• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88
    flowers skrev 2014-02-26 01:28:24 följande:
    Nej han har dragit och svarar inte på sms eller i mobil!
    Nu ska jag försöka ta livet av mig och barnet, orkar inget mer...
    så har jag o min sambo oxo haft när vi bråkatde en gång då han drog. men han kom tillbax sen efter 40 min . din kanske behöver lite mer tid, några dagar kanske, testa med att ringa sen.
    låt inte ditt liv o barnets liv hänga på honom ! du är tillräckligt stark
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-25 10:28:03 följande:
    Testa avslappning- mindfullness. Testa en promenad. Testa värmekudde på axlarna. Testa att spänna dig & slappna av om vartannat. Jobbigt med huvudvärk. Kanske du har samma som jag. Jag gnisslar/biter ihop tänderna varje natt så utan bettskena får jag världens huvudvärk

Tack för tipsen! :)

Har tagit det väldigt lugnt idag, har vilat och haft pappa på besök en stund..

Sov två timmar med varm vetekudde över axlarna mitt på dagen också..

Har inte haft ont i huvudet under dagen sen, men nu när det är hög tid att sova kommer självklart huvudvärken tillbaka.. :(

Har varit väldigt lugnt i magen nu under kvällen också, har bara känt enstaka små buffar..

Hoppas att det ska vara mer action i magen imorgon!
  • majsa88

en liten äcklig fråga :  jag har allid varit rätt torr där nere. nästan aldrig några flytingar. men nu de enaste dagarna har jag varje gång jag gått på toa sett flytningar i trosan, nästan lika stor som en 1 krona o ibland som en 5 krona. flytningen är vit och fuktig, inte vattnig, lite lotion aktig.

har ni också det? började det också nyligen för er eller har ni haft det länge? plus i samma konstistens?

• ananas86
    qwerty1234 skrev 2014-02-25 15:02:08 följande:
    Jaha, där försvann det. Summan av kardemumman är att föda barn gör skitont men det är helt klart värt det. Igår föddes vår lilla tjej med dunder och brak!

Stort grattis till lilla tjejen! :)
  • ananas86
    tvetalan skrev 2014-02-25 17:10:11 följande:
    Ska vi skriva in "födda" i bf-tråden med datum, vikt och längd? Vad tycker ni?

Grattis quwerty till din bebis :) hoppas allt gick bra!

Tycker det låter som ett jättebra förslag! :)

Kan ju bli spännande nu när bebisarna börjar komma här i tråden! :)
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 23:02:19 följande:
    Fram till nu har det varit uthärdligt men fy fan nu gör det ont. Blev hemskickad med två morfintabletter, det är fullt både i Mölndal och på östra så dom behövde platserna... Mellan värkarna är det smärtfritt :)

Kämpa på! Fy, jobbigt att bli hemskickad!

Hoppas er bebis kommer inatt eller imorgon nu då! :)
  • ananas86
    flowers skrev 2014-02-26 01:28:24 följande:
    Nej han har dragit och svarar inte på sms eller i mobil!

Nu ska jag försöka ta livet av mig och barnet, orkar inget mer...

Stor kram till dig!

Men de kan väl inte bara ta ditt barn utan att du fått en chans att lösa situationen?

Hoppas verkligen det löser sig för er!
  • tvetalan

Hade ju flimmer framför ögonen och huvudvärk sedan 3 idag. Är på förlossningen nu med misstänkt havandeskapsförgiftning. Vet inte riktigt hur detta slutar men det är möjligt att jag kanske blir igångsatt...

• SEM
    majsa88 skrev 2014-02-26 02:02:51 följande:
    en liten äcklig fråga :  jag har allid varit rätt torr där nere. nästan aldrig några flytingar. men nu de enaste dagarna har jag varje gång jag gått på toa sett flytningar i trosan, nästan lika stor som en 1 krona o ibland som en 5 krona. flytningen är vit och fuktig, inte vattnig, lite lotion aktig.

har ni också det? började det också nyligen för er eller har ni haft det länge? plus i samma konstistens?

Inge farligt :) jag har haft det rätt länge under graviditeten
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014