• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-20 17:25:21 följande:
    Vilken bra barnmorska, det gör mycket.
    Kommer få jätte bra på ultraljudet imorgon. Du bör ju se tydligt för du är i vecka 12 va?
    Lycka till & hör av dig imorgon!
    Japp, 12+2 imorgon enligt barnmorskans beräkning.. Är så rädd att det inte visar något eller att det är ett för litet foster som inte lever... Men jag berättar imorgon hur det gick så får vi se! Tack :)
  • Mango08

Jag är nu enligt min beräkning i vecka 13 (12+1). Huden på min mage och mina bröst har sedan en vecka tillbaka kliat ganska mycket, och det blir värre för varje dag. Huden känns som att den har blivit tunnare och torrare, den känns nästan lite lätt skrovlig. Är det någon annan som har märkt av något liknande??

• Natt

Hej!! Skulle kanske skrivit ut att bebisen i magen i går var väldigt tråkig och bara "stod" upp ville inte alls lägga sig ner så vi kunde få nåt fint kort. Men tillsist lyckades jag hosta så den simmade runt och la sig lite bättre :)

Eftersom den stod upp så fint så fick vi fina mått från huvud till fot, 12 cm. Jag är väldigt säker på vilken vecka jag är, sambon jobbar borta så jag vet precis när vår bebis är gjord ;)

Men förlåt att jag inte skrev ut att det inte var ett huvud-rumpa mått som man annars bara mäter. 

Anaconda: Jag tror det var du som frågade efter att alla symptom försvunnit i vecka 10-11 mina var också helt borta och sen fick jag tillbaka det med råge sen i vecka 11. Nu kräks jag nästan varje kväll.

Har tittat på mina bilder flera gånger idag :) Så härligt. Ska försöka få in en bild i bildtråden med. Hoppas bara den ses.           

• flowers

Jag va på en undersökning igen men jädrans vad nojig jag va, va helt okoncentrerad och kändes som jag hade O fokus!
    Läkaren kunde se en liten parvel och någonting som va på väg att bli en liten arm. 
    Tyvärr blev jag bakåtflyttad till 9+2 ist. för 9+4 och nu är jag OROLIG för det, men kanske den lilla skrutten inte sträckte på sig helt. 
    Jag såg inget men min kille såg att den lille rörde på sig lite. 
    Ligger fortfarande upp och ner, och så verkar den trivas. =) 
    Kanske börjar den rulla runt snart, läkaren försökte peta lite med staven men den rörde inte på sig då.
    Den här gången fick jag ingen bild men ett fint minne iaf. =)

• Nyfniken83

Vul imorrn. Gick in i v.12 idag enligt bm men vi vet säkert imorrn. Lite nervös men mest förväntansfull!! Någon som vet om man får med sig en bild??

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-20 20:01:37 följande:

Jag va på en undersökning igen men jädrans vad nojig jag va, va helt okoncentrerad och kändes som jag hade O fokus!
    Läkaren kunde se en liten parvel och någonting som va på väg att bli en liten arm. 
    Tyvärr blev jag bakåtflyttad till 9+2 ist. för 9+4 och nu är jag OROLIG för det, men kanske den lilla skrutten inte sträckte på sig helt. 
    Kanske börjar den rulla runt snart, läkaren försökte peta lite med staven men den rörde inte på sig då.

Åh va härligt för dig. Försök nu att slappna av. Jag blev tillbakaflyttad från 9+5 till 9+2 vid förra ultraljudet. Inget konstigt alls enligt läkaren. Vid mitt första ultraljud blev jag flyttad från 7+5 till 6+6. Inte heller något konstigt. Mitt lilla liv växer tydligen väldigt mycket & sen ingenting. För att sen växa mycket igen. Stressa inte upp dig för det. Njut av att bebisen levde & mådde bra. Nu måste bara mamma också må bra. Du är GRAVID. Tjihoooooo
  • Zobeideh

Flowers: va härligt! Slappna nu av. Jag blev tillbaka flyttad en hel vecka så de e inget du ska bry dig om. Hade hellre velat tillbaka flyttad nån dag inte en hel vecka :-P

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-20 20:01:37 följande:

VA ROLIGT !! {#emotions_dlg.flower}
    Nu är det bara att blicka framåt.. 
  • Saltad

Flowers:
    Att bli flyttad ett par dagar fram eller tillbaka gör ju ändå ingen skillnad i slutändan, då den lilla väljer att titta ut när den är redo ändå. Vare sig det är två veckor före eller två veckor efter BF så anses det ju helt normalt. 

• Saltad

Underbart när man får se den lilla på skärmen och veta att allting är bra :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014