• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Skärgårdsmamman01

Hej allihop!

Nu börjar det närma sig BF för de flesta av er. När jag väntade mitt första barn hade jag massor av frågor och funderingar om allt från hur en förlossning känns/går till, vad man ska köpa innan barnet kommer, hur man ska klä den lilla i vinterväder etc. I november fick jag mitt andra barn och bestämde mig då för att starta en blogg där jag delar med mig av alla mina bäst tips och tricks, om min förlossning, om tiden efter, amning etc. Kika gärna in där och se om där finns något som ni kan ha nytta av eller inspireras av.

blogg.alltforforaldrar.se/skargardsmamman/

Lycka till med allt nu!

• qwerty1234

Ja, helt rätt! När det är dags att krysta ska man försöka hålla inne luften/kraften och inte skrika. Det är lättare sagt än gjort när det gör så himla ont.

• Heene
    zizuna skrev 2014-02-26 09:55:33 följande:
    Skicka iväg ett sms och ring efter ett tag för att se att allt är bra med henne. Och svarar hon ej tycker jag att du ska vända dig till polisen där hon bor och berätta denna historien som hon skrivit här. Det är våran skyldighet att se till att allt är okej med henne.

Jag har gjort mitt bästa nu och jag hoppas att hon mår bra. Polisen är kontaktad och dom kommer nog åka dit bara för att se hur hon mår. Hoppas jag iaf.
    Jag kommer också att hålla mig underrättad om hur det går så jag skriver här så fort jag vet ngt mer.

• tvetalan

Låg som sagt på förlossningen inatt. En kvinna skrek konstant (med små uppehåll) i ungefär 4 timmar. Jag blev livrädd. Fick verkligen ont i magen varje gång hon började skrika. Försökte somna men det gick inte. Hoppades bara på att få höra babyskrik snabbt så kvinnan slapp smärtorna mer. Stackars, och shit.. Det är vad som väntar oss..

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 08:35:54 följande:
    Pga min värk under graviditeten har jag ätit panodil större delen av första trimestern. Max dosen 6 ggr/dag. Fick höra av läkaren att det inte fanns biverkningar för fostret då jag kände att det verkade farligt att knapra piller sådär mycket. Kul att läsa idag på texttv att barn till mammor som tagit paracetamol under graviditeten löper 13-37 % högre risk att senare i livet drabbas av en allvarlig form av ADHD. Verkligen det man vill läsa!!

Jag hörde om det på radion igår.

Har inte ätit jättemycket Alvedon eller Panodil, men man har ju hela tiden fått höra att det absolut inte ska vara någon fara!

När jag var inne på gynakuten pga smärtor i början av graviditeten tyckte de att jag var jobbig för att jag ifrågasatte hur mycket Alvedon man egentligen får ta..

Tycker det känns konstigt att stoppa i sig massa piller, ingen kan veta till 100 % att det absolut inte påverkar barnet!

Självklart ska man inte behöva gå runt och ha ont, men förstår att du reagerar när alla inom sjukvården säger att det absolut inte är någon fara att ta paracetamol!

Tror man ska gå på sin magkänsla, känns det inte bra att äta massa värktabletter, ska man inte göra det..
  • MagdalenaZ
    qwerty1234 skrev 2014-02-25 19:16:33 följande:
    Heja heja! Snart ett barn till! Vår tjej ville ut med dunder och brak. Efter att allt ha varit hanterbart vaknade jag efter en kort vila med täta intensiva värkar och behövde åka in direkt. Väl framme visade det sig att jag var helt öppen så 1,5 h senare var hon född!

Låter som en dröm förlossning :)

Grattiiiis!! :)
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-26 10:39:01 följande:
    Jag har gjort mitt bästa nu och jag hoppas att hon mår bra. Polisen är kontaktad och dom kommer nog åka dit bara för att se hur hon mår. Hoppas jag iaf.Jag kommer också att hålla mig underrättad om hur det går så jag skriver här så fort jag vet ngt mer.

Bra gjort!

Känns väldigt obehagligt att läsa vad Flowers skrev och nu inte veta hur det är med henne och bebisen..

Hoppas att det ska lösa sig, vi har ju följt henne här i tråden undrar hela graviditeten och vet att hon egentligen älskar bebisen i magen och aldrig skulle vilja skada barnet!
  • Emelie e
    flowers skrev 2014-02-26 01:20:45 följande:
    Vill inte vara gravid längre, vill inte vara med om när dem tar barnet i från mig...
    Ska försöka döda barnet, men vet inte hur ännu.
    jag får inte det då jag har en dålig hälsa....
    Men nu mår jag dessutom dåligt psykiskt!
    Beklagar det som hänt! Men som mamma kan man väl aldrig bli av med vårdnaden om sitt barn så länge man inte gjort nåt. Vad har de sagt??
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014