• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • qwerty1234

Flowers, om socialtjänsten väljer att omhänderta ditt barn vid födseln med tvång så ska vården likväl omprövas. Du har all möjlighet att under denna tid visa din egen föräldraförmåga!

• zizuna

Oavsett om man har psykiska problem idagens läge samt ingen fast inkomst eller dålig hälsa så krävs det mycket mer än så att han ska få vårdnaden för det första kan man hävda att dem ska göra faderskapstest vilket tar sin tid sen kontakta bvc om råd så som tex familje rådgivning. Vägrar han dyka upp är allt minus för hans del. Men ingen rycker från dig ditt barn så länge du ej skriver som du gör här att du ska ta livet av dig och bebisen för då är det illa för din del. Han är ej ditt liv du måste vara starkare än så här för att leva för ditt barn skull kämpa och bevisa hur fel han har. När du får barnet så ammar du vad ska han göra han kan ej amma. Söker du hjälp till er som familj så står allt i papprerna då det väl blir vårdnadstvist.

Så ryck upp dig och börja tänka klart istället.

Ja han må va din stora kärlek din stöd ditt allt. Men nu är ditt barn detta handlar om dens framtid och hälsa i första hand. Ring imorgon till mvc akut och boka tid. Dem hjälper dig ska du se :)

• Hallonpaj88
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 23:32:10 följande:
    bara 1,5... men livmodertappen var så gott som borta, hon sa när hon undersökte mig: och nu pillar jag på hans huvud xD

Ja precis före tabletterna började verka så kändes det som om att jag höll på att gå av på mitten och värre ska det bli :(
    Jag var förra onsdagen öppen 1 cm och min livmodertapp är helt utplånad men mina värkar har avtagit. Hur gjorde du för att få igång dom? Tips tack!! Haha.
  • Hallonpaj88
    flowers skrev 2014-02-26 01:28:24 följande:

Nej han har dragit och svarar inte på sms eller i mobil!
    Nu ska jag försöka ta livet av mig och barnet, orkar inget mer...

Det ska mycket till innan de tar barnet från sina föräldrar, speciellt mamman. Vem har sagt att de ska ta barnet?

Har du någon du kan prata med? Nån kompis eller dina föräldrar? Låter som en otroligt jobbig situation men nu har du både dig själv och ditt barn att tänka på, ibland låter det som enklaste vägen att försvinna från jorden men saker löser sig alltid. Det sista socialtjänsten vill är att ta ifrån ett barn sina föräldrar. De försöker alltid lösa det till det bästa, till o med om någon av föräldern är knarkare.

Gör inget drastiskt! Vi finns här!

Kram
  • Lovely90

Kan eventuellt ha haft mina första ordentliga förvärkar inatt - om de kan sitta i ryggen? Vaknade två gånger av extrem smärta i ländryggen som strålade åt alla håll och kanter. Första gången kunde jag ligga kvar i sängen och det släppte efter en stund. Andra gången var jag tvungen att gå upp och gå lite för att det skulle släppa.

På riktigt, trodde aldrig att jag skulle bli glad över ryggont men det tändes ett litet hopp för att kanske inte gå över tiden. En vecka till BF idag och nu väntar jag på att smärtan skall komma tillbaka fler gånger så jag kan se om det är förvärkar eller om det bara är ryggont. Tidigare har jag ju haft mensvärk som suttit bara i magen och knappt gjort ont alls, har bara känt att det varit något. Så ja, nu skall jag försöka sova lite till och förhoppningsvis får jag lite mer ont sen :).

• cabrera

Brukar läsa lite i tråden då jag oxå ska ha barn i mars.. är de ingen som är orolig att flowers är allvarlig med att hon vill skada sig o sitt barn och att det inte är tomma hot? Såna där kommentarer skriver man inte bara sådär???

• MiCorazon

Majsa88: jag har likadana flytningar som du. Under hela grav har der varit mer vattnigt men nu är jag torrare och har nu endast så som du förklarar.

Har som mensvärk men inget i ont ryggen.

Man går ju och hoppas att det kan vara tecken på att förlossningen ska starta :D.

• MiCorazon

Flowers: kan inte du kontakta nån av oss i tråden så vi vet att du är ok? Blir jätteorolig för dig!!!! Du får inte skada dig själv och din bebis.

Min sambo är jurist. Vi kanske kan hjälpa dig med lite råd om vilka rättigheter du och ditt barn har.

Hann fråga honom lite snabbt nu innan han gick till jobbet och han sa att mamman är det viktigaste barnet har och att det krävs enormt mycket för att man ska ta barnet ifrån dig.

Det kommer lösa sig. Ta hand om dig och ditt barn och lova att inte göra något. Prata med din bm om hur ni kan lösa detta, vad du behöver göra.

Vi finns här om du vill prata och vi bryr oss.

• Längtanefterlilladig

Jag blir bestört av det du skriver Flowers. Snälla skriv här igen så vi kan hjälpa dig. Man är aldrig ensam, det finns alltid någon att prata med. Denna situationen går att reda upp, ge inte upp. Kram

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014