• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Jag har nog en av de mysigaste och bästa barnmorskorna..! Hon ringde in till gyn åt mig idag och fixade tid för ul imorgon. Nervös som satan, men jag får bita ihop och dra dit. Bättre att få reda på hur allt ligger till än att gå och vara orolig.

Beställde i förra veckan två set med body, byxa och mössa till bebis som kom idag, mest för att det inte längre finns att köpa i affär och jag ville så gärna ha de oavsett när bebis kommer. blev lite mer verkligt, men vågar inte ta ut något förrän imorgon iaf..

• anaconda
    anniiiiiie skrev 2013-08-20 14:15:34 följande:

Anaconda hej vi verkar bo nära varann jag bor i Märsta:)

Åh vad roligt! Väntar du oxå ditt första barn mars 2014?
  • MagdalenaZ

Neeeeej!! Har en blödning IGEN.. den 3dje denna graviditet! nu har oron kommit igång igen :S

• Nellie91

Har fått en ljus hormon rand mot naveln och neråt. Får man d så tidigt? V 10 nu :)

Bifogar bild.

Man kanske inte ser så jättenoga. Ursäkta min vinkeln på magen haha ser inte så trevlig ut :p

• Zobeideh

Mätte min midja precis. Från förra veckan till ni har jag ökat med två cm här går de undan :-/ börjar undra om jag inte ska kolla så där inte ligger två st hehe

• qwerty1234

Dagen slutade med ett besök på gynakuten. Fick se bebisen på VUL för första gången, den såg ut att må finfint med ett pickande hjärta. Allt såg fint ut kring graviditeten, vilket jag kände mig rätt övertygad om redan innan. I och med att smärtan som kommer och går just då var hanterbar valde jag att åka hem istället för att sitta och vänta på stora akuten. Men, läkarna som jag träffade sa att en del av det jag berättade talade för att det skulle kunna vara njursten, någon här som haft det tidigare?

• anaconda
    flowers skrev 2013-08-20 08:10:09 följande:

Så inte många timmar kvar nu, är skit nojig, hoppas, hoppas att den lille ännu lever!
    Har haft otur fört när jag gjort återbesök på samma ställe!!!
    Fan, jädrans skit känner mig så ledsen, vill inte förlora det här och jag som INTE HAR NÅTT SYMTOM!.
    Skiter i att åka och lägger mig ner och dör av ångest....        

Hur har de gått? Gjort vul idag eller?
  • Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2013-08-20 16:32:42 följande:

Dagen slutade med ett besök på gynakuten. Fick se bebisen på VUL för första gången, den såg ut att må finfint med ett pickande hjärta. Allt såg fint ut kring graviditeten, vilket jag kände mig rätt övertygad om redan innan. I och med att smärtan som kommer och går just då var hanterbar valde jag att åka hem istället för att sitta och vänta på stora akuten. Men, läkarna som jag träffade sa att en del av det jag berättade talade för att det skulle kunna vara njursten, någon här som haft det tidigare?

Grattis va roligt. Dock inte så roligt med njursten. Det ska göra jävligt ont va jag vet.
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-08-20 14:15:37 följande:

Jag har nog en av de mysigaste och bästa barnmorskorna..! Hon ringde in till gyn åt mig idag och fixade tid för ul imorgon. Nervös som satan, men jag får bita ihop och dra dit. Bättre att få reda på hur allt ligger till än att gå och vara orolig.

Beställde i förra veckan två set med body, byxa och mössa till bebis som kom idag, mest för att det inte längre finns att köpa i affär och jag ville så gärna ha de oavsett när bebis kommer. blev lite mer verkligt, men vågar inte ta ut något förrän imorgon iaf..

Vilken bra barnmorska, det gör mycket.

Kommer få jätte bra på ultraljudet imorgon. Du bör ju se tydligt för du är i vecka 12 va?

Lycka till & hör av dig imorgon!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014