• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Sista inbokade bm besöket innan bf. Allt såg bra ut och jag är nästan "för frisk" hade nästan hoppats att det va nått litet fel så dom kanske ville starta förlossningen men icke.. (Som tur va såklart) har ju lite mindre än två veckor kvar men är sjukt less.
    Vi bokade även en tid dagen efter bf OM bebisen inte skulle kommit, då sa hon att hon skulle skicka remiss till UL som dom precis börjat med här, om man går över tiden. Hade jag ingen aning om faktiskt. Hoppas såklart på att slippa det.. Hon trodde inte vi skulle ses mer utan bebis men så har hon sagt i en månad så litar inte alls på det :p

• majsa88

Micorazon, eftersom jag inte har haft det under hela graviditeten så blir man lite fundersam varför jag får det n. Många säger att det är vanligt med ökade flytningar vid slutet av graviditeten. Men kan inte hitta någonstans dör det står en biologisk eller medicinsk förklaring. Tycker det intressant, man vill ju veta :)

• ananas86

Nu börjar jag bli orolig, har inte känt mer än enstaka buffar sen igår eftermiddag.

Hävde precis ett glas med iskall juice, men inte ens det fick mini att piggna till!

Väntar några timmar, men om det inte blir mer aktivitet får jag nog ringa förlossningen..

Hoppas verkligen att mini ska komma igång och röra sig snart, man blir ju så orolig! :(

• majsa88

Vänta en timma, o ring sen. Ja man blir riktigt orolig. Blev så för mig förra vecka , o men hjälp av tjejernas stöd här åkte jag in. Drick iskall saft med isbitar i. O halsa glaset, lägg dig snabbt på sidan o känn efter

ananas86 skrev 2014-02-26 12:00:12 följande:
    Nu börjar jag bli orolig, har inte känt mer än enstaka buffar sen igår eftermiddag.

Hävde precis ett glas med iskall juice, men inte ens det fick mini att piggna till!

Väntar några timmar, men om det inte blir mer aktivitet får jag nog ringa förlossningen..

Hoppas verkligen att mini ska komma igång och röra sig snart, man blir ju så orolig! :(

• Hallonpaj88
    Heene skrev 2014-02-26 10:39:01 följande:

Jag har gjort mitt bästa nu och jag hoppas att hon mår bra. Polisen är kontaktad och dom kommer nog åka dit bara för att se hur hon mår. Hoppas jag iaf.
    Jag kommer också att hålla mig underrättad om hur det går så jag skriver här så fort jag vet ngt mer.

Vad bra gjort av dig!!
  • Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2014-02-26 12:05:04 följande:

Vänta en timma, o ring sen. Ja man blir riktigt orolig. Blev så för mig förra vecka , o men hjälp av tjejernas stöd här åkte jag in. Drick iskall saft med isbitar i. O halsa glaset, lägg dig snabbt på sidan o känn efter

Jag har samma :/ har redan varit inne på förlossningen en gång för minskade rörelser ( som givetvis kom igång så snart de kopplade in mig på ctg,., såklart :)

Hade en jättebra läkare som sa att det var bättre att komma in 30 ggr för mycket än en gång för lite. Så nu ligger jag här igen, känner efter men har bara känt en knuff eller "gnid"... Känner dock sammandragningar desto mer...

Håll oss uppdaterade om du far in, så lovar jag att göra detsamma :) oftast är det inget fel men det är så värt att kolla upp för att slippa oron... ( och vad du än gör, Googla inget!!!!! Åk in till förlossningen istället, mer tillförlitlig fakta :)
  • MiCorazon

majsa88:

Jag hittade något här

Flytningar i slutet av graviditeten I slutet kan det hända att du får väldigt mycket flytningar. Det kan faktiskt komma så mycket så man får använda binda för att hålla sig torr. Det är inget att oroa sig över.Flytningar beror på att vävnaderna i slidan är mer blodrika men huvudorsaken är en ökad slemproduktion i livmoderhalsen. Detta tillsammans med avstötningen av celler i slidan gör att man kan få ökade flytningar under graviditeten. 

Om flytningarna luktar illa och blir missfärgade kan det vara en svampinfektion. Flytningarna kan då vara lite vita och tjocka och dessutom ge klåda och slidan blir röd och öm. Sluta ät socker och vitt mjöl och ät mycket fullkornsbröd, frukt, grönsaker och protein. En svampinfektion kräver medicinsk behandling, ibland också av partnern. Receptfria medel finns att köpa på apoteket, rådgör med din barnmorska. Filmjölk och yoghurt kan lindra klådan tillfälligt. 

Ibland kan det komma så mycket flytningar att det kan vara svårt att veta ifall det rör sig om flytningar, urinläckage eller vattenavgång. Är det tal om vattenavgång så kommer det ofta i ”skvättar” när man rör sig. Ring in och rådgör med förlossningsavdelningen. Ofta vill de att man kommer in för en kontroll för att konstatera vad läckaget beror på.

www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester3.html

• majsa88

Lycka till o håll oss uppdaterade. Kommer säkert att gå bra. Men bra att du kollar upp.

Prinsessan på ärten skrev 2014-02-26 12:20:10 följande:
    Jag har samma :/ har redan varit inne på förlossningen en gång för minskade rörelser ( som givetvis kom igång så snart de kopplade in mig på ctg,., såklart :)

Hade en jättebra läkare som sa att det var bättre att komma in 30 ggr för mycket än en gång för lite. Så nu ligger jag här igen, känner efter men har bara känt en knuff eller "gnid"... Känner dock sammandragningar desto mer...

Håll oss uppdaterade om du far in, så lovar jag att göra detsamma :) oftast är det inget fel men det är så värt att kolla upp för att slippa oron... ( och vad du än gör, Googla inget!!!!! Åk in till förlossningen istället, mer tillförlitlig fakta :)

• majsa88

Åå vad bra info..taack :) undra varför det blir en ökad slemproduktion? Om det kanske beror på att tappen håller på o mjukas upp? För då betyder det är fl är nära :)

MiCorazon skrev 2014-02-26 12:31:36 följande:
    majsa88:

Jag hittade något här

Flytningar i slutet av graviditeten I slutet kan det hända att du får väldigt mycket flytningar. Det kan faktiskt komma så mycket så man får använda binda för att hålla sig torr. Det är inget att oroa sig över.Flytningar beror på att vävnaderna i slidan är mer blodrika men huvudorsaken är en ökad slemproduktion i livmoderhalsen. Detta tillsammans med avstötningen av celler i slidan gör att man kan få ökade flytningar under graviditeten. 

Om flytningarna luktar illa och blir missfärgade kan det vara en svampinfektion. Flytningarna kan då vara lite vita och tjocka och dessutom ge klåda och slidan blir röd och öm. Sluta ät socker och vitt mjöl och ät mycket fullkornsbröd, frukt, grönsaker och protein. En svampinfektion kräver medicinsk behandling, ibland också av partnern. Receptfria medel finns att köpa på apoteket, rådgör med din barnmorska. Filmjölk och yoghurt kan lindra klådan tillfälligt. 

Ibland kan det komma så mycket flytningar att det kan vara svårt att veta ifall det rör sig om flytningar, urinläckage eller vattenavgång. Är det tal om vattenavgång så kommer det ofta i ?skvättar? när man rör sig. Ring in och rådgör med förlossningsavdelningen. Ofta vill de att man kommer in för en kontroll för att konstatera vad läckaget beror på.

www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester3.html

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014