• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 09:03:46 följande:
    Jag har varit otroligt lugn också igenom hela graviditeten, men när hon skrek så jävligt så jag kissade på mig av skratt igår så säger min sambo: Ja hon skriker inte för att hon har SÅ ont, hon skriker för att det är lättare att krysta, precis som med träning. Nu tror jag inte att det var hela sanningen, men jag förstod vad han menade om man tänker efter, dom som t.ex. lyfter väldigt tungt, dom andas väldigt ljudligt eller skriker till för att ta i allt vad dom kan :)

Men jag måste ju också berätta att jag inte tog NÅGOT smärtstillande alls och då hade jag ändå kraftiga värkar med 2-3 minuters mellanrum. Jag valde ju att inte ta något, så det finns smärtstillande att få, det är bara jag som är så jävla enveten och då får man skylla sig själv :) men jag måste erkänna att morfintabletterna hjälpte jättemycket när dom väl började verka, så när du känner att du har så ont, så ber du bara om det du vill ha :) 
    haha jag hade nog inte heller kunnat hålla mig för skratt :) och skratt hjälper ju en att slappna av så det är bara att garva vidare ;)

Jag har läst och även fått tips av bm och förlossningen att man helst inte ska skrika ut under krystningarna utan försöka använda ljudet och styrkan ner i magen. Skriker man så förlorar man mycket av styrkan i krystningarna då man "släpper" ut det. Jag kan själv känna att det kan stämma på mig, förlorar rätt mycket styrka om jag skriker med öppen mun. yes haha jag testade det och försökte krysta samtidigt men gick inte :D så kommer trycka ner ljudet i magen och skrika med stängd mun eller vara tystfokuserad. Hör framför mig att det kanske kommer låta som en ko råmar :D

Sen vet man ju aldrig hur det slutar på förlossningen :D jag kanske blir värsta skrikaren
  • MiCorazon
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 09:13:39 följande:
    Det är det säkert, men när jag blir nervös så skrattar jag och hon SKREK! jag sa till min sambo: NU åker vi hem, spolar tillbaka tiden och skiter i det här xD

Jag kommer ju förmodligen skrika lika mycket.

Och jag måste säga att vi hörde ju även när bebisen kom och skrek och då kom ju även tårarna på mig. Att man vet att det är värt att kämpa för och lyckan man måste känna när allt är över :)
    åh va fint...bli helt tårögd... 
  • Saltad
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 08:35:54 följande:
    Pga min värk under graviditeten har jag ätit panodil större delen av första trimestern. Max dosen 6 ggr/dag. Fick höra av läkaren att det inte fanns biverkningar för fostret då jag kände att det verkade farligt att knapra piller sådär mycket. Kul att läsa idag på texttv att barn till mammor som tagit paracetamol under graviditeten löper 13-37 % högre risk att senare i livet drabbas av en allvarlig form av ADHD. Verkligen det man vill läsa!!
    Tror inte att man kan lita allt för mycket på detta prat om biverkningar. Självklart ska man vara vaksam, men vi påverkas av allt runt om oss. Oroa dig inte för något som man nu inte kan veta eller styra över. Du hade ont och det hade kanske knappast varit bättre för ditt barn att du lidit istället?
  • Saltad
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 09:13:39 följande:
    Det är det säkert, men när jag blir nervös så skrattar jag och hon SKREK! jag sa till min sambo: NU åker vi hem, spolar tillbaka tiden och skiter i det här xD

Jag kommer ju förmodligen skrika lika mycket.

Och jag måste säga att vi hörde ju även när bebisen kom och skrek och då kom ju även tårarna på mig. Att man vet att det är värt att kämpa för och lyckan man måste känna när allt är över :)
    Härligt att läsa :)))
  • Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2014-02-26 09:24:26 följande:
    Tror inte att man kan lita allt för mycket på detta prat om biverkningar. Självklart ska man vara vaksam, men vi påverkas av allt runt om oss. Oroa dig inte för något som man nu inte kan veta eller styra över. Du hade ont och det hade kanske knappast varit bättre för ditt barn att du lidit istället?

Nej, jag behövde ta smärtstillande. Barnet KAN ju drabbas av allt möjligt i livet & det är inte alls säkert det beror på mina val under graviditeten. Men det är ju så ändå att man blir trött på allt i samhället som först är OKEJ & sen kommer de på massa biverkningar & sidoeffekter. Så är det nästan med allt.
  • Saltad
    MiCorazon skrev 2014-02-26 09:21:23 följande:
    haha jag hade nog inte heller kunnat hålla mig för skratt :) och skratt hjälper ju en att slappna av så det är bara att garva vidare ;)

Jag har läst och även fått tips av bm och förlossningen att man helst inte ska skrika ut under krystningarna utan försöka använda ljudet och styrkan ner i magen. Skriker man så förlorar man mycket av styrkan i krystningarna då man "släpper" ut det. Jag kan själv känna att det kan stämma på mig, förlorar rätt mycket styrka om jag skriker med öppen mun. yes haha jag testade det och försökte krysta samtidigt men gick inte :D så kommer trycka ner ljudet i magen och skrika med stängd mun eller vara tystfokuserad. Hör framför mig att det kanske kommer låta som en ko råmar :D

Sen vet man ju aldrig hur det slutar på förlossningen :D jag kanske blir värsta skrivaren
    Jag tror att jag kommer nervös-skratta typ hela tiden.. blandat med uttryck för smärtan! Typ ajajajhahahaajajaj!

Tror det är klokt att försöka använda styrkan som du säger.. Men vi kommer säkert skrika ordentligt allihopa ;)
  • Sopp

Är det någon som vet vad Flowers heter i verkliga livet? Det här rör ju livet på TVÅ personer nu, och det känns inte som en vanlig reaktion av bara ilska att säga att man ska inte bara ta livet av sig själv, utan sitt barn

Heene och Carina har väl träffat henne?

• Heene
    Sopp skrev 2014-02-26 09:38:24 följande:
    Är det någon som vet vad Flowers heter i verkliga livet? Det här rör ju livet på TVÅ personer nu, och det känns inte som en vanlig reaktion av bara ilska att säga att man ska inte bara ta livet av sig själv, utan sitt barn

Heene och Carina har väl träffat henne?
    Ja, och vi fick hennes mobilnummer också för att kunna fortsätta hålla kontakten. att vakna nu på morgonen och läsa allt det här gör en ju jätteorolig!

• zizuna

Skicka iväg ett sms och ring efter ett tag för att se att allt är bra med henne. Och svarar hon ej tycker jag att du ska vända dig till polisen där hon bor och berätta denna historien som hon skrivit här. Det är våran skyldighet att se till att allt är okej med henne.

• tvetalan

Flowers, jag hoppas innerligt att allt ska lösa sig och att du ska få hjälp. Vi finns här om du behöver prata!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014