• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk

Börjar bli lite smått nervös nu för ul imorgon... Fick för mig att alla symptom försvann imorse bara för att senare upptäcka att jag nästan spytt tre ggr här på jobbet

Kommer dock inte känna mig lugn förrän efter imorgon. Min arbetskamrat hade en skengraviditet för ett tag sedan och nu är jag nojig över att jag också har det. Löjligt jag vet men hjärnan och känslorna samarbetar inte så bra just nu!!

• Längtanefterlilladig
    biodynamisk skrev 2013-08-20 10:54:48 följande:

Börjar bli lite smått nervös nu för ul imorgon... Fick för mig att alla symptom försvann imorse bara för att senare upptäcka att jag nästan spytt tre ggr här på jobbet smile1.gif

Kommer dock inte känna mig lugn förrän efter imorgon. Min arbetskamrat hade en skengraviditet för ett tag sedan och nu är jag nojig över att jag också har det. Löjligt jag vet men hjärnan och känslorna samarbetar inte så bra just nu!!

Huvudet inbillar sig mycket. Det kommer gå superbra för dig.
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-08-20 10:53:13 följande:

Fick mycket att fundera på idag när jag var iväg till bm för frejasamtalet!

Sambon och jag får sätta oss ner och prata ihop oss om kubtestet..

Vet inte hur vi skall göra.

Någon som gjort det eller ska göra?

Jag är väldigt osäker på denna front och jag är mest orolig över vad som kommer sen efter kub om man gör de :/

Vet inte hur jag och sambon skulle Klara av situationen om det visar sig vara kromosomfel :/

Som jag skrivit här innan så är ju kromosomfel något man upptäcker förr eller senare. Jag kommer inte göra KUB test.

Jag väljer naturen ha sin gång.
  • Jessies1989
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-20 10:29:56 följande:
    Jag gjorde VUL vecka 8+5 då var bebben 1.83 cm & man såg tydligt armar, ben & huvud.

Gjorde VUL i torsdags 9+5 bebisen var 3 cm & den gjorde tydliga rörelser & sparkade ut med armar & ben.

Nu på torsdags är det dags för ett till VUL. Spännande att se hur stor den blivit då.
    Gjorde vul igår som visade en liten mini-bebis som simmade runt! SÅ mäktigt. Hade nästan rätt på dagen också... Är gravid i v 9+5 idag. 

Men en dum fråga... Om den rör sig (som läkarn sa hela tiden "jag ser att den rör sig") tickar hjärtat då? Glömde helt bort att fråga... 
  • Zobeideh

Härligt! :)
    Hade inte hjärtat tickat hade den nog inte rört sig och läkaren hade nog sagt de :)

• Längtanefterlilladig
    Jessies1989 skrev 2013-08-20 11:54:06 följande:
    Gjorde vul igår som visade en liten mini-bebis som simmade runt! SÅ mäktigt. Hade nästan rätt på dagen också... Är gravid i v 9+5 idag. 

Men en dum fråga... Om den rör sig (som läkarn sa hela tiden "jag ser att den rör sig") tickar hjärtat då? Glömde helt bort att fråga... 
    Grattis va roligt!

Ja klart hjärtat slår om den rör sig. Då lever den ju

Annars hade ju läkaren sagt att det var något fel.
  • Kärleksdröm

Vilken lycka för er :) Själv väldigt tidig nu men Bf i april nästa år :) Så glad :)

• anaconda

Jag har inga som helst symptomer kvar, har ju inte haft så många innan häller men allt är som borta sedan igår, nån mer som har så just nu? Är i 10+2 nu!!

• Zobeideh

Anaconda: här e de likadant symptomen e som bortblåst dem dyker upp när dem känner för de. Som imorse mådde jag skit men nu e de lugnt och jag känner inget mer än svullen mage :)

• anaconda

Men grejen är ju att jag knappt haft symptomer som ni flesta andra, aldrig mått illa, kräkts, yrsel, kissnödig, trötthet. Har haft lite molande värk bara typ! Så förvirrad bara

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014