• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

Två dagar på raken har jag haft hjärtklappning/dubbelslag och riktigt rejäla sådana då det känns som att hjärtat hoppar upp i halsen. Flera ggr per kväll har jag också som pirr/fjärilar i mitten av magen, där uppe precis under bröstkorgen.

Har någon av er känt nåt liknande senaste tiden?

v38
  • majsa88

Åååh va spännande. Vad roligt :) oj fullt på både mölndal o östra? Hoppas det blir ledigt o att du kan föda snart :))

EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 23:32:10 följande:
    bara 1,5... men livmodertappen var så gott som borta, hon sa när hon undersökte mig: och nu pillar jag på hans huvud xD

Ja precis före tabletterna började verka så kändes det som om att jag höll på att gå av på mitten och värre ska det bli :(

• Joma

Tack för alla svar å tips :) Jag får nog tänka över de här ändå, kanske lika bra å köpa ett tre-pack som man ändå kan ha sen efter förlossningen? Jag kanske går över två veckor å då har jag typ fem veckor kvar så de är ju inte värt att gå å ha ont så länge heller! De skär in i sidan också för alla kilo jag har gått upp så de är inte bekvämt alls :/ Ska dock prova att vika dem så länge tills jag får hem trosorna :)

Usch Emily nu skrämmer du mig :( Jag har sjuk förlossningsrädsla å har inte ens velat skaffa barn innan men nu under graviditeten har jag ändå känt mig ganska lugn konstigt nog.. Jag längtar ju så mycke efter honom iofs så kan ju va de. Har även läst olika böcker å kände mig ganska lugn men när du skriver så så börjar jag bli ordentligt rädd igen :/ Bra att du är ärlig dock! Bättre att man är förberedd än att man tror att de är en piss i nilen :p

• flowers

Tråkig nyhet.
    Efter förlossningen blir jag av med lill knytet.
    Tyvärr har jag och killen bråkat så pass att vi inte gemensamt kan ta hand om bebisen!
    Kanske får han ensam vårdnad, vad vet jag...
    Tårarna rinner ner för mina kinder...
    Orkar inget mer nu... kan ju alltid hoppas att det kan lösa sig OM det finns hopp!

• majsa88

Men gud vad tråkigt att höra. .varför kan inte du få ha vårdnaden?

flowers skrev 2014-02-26 00:47:09 följande:
    Tråkig nyhet.

Efter förlossningen blir jag av med lill knytet.

Tyvärr har jag och killen bråkat så pass att vi inte gemensamt kan ta hand om bebisen!

Kanske får han ensam vårdnad, vad vet jag...

Tårarna rinner ner för mina kinder...

Orkar inget mer nu... kan ju alltid hoppas att det kan lösa sig OM det finns hopp!

• flowers

Vill inte vara gravid längre, vill inte vara med om när dem tar barnet i från mig...
    Ska försöka döda barnet, men vet inte hur ännu.
    jag får inte det då jag har en dålig hälsa....
    Men nu mår jag dessutom dåligt psykiskt!

• Mortisfru83

Men Flowers, vad jobbigt! Finns ju inga ord... Beklagar verkligen. Det finns inget att göra eller? Har dom bara bestämt?? Fattar inte hur systemet fungerar.

• majsa88

Men vännen, tänk inte i de banorna. Tror du inte att du och din sambo kanske löser det o blir sams igen?

flowers skrev 2014-02-26 01:20:45 följande:
    Vill inte vara gravid längre, vill inte vara med om när dem tar barnet i från mig...

Ska försöka döda barnet, men vet inte hur ännu.

jag får inte det då jag har en dålig hälsa....

Men nu mår jag dessutom dåligt psykiskt!

• flowers

Nej han har dragit och svarar inte på sms eller i mobil!
    Nu ska jag försöka ta livet av mig och barnet, orkar inget mer...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014