att det gick bra. Så nu är bebben åt rätt håll då? Borde ju betyda att din livmodertapp börjat mogna & göra sig redo för förlossningen den närmsta tiden. Men vet inte säkert.
  • Längtanefterlilladig
    Melt77 skrev 2014-02-19 04:36:03 följande:
    Jaha, tjejer! Här ligger jag och inte den minsta antydan till värkar. Visst, jag har täta sammandragningar och känner dom rejält men det gör inte ont för fem öre vilket det ju ska göra när det börjar sätta igång. 19 tim sedan dom började igångsättningen och jag har precis fått min näst sista dos cytotec. Trodde igångsättning skulle vara lite mer dramatik, att det skulle hända mer. Men det är mest bara väntan. Och så tar dom ctg varannan timme innan nästa dos i 30-45 min så då kan man ju inte ens gå omkring. Hmmm, lite långsamt är det. Men den som väntar på nåt gott.... Glöm inte ta med er nåt ätbart när ni ska in. Jag ligger här halv fem på morgonen och längtar efter friterade räkor med sötsur sås (!) Haha! Vidare rapportering kommer!

Hur har det gått?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014